|
| |
| Kirjoittaja | Viesti |
|---|
Harry Potter Poika joka elää

Viestien lukumäärä: 96 Join date: 16.12.2011
 | Aihe: Vs: Höpötysloota Ke Helmi 15, 2012 5:00 am | |
| Minun mielestäni tuo uusi systeemi on hyvä, varsinkin nyt kun lista on aakkosjärjestyksessä etunimen perusteella. Itse en näkisi vierailijoiden kannalta ongelmaa, mikäli esimerkiksi roolipelin sivuille laitettaisiin maininta tai jokin "ohje" uudesta hahmoesittelytosion muodosta. Minusta tuo uusi hahmoesittely on piristävä tapa, sillä en ole muualla tuollaista nähnyt ja kansio omalla tavallaan "yksilöistää" hahmon mukavasti, sillä näin pelaaja saa itse fiksattua oman hahmonsa kansiota ilman että joutuisi jatkuvasti ylläpitäjän puolelta sitä asiaa erikseen pyytämään. |
|  | | Neville Longbottom Rohkelikko

Viestien lukumäärä: 162 Join date: 05.01.2011
 | Aihe: Vs: Höpötysloota Ke Helmi 15, 2012 5:11 am | |
| En tiedä miten muilla on tapana, mutta itse ainakin avaan aina kaiken uuteen välilehteen, niin että kun selaan jotain, esim. juuri hahmoesittelyjä tai aikajanoja, niin tässä voi olla auki yhtäaikaa kymmeniä välilehtiä. Eli itselleni tämä uusi systeemi ei tuottaisi mitään tuollaisia ongelmia mitä Nibs tuossa selvitti, mutta en tosiaankaan voi puhua muiden kuin itseni puolesta.
Muuten, onko täällä vaihdettu jotain asetuksia niin, että tuossa alhaalla on automaattisesti ruksi tuossa "ilmoita vastauksesta"-kohdassa? Vai olenko itse jotenkin onnistunut vaihtamaan jotain asetuksia huomaamattani? :D
// Hei, onnittelut DrRockter! :D |
|  | | Stephen Hunter King Korpinkynsi/Ihmissusi

Viestien lukumäärä: 157 Join date: 05.03.2011
 | Aihe: Vs: Höpötysloota Ke Helmi 15, 2012 5:19 am | |
| Eikö se erillisen ohjeiden tarve ole merkki siitä että homma on turhan monimutkainen? No mutta oli miten oli, edelleen kiinnostaisi ihmisten mielipide tuosta äsken heittämästäni vaihtoehtoisesta ehdotuksesta joaas hahmon hahmoesittely ja aikajana kirjaimellisesti yhdistettäsiiin yhteeen topiciiin ja laitettaisiin sitten kaikkien yhteiselle alueelle. Siinä näkisin kaikkein vähiten vaivaa ja hankaluutta ihan jokaisen osapuolen kannalta eikä erillisiä ohjeitakaan tarvitsisi. |
|  | | Harry Potter Poika joka elää

| Aihe: Vs: Höpötysloota Ke Helmi 15, 2012 5:26 am | |
| ^ Ei, vaan se on merkki siitä, että homma on erilaisempi kuin muualla totuttu käytäntö. Jokaisen, joka mielii liittyä roolipeliin, on kuitenkin luettava säännöt, sillä jokainen roolipeli on erilainen.
Minä itse asiassa teen juuri samoin kuin Pinch, enkä siksi itsekään ole kokenut sitä ongelmaksi. Toisaalta, komppaan Pinchia siinä, että tämäkin on ainoastaan oma näkökantani.
EDIT: Hahaa, pitkän pohdinnan jälkeen täytyypi paljastaa sen verran, että saatte varautua tässä lähiaikoina uuteen hahmoon, olen nimittäin sellaista tässä hieman kaavailemassa... Sitä, onko se täysin omaluomani vai Rowlingin, en vielä paljasta, kuten en hahmoakaan... :p Saatte sitten yllättyä! |

| Aihe: Vs: Höpötysloota Ke Helmi 15, 2012 5:45 am | |
| Mun mielestä tämä Nibsin idea on oikeastaan aika hyvä. Ainoana ongelmana näen sen, että sitten siitä yhdestä ketjusta tulee hirveän pitkä, kun ensin on esittely ja sitten perään aikajana. Tässä tulee sitten taas nämä omat mieltymykset vastaan, kumpaa tekee mieluummin, availeeko uusia topiceja vai rullaileeko alaspäin. :D Siinä olen samaa mieltä, että homman täytyy olla sen verran yksinkertainen, että mitään erillistä ohjeistusta ei tarvita. Tietysti muutama sana siitä, että miten homma toimii täytyy olla oli systeemi sitten ihan millainen vaan, mutta kuitenkin.
Hienoa saada uusia hahmoja, jee! :D |
|  | | Stephen Hunter King Korpinkynsi/Ihmissusi

Viestien lukumäärä: 157 Join date: 05.03.2011
 | Aihe: Vs: Höpötysloota Ke Helmi 15, 2012 6:14 am | |
| | Harry Potter kirjoitti: | | ^ Ei, vaan se on merkki siitä, että homma on erilaisempi kuin muualla totuttu käytäntö. Jokaisen, joka mielii liittyä roolipeliin, on kuitenkin luettava säännöt, sillä jokainen roolipeli on erilainen. |
Niin mutku näkeehän sen erilaisuuden foorumille tullessa joka tapauksessa, ei siihen tarvita erillistä mainostusta. ;D Jos siitä tarvitsee erikseen mainita, voi tulla kuva että se on turhan monimutkainen erilaisuus jollei jopa oikeasti on turhan monimutkainen erilaisuus.
Pinch,
Niin tosiaan, tulisihan niistä topiceista tavallista pidempiä tuolla ehdotukseni tyylillä ja vain aikajanaa muokata halutessa pitäisi rullata hahmoesittelyviestin ohi. Toisaalta. se kyllä käy sikanopeasti tarttumalla tuohon sivupalkkiin ja kiskaisemalla niin että sitä tuskin huomaisi vaan se kävisi yhtä kätevästi kuin välilehden avaus. Eli kuten sanoit, kyse on henkilökohtaisesta mieltymyksestä.
EHDOTUS 2:
Entäs jos siirrytään takaisin tasan samaan kuin alunperin oli, (eli Hahmoesittelyt ja Aikajanat omilla alueillaan), mutta hahmoesittelyjen alkuun vain lisätään linkki ko. hahmon aikajanaan ja aikajanan alkuun ko. hahmon esittelyyn? (Ei sitä kenenkään tarvitsisi erikseen alkaa tekemään, sen kus lisää sitten kun ensi kerran ko. topiccia muokkaa.) Siitähän sitten halutessaan pääsisi helposti siirtymään yhdellä klikkauksella katsomaan/muokkaamaan toista topiccia, oli sitten pelaaja tai vierailija. Ja kun kaikkien esittelyt ja aikajanat löytyvät yhteiseltä alueelta, ei Hahmot-osioonkaan tuppautuisi kymmeniä alueita periaatteessa ihan turhaan. Sitten ei lienisi niin väliä mieltymyksilläkään kun välilehdet, klikkailu ja palkkirullaus olisi tasa-arvoisesti käytännöllisiä oli sitten siirtymässä mihin tahansa? |
|  | | Albus Dumbledore Rehtori/Kilta

Viestien lukumäärä: 43 Join date: 16.02.2012
 | Aihe: Vs: Höpötysloota La Helmi 18, 2012 6:27 am | |
| Hei miksi täällä on näin hiljaista? :) Sainpa minäkin tosiaan nyt sen hahmokuvauksen tehtyä, kuten täällä jo uudesta hahmosta huutelinkin... Dumbledorella pelaaminen on itse asiassa kiinostanut jo jonkin aikaa, mutta jouduin kyllä melko pitkään miettimään riittävätkö taitoni tosiaan näin vaativaan hahmoon... Toisena vaihtoehtona olisi ollut sitten Molly Weasley (ei saa nauraa... Molly on oikeasti ihana hahmo! :P), mutta tulin siihen tulokseen että Dumbledoresta minulla on selkeämpi visio ja kaikenlisäksi uskon, että inspiraatio riittää hahmoon paremmin. Nyt vain pelejä odotellen :P |

| Aihe: Vs: Höpötysloota La Helmi 18, 2012 8:18 am | |
| Kaikilla on varmaan viikonloppukiireitä (paitsi mulla :D). Olin eilen katsomassa pikkusiskon wanhoja, ja voi että haluaisin takaisin lukioon! Kaikki oli niin hauskaa. :D Ja wanhat oli niin ihanat. :D
Ja hei ei Molly Weasleyssä ole mitään huvittavaa, olen itsekin miettinyt joskus, että voisin lähteä kehittämään siitä hahmoa itselleni. Se ei kyllä koskaan lähtenyt ajatusta pidemmälle tasolle, mutta kuitenkin. :) Tosi hienoa saada Dumbledore peliin myös mukaan! Jos tulee jotain peli-ideaa mun hahmojen kanssa niin voi ehdottaa. :) |
|  | | Albus Dumbledore Rehtori/Kilta

Viestien lukumäärä: 43 Join date: 16.02.2012
 | Aihe: Vs: Höpötysloota Su Helmi 19, 2012 4:02 am | |
| Eipä ole minullakaan ja siksi kulutankin aikaani täällä huutelemalla :P
Dumbbiksella pelaamista tosiaan odottelen kovasti. Ainoa vain, että hahmo on ehkä siinä mielessä juuri vähän haastava/rajoittava, että sen kanssa pelien toteutus vaatii enempi suunnittelua toisin kuin esimerkiksi Harryn. Kolmatta hahmoa tuskin tulen enää ottamaan, joten Molly jäi minullakin ainoastaan ajatustasolle. Kolmas vaihtoehto olisi sitten ollut Dursleyt... :D Tykkään pelailla hahmoilla jossa on jokin selkeä piire, tai muuten vain "hankala" luonne, tai muuten hyvin poikkeava esimerkiksi ulkonäöllisesti (kuten vanha, tai lihava, ilkeä tmv.) En ole koskaan oikein välittänyt "täydellisistä" tai kauniista ja nuorista hahmoista, koska itse en osaa sellaista luoda ilman etteikö siitä tulisi jotenkin klisee... :/ |
|  | | DrRockter Admin

Viestien lukumäärä: 240 Join date: 03.01.2011 Ikä: 22 Paikkakunta: Tampere
 | Aihe: Vs: Höpötysloota Su Helmi 19, 2012 7:04 am | |
| Aaaahh Dumble!  Odotan innolla jo Volden/Tomin ja Albuksen välisii pelei! Aivan loistavaa! Meiksi viettää tän viikon viel hiljaiseloa koska ens viikolla on leffan kuvaukset ja pitkii päivii. Mutta sen jälkeen voisin huolia jotaa hienoo pelii taas! kun on aikaa pelataki! Ps. Rakkaat kiltalaiset, yritetäänpä saada pikkujoulupeli päätökseen! Eikö? Tuntuu ainakin vähän paikallaan rullaavalta vai mitä sanotte? : D |
|  | | Leon Elroy Kilta/Taikaministeriö

Viestien lukumäärä: 90 Join date: 05.01.2011 Ikä: 19
 | Aihe: Vs: Höpötysloota Su Helmi 19, 2012 9:13 am | |
| Voihan perse, kiitti ku muistutit Dr pitääki rientää heti vastaamaan  Ja hohoo, kaikkien rakastama rehtorikin saatu tänne  Harmi, ettei mulla oo oikeen tarjota hahmoja joilla sen kanssa pelata... Ellei sitten lähde kehittelemään jotain hieman monimutkaisempaa tai aikajanan ulkopuolelle sijoittuvaa peliä  Ja jestas kun on taas ollut tekemistä. Sitä toivoo et ois energiaa tehdä vaikka mitä mutta tätä nykyä mä koulun ja kaikkien muiden velvollisuuksien jälkeen oon niin väsynyt etten jaksa edes ajatella muuta kuin sohvalla makaamista :/ Josko se tästä lähtis taas... |
|  | | Jacob King Jästi/Poliisi

Viestien lukumäärä: 19 Join date: 02.01.2012
 | Aihe: Vs: Höpötysloota Ma Helmi 20, 2012 11:48 pm | |
| Ei pitäis käyttää tuota selaimen salasanan automaattista tallennusominaisuutta. Nykyään en enää muista näillä julkisilla koneilla kaikkien tunnusteni salasanoja... >__< No mut piti tulla vaan kommentoimaan jälkijunassa tuohon aiemmin puhumaanne aiheeseen kuinka ventovieraatkin hössöttäää kauheesti ja jakaa teetä ja sympatiaa jos jonkun läheinen kuolee tai loukkaantuu tai jotain...Muistui mieleeni jokunen vuosi sitten se jonkun suomalaisen 5-vuotiaan Antonin tapaus. Kun se paljastui hukkuneeksi niin eikös vaan mesessäkin asti liikkunut ketjuviestiä "laita nimimerkkisi eteen risti osoittaaksesi osanottosi Antonin kuolemasta tai jotain sinnepäin ja mä tuskailin maailman naurettavuutta. Ihan ku joku tollanen kertois mistään kypsästä ja aidosta, saati että sen pikkupojan läheiset sais koskaan tietää. Eri asia jos joku tapahtumaan aidosti samaistuva lähettäisi osanotto/tki-kirjeen sen vanhemmille niinku usein kadonneiden/kuolleiden lasten vanhemmat saa. Mutta tommonen nettipelleily on ihan hirveetä. >__< Tulin miettineeksi tätä nyt kun tuo Whitney Houston otti ja kuoli ja siitä tietysti tyypilliseen tapaan nousi maailmanlaajuinen mediakohu, ja aloin miettiä maailman menoa, kuinka on varmasti miljardeja ihmisiä jotka kuolevat ilman että kukaan saa koskaan tietää tai ti että kyseinen ihminen on edes ollut olemassa, ja sitten on nämä julkkikset. Syvällinen pointtini yrittää olla; olemme muka niin yhtä, mutta silti niin yksin. Tai jotain. Olikohan julkkisten ja pikkuisten kaduntallaajien kuolemat tasa-arvoisemmassa asemassa silloin kun massamediaa ei vielä ollut? Tosin silloin populaarikulttuuriakaan ei ollut ihan tällä tasolla.  Ja viittaan nyt siis joihinki vuosisatoihin käpy ja kuusi... |
|  | | Harry Potter Poika joka elää

| Aihe: Vs: Höpötysloota Ti Helmi 21, 2012 3:03 am | |
| Toisten kärsimys myy ja on valttikortti mediassa. Useinhan sitä sitten vasta tulee kuuluisaksi kun on menettänyt henkensä tai joutunut muuten suuren onnettomuuden eteen - media keskittyy mässäilemään suru-uutisilla ja unohtavat tähtien aidon lahjakkuuden. Kuten vaikka Michael Jackson, tähden kuolemasta nousi suuri kohu ja vasta sitten Michael Jackson sai "kunnollista huomiota" myös faniensa ulkopuolelta ja ikäänkuin hänen kuolemansa "puhdisti" staran maineen - ei kai nyt kukaan kuollutta lähtisi arvostelemaan... ;) oli muistokonsertteja ja suruvalitteluja ja media kääri siitä hyvät rahat. :) Omaisten surulla ei ole arvoa koska tärkeintä on että uutinen myy - ja mikäs sen parempi rahasampo kuin toisten kärsimys. Ihmiset ovat luonnostaan uteliaita ja lehtien kautta voimme turvallisesti tirkistellä maailman surua ilman ettemme laita itseämme likoon.
Itse en arvosta näitä "sympatiapisteiden keräämistä" toisten kärsimyksillä. Ja juuri omakohtaisista syistä. |
|  | | Leon Elroy Kilta/Taikaministeriö

Viestien lukumäärä: 90 Join date: 05.01.2011 Ikä: 19
 | Aihe: Vs: Höpötysloota Ti Helmi 21, 2012 7:05 am | |
| Whitney Houstonin tapaus ärsyttää mua eritoten siinä, että vaikkei se ees ollu suomalainen niin sitä märistään siinä missä suomalainen muusikko (rumpali, basisti, kosketinsoittaja ja kitaristi), tuottaja, äänittäjä, miksaaja, musiikkivideoita editoinut ja leikannut, 3D- mallinnukseen erikoistunut graafikko Tonmi Lillman kuoli 14.2. eikä siitä ollut juuri mitään mainintaa. Kenties jossain roskalehdessä saattoi olla otsikko "Lordin uusi rumpali menehtyi", mutta herranjestas kun toinen on tehnyt vaikka mitä, työskennellyt kymmenien, ellei satojen suomalaisbändien kanssa ja soittanut muutamissa, Lordia huomattavasti paremmissa bändeissä ja saa huomiota ainoastaan siksi, että soitti Lordissa pari kusista vuotta rumpuja!? (eikä miehestä tahdo netistäkään enää löytää muuta kuvaa kuin Lordin maski naamalla... -.- Lordi ei todellakaan ollut Lillmanin uran kohokohta.)
Voisivat keskittyä enemmän kotimaan menetyksiin, vaikka tietysti Houston oli Lillmania kuuluisampi, mutta kuinkakohan monta kertaa se nainen vieraili Suomessa, oli täällä keikalla tai edes kiinnitti huomiota koko pieneen maahan?
Suomi menetti paljon edes huomaamatta sitä kun vain märistiin amerikkalaismuijan perään...
|

| Aihe: Vs: Höpötysloota Pe Helmi 24, 2012 4:38 am | |
| Ääh, en jaksa keskustella näin vakavista asioista tai sosiaalisesta mediasta mitään... Eli ainakin yritän vaihtaa aihetta! :D
Aikoohan joku osallistua vielä tuohon tämän kuun haasteeseen? Haluaisin niin lukea jotain teidän tuotoksia! Ja toinen juttu, jonka kaikki varmaan on jo ehtinyt kuulemaan, mutta pääsenpähän olemaan ensimmäinen joka sanoo sen täällä ääneen: Rowling on ilmoittanut julkaisevansa kirjan aikuisille! Odotan innolla, se ei voi olla kovin huono. :D |
|  | | |
| | Oikeudet tällä foorumilla: | Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
| |
| |
| |