Seven years of magic
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Kaikki roolipeliä koskevat säännöt ja tiedot löydät Kotisivuiltamme!
 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Harry Potter -kysely

Siirry alas 
4 posters
KirjoittajaViesti
Barty Crouch Jr.
Kuolonsyöjä
Barty Crouch Jr.


Viestien lukumäärä : 88
Join date : 30.01.2011

Harry Potter -kysely Empty
ViestiAihe: Harry Potter -kysely   Harry Potter -kysely EmptySu Tammi 30, 2011 11:08 pm

1. Milloin ja miten sinusta tuli HP-fani?
2. Minkä kirjan luit ensimmäisenä?
3. Kauanko sen lukemiseen meni?
4. Mikä on suosikkikirjasi?
5. Jos olet katsonut elokuvat, minkä katsoit ensimmäisenä?
6. Mikä elokuva on suosikkisi elokuvista ja miksi?
7. Suosikkihahmosi kirjoista ja miksi?
8. Liittyisitkö S.Y.L.K.Y:n kannattajaksi?
9. Suosikkisi Tylypahkan opettajahahmoista?
10. Suosikkisi hyvin pienen osan omaavista sivuhahmoista?
11. Mikä puoli/teema Potter-sarjassa kiehtoo sinua eniten?

MINUN VASTAUKSENI:

1. Milloin ja miten sinusta tuli HP-fani?
Alkukeväällä 2004, kun kiinnostuin Sirius Mustan hahmosta ja tarinasta. Olin aiemminkin tutustunut Pottereihin katsomalla leffateatterissa Salaisuuksien Kammion ja lukaisemalla pari fanficciä, mutta vasta Kelmeihin ja Siriukseen törmätessäni kiinnostuin lukemaan kirjat.

2. Minkä kirjan luit ensimmäisenä?
Azkabanin vanki. Kysyin oikein erikseen kaveriltani, että missäs osassa se Sirius ekan kerran esiintyy, jotta voisin aloittaa siitä. Yritin siinä ennen sitä kuitenkin lukea myös Viisasten kiven, mutta ei oikein iskenyt. Naursekelin vain otsikolle "Poika Joka Elää", koska sellaisenaan se on niin hölmö, ettei mitään mieltä, siis jos ei tietäisi sen taustamerkitystä.

3. Kauanko sen lukemiseen meni?
En muista tarkkaan, mutta suunnilleen kaksi päivää, kun en voinut laskea sitä kädestäni vapaa-ajallani, mutten kuitenkaan yötä myöten lukenut. Kirja ei kuitenkaan ole erityisen paksu ja teksti kun tempaa mukaansa niin siinä sitä mennään.

4. Mikä on suosikkikirjasi?
Deathly Hallows ja Liekehtivä pikari. En osaa päättää kumpi olisi ykkönen. Pikari on ihana, koska siinä on Juniori ja sen nerokas ja kiehtova tarina, sekä erittäin mielenkiintoiset Kolmivelhoturnajaiset. DH on ihana, koska se on niin synkkä ja samalla hauska (tuntuu, että Row säästi kaikki parhaat huumoripläjäykset siihen) ja aivan mahtava lopetus sarjalle. (Paitsi epologi, joka ei ole osa henkilökohtaista canoniani, vaan kiellän sen olemassaolon.)

5. Jos olet katsonut elokuvat, minkä katsoit ensimmäisenä?
Salaisuuksien Kammio. En tiennyt silloin Pottereista mitään. Menin katsomaan sen, koska pidin fantasia-elokuvista ja nimi & idea kuulosti kiehtovalta. Se on yksi niistä harvoista elokuvista, joiden ensimmäisestä katselukerrasta muistan pätkiä.

6. Mikä elokuva on suosikkisi elokuvista ja miksi?
Deathly Hallows Part 1. Koska se on ensimmäinen ja tällä hetkellä ainoa elokuva, joka keskittyy olennaisuuskiin kirjoista, eikä säädä liikaa omaa kivaa--lisäksi näyttelijät ovat parhaimmillaan ja tunnelmakin on yhä harrypottermainen. Ja ohjaus oli loistavaa. Luulen tosin, että Deathly Hallows Part 2 tulee ohittamaan sen ykkössijalle. Ne kun jätti lähes kaiken actionin siihen.

7. Suosikkihahmosi kirjoista ja miksi?
Barty Kyyry Junior. Olen aina ollut kiintynyt fiktiivisiin, vaikeisiin isä-poika -suhteisiin, ja Juniorin tapaus on sanoinkuvaamattoman kiehtova--varsinkin, kun Rowling kertoi siitä ja Juniorista niin vähän, mutta kuitenkin niin paljon. Lisäksi kuolonsyöjät on yksi sarjan mielenkiintoisimpia elementtejä ja Junior yhdistyy siihen mitä kutkutavimmalla tavalla.

8. Liittyisitkö S.Y.L.K.Y:n kannattajaksi?
Saattaisin sitä rintamerkkiä pitää, mutta tuskin kovin aktiivinen asian kannalta muuten olisin. Kun en näe tonttujen varsinaisesti kärsivän siitä (jos on hyvä perhe), ja kun ne kerran ite tykkää palvella velhoja ja noitia. Kamppanjoisin ennemmin niiden kotitonttujen puolesta, joiden perheet kohtelee niitä kaltoin, enkä yleisesti kaikkien vapauden puolesta.

9. Suosikkisi Tylypahkan opettajahahmoista?
Kalkaros varmaan... Varsinkin sen jälkeen mitä kaikkea Puoliverinen Prinssi paljasti. McGarmiwa on toinen--vähän pelottava, mutta silti mukava ja huumorintajuinen. Very Happy

10. Suosikkisi hyvin pienen osan omaavista sivuhahmoista?
Matami Prill--Tylypahkan kirjastonhoitaja, luulisin. Hän on mainio komediakevenne kirjojen monen dramaattisen hahmon keskellä. =D

11. Mikä puoli/teema Potter-sarjassa kiehtoo sinua eniten?
Ylipäätään koko velho/noita-koulu -idea on kiehtova, mutta Kelmit ja heidän tarinansa on kiehtovin. Minkä kertonee jo sekin, että olin jo saanut kosketuksen Pottereihin aiemmin, mutta vasta Kelmit ja Sirius innostivat lukemaan kirjat. Yleisesti-ottaen vaikka pidänkin kovasti Pottereiden kevyestä ja lapsenomaisestakin puolesta, kuolonsyöjät ja se synkempi puoli vetoaa minuun huomattavasti enemmän.


Viimeinen muokkaaja, Barty Crouch Jr. pvm La Huhti 02, 2011 5:11 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
http://hiddenkiss.net/bartycrouchjunior.php
Vieraili
Vierailija




Harry Potter -kysely Empty
ViestiAihe: Vs: Harry Potter -kysely   Harry Potter -kysely EmptyMa Tammi 31, 2011 5:28 pm

Hyvän kyselyn teit! Juuri sellaisia kysymyksiä, joihin saa vastata pitkästi ja mietiskellen.

1. Milloin ja miten sinusta tuli HP-fani?
- Vuotta en muista, mutta jo ennen elokuvia. Taisin olla alta yhdentoista sillä ensimmäinen elokuva tuli sinä vuonna kun olin 11-vuotias. Nyt innostuin asiaa tutkimaan ja tulin siihen tulokseen, että taisin olla 10 lukiessani kolme ensimmäistä kirjaa. Sillä saimme siskomme kanssa juuri nämä kolme kirjaa yhdessä joululahjaksi. Ja koska Azkabanin vanki ilmestyi 1999 ja tuli Suomeen vuonna 2000 ja olin kuitenkin ennättänyt lukemaan kirjat ennen ensimmäistä elokuvaa, niin näiden lukuhetkien oli "pakko" sijoittua tuohon yhteen vuoteen.
Innostuin kirjoista saman tien niiden mielenkiintoisten hahmojen, idean ja koukuttavan juonen takia.

2. Minkä kirjan luit ensimmäisenä?
- Ensimmäisenä luin Azkabanin vangin. Siskoni halusi lukea ensimmäisen osan ennen minua ja omi myös toisen kirjan itselleen koska "minä kuitenkin lukisin liian hitaasti sen kirjan ja sisko joutuisi odottamaan vuoroaan". Jep sisko oli aika kammottava teini-iässään. Niinpä päätin sitten lukea kolmannen. Ja yllätykseksi olin kerennyt lukemaan sen jo melkein kahdesti ennen kuin sisko sai luettua edes ekaa kirjaa.

3. Kauanko sen lukemiseen meni?
- Nyt en kyllä ollenkaan muista yhtään aikaa kauanko siinä meni, mutta ei varmaan ainakaan viikkoa kauempaa. Sillä siihen aikaan minäkään en tehnyt mitään muuta kuin kävin pakollisesti koulua ja loput ajastani istuin nenä kiinni kirjassa. Oli se vaan niin hienoa aikaa. Tosinaan intouduin lukemaan hyvin pitkälle yöhön ja jouduin tunkemaan vaatteita ja pyyhkeitä huoneeni oven alle jäävään pieneen kaistaleeseen, jottei äitini käydessään vessassa vain huomaisi, että huoneessani palaa vielä valo.

4. Mikä on suosikkikirjasi?
- Pitkä aikainen suosikkini oli juuri Azkabanin vanki ja pidän sitä edelleen todella hyvänä kirjana. Enimmäkseen juuri Kelmien (ja Siriuksen) takia. Mutta nyttemin voisin sanoa, että Kuoleman varjelukset on paras kirjoista. Juurikin sen takia, että siinä valkenee hyvin paljon asioita. Varsinkin Dumbledoren ja Severuksen taustoista.

5. Jos olet katsonut elokuvat, minkä katsoit ensimmäisenä?
- Olen nähnyt kaikki elokuvat järjestyksessä. Eli Viisasten kivi oli ensimmäinen näkemäni elokuva.

6. Mikä elokuva on suosikkisi elokuvista ja miksi?

- Hmm. Elokuvista parhaimpia ovat varmaankin juuri nyt tämä uusin Kuoleman varjelusten ensimmäinen osa juurikin sen takia, ettei elokuva "juossut" eteen päin niin kuin aikaisemmat leffat. Hirveän moni on valittanut tuosta KV:sta, että se tuntuu junnaavan paikoillaan eikä siinä tapahdu mitään, mutta minusta se oli juuri aivan loistava. Toinen suosikkini on Liekehtivä pikari. Neljännestä kirjasta en juurikaan pitänyt parhaimpien joukossa, mutta elokuvasta saatiin tehtyä hyvä ja mielenkiintoinen pätkä. Se onkin luultavasti eniten katsomani elokuva kaikista HP-elokuvista.

7. Suosikkihahmosi kirjoista ja miksi?
- Heh Severus (: Ihan alkuunsa ei Severus mihinkään suurempaan valoon silmissäni noussut, sillä tosiaan luin kolmannen kirjan ensimmäisenä ja hullaannuin Remuksesta sekä Siriuksesta enemmänkin. Mutta heti kun siirryin ensimmäiseen ja toiseen kirjaan, Severus rupesi herättämään mielenkiintoani. Tämän Kuolonsyöjä-tausta ja outo "pahiksen" käytös, mutta kuitenkin Dumledoren luottohenkilönä toimiminen loivat syvyyttä hahmoon. Viimeistään viidennessä kirjassa olin aivan myyty tälle hahmolle. Juuri tällaiset hiljaiset suuret hahmot, jotka eivät kuitenkaan tuo itseään ja osaamistaan koko ajan julki vetoavat minuun sillä todellakin haluaisin olla samanlainen!

8. Liittyisitkö S.Y.L.K.Y:n kannattajaksi?
- Mitä luultavimmin liittyisin. Ihan luultavasti vain sen takia, että pääsisin väittelemään asiasta "vastustajien" kanssa. Ja kyllä muutenkin. Tässä sitä taas huomataan, velho tai jästi, ihmisiä ne silti on. Orjuuttavat toista eläinlajia vain omaksi hyödykseen. Tosin minä olen vain suurisuinen. Tuskin tekisin mitään konkreettista asian eteen. Aukoisin vain päätäni.

9. Suosikkisi Tylypahkan opettajahahmoista?
- Edelleenkin Severus. Mutta jos jonkun muun tähän sanoisin niin kyllä se olisi Dumbledore. Minulla on ollut hyvin ristiriitaisia mielipiteitä tätä hahmoa kohtaan kaikkien seitsemän kirjan aikana. Ensimmäiset parin kirjan ajan tämä hahmo oli täysin samantekevä minulle, sen jälkeen se alkoi ärsyttää minua olemalla niin "täydellinen" ja "suuri" ja hän vain lelli Potteria Very Happy Sitten viidennen kirjan myötä aloin näkemään Dumbledorea aivan toisessa valossa ja kutosen lopussa tirauttelin jopa paljon kyyneliä. Niin ja seitsemäs kirja sai minut rakastumaan tähän hahmoon.

10. Suosikkisi hyvin pienen osan omaavista sivuhahmoista?
- Lasketaanko Grindelwald tarpeeksi pieneksi sivuhahmoksi, vaikka onkin sinänsä jossain määrin keskeinen viimeisessä osassa? Aivan älyttömän mielenkiintoinen hahmo! Niin toivoisin, että Rowling kirjoittaisi Dumbledoren ja Grindelwaldin tarinan. Heidän nuoruuden ystävyydestään, Grindelwaldin noususta ja tuhosta.
Jos jokin vielä pienempi hahmo täytynee nimetä niin ensimmäisenä tulee mieleen Arabella Figg.

11. Mikä puoli/teema Potter-sarjassa kiehtoo sinua eniten?
- Hahmojen syvyys ja monipuolisuus. Rowling on osannut kirjoittaa monta hyvää henkilöhahmoa joiden elämä, tapahtumat ja kohtalo ovat koukuttaneet ja kiinnostaneet. Myöskin pääjuoni sekä jokaisen kirjan oma juoni ovat olleet hyvin koukuttavia.
Takaisin alkuun Siirry alas
Will McDonnell
Kuolonsyöjä
Will McDonnell


Viestien lukumäärä : 121
Join date : 05.01.2011
Paikkakunta : Valkeala

Harry Potter -kysely Empty
ViestiAihe: Vs: Harry Potter -kysely   Harry Potter -kysely EmptyTi Helmi 01, 2011 1:19 pm

Täytyypä nyt itsekin aikain kuluksi vastailla! Very Happy

1. Milloin ja miten sinusta tuli HP-fani?
8.6.2001.. :'D No en nyt sanoisi että faniksi tällä kyseisellä päivämäärällä muutuin, mutta tällä päivämäärällä sain ekan kirjan käsiini! Elikkä Kesällä 2001 voisin sanoa. Muistan kun oltiin äitini kanssa paikallisessa Citymarketissa ostoksilla ja sitten silmiimme vain iski jokin kirja-alennusjuttu ja siinä oli kolme ensimmäistä Harry Potteria jotenkin aika halvalla kaiketi. Itse en tuolloin tiennyt yhtään mitään Potterista, lieninkö edes kuullut siitä aikaisemmin. Äiti kuitenkin sanoi että ne on nyt tosi in ja tosi suosittuja kirjoja. Luin sitten jonkun kirjan takakannen ja äiti lupasi ostaa mulle sen ja niin hän sitten tekikin. Osti tietenkin Viisasten kiven, koska pitihän ne nyt loogisessa järjestyksessä lukea..

2. Minkä kirjan luit ensimmäisenä?
No Viisasten Kiven. (:

3. Kauanko sen lukemiseen meni?
No ehkä viikko? Jos sitäkään. Ihanteellisen helppoa tekstiä 11-vuotiaalle ja vei kyllä heti mukanaan! Muistan senkin kun ruinasin äitiä että lähtäisiin Citymarketiin ostamaan ne kaksi seuraavaa osaa..

4. Mikä on suosikkikirjasi?
Azkabanin Vanki on ollut kestosuosikki ihan alusta saakka eikä asiat ole miksikään muuttuneet. Feeniksin Kilta kyllä uhmasi ykkössijaa ilmestyessään mutta.. Ei. Azkabanin Vanki vaan oli niin hieno lukuelämys silloin pienenä ja on edelleen! Salaisuuksien kammiosta sen sijaan en juuri koskaan ole perustanut kovin paljoa..

5. Jos olet katsonut elokuvat, minkä katsoit ensimmäisenä?
Viisasten Kivi! Yllättäen.. Very Happy Käytiin se sitten äitini kanssa katsomassa koska hänkin oli lukenut opukset minun jälkeeni ja niinikään tykästynyt kirjoihin. Ollaan äitin kanssa käyty siitä lähtien katsomassa kaikki Potterit leffassa! Vikaa osaa odotellessa..

6. Mikä elokuva on suosikkisi elokuvista ja miksi?
Jotenkin elokuvien vikat osat on hieman hämäränpeitossa vaikka olen ne katsonut moneen, moneen otteeseen.. Vitososa varsinkin! En vieläkään muista juuri mitään mitä siinä elokuvassa tapahtuu. O.o Ykkönen ja kakkonen taas on liian kirjamaisesti tehtyjä.. Kutosleffa taas painottuu liikaa ihmissuhteisiin.. Joten kai se on sanottava että kolmonen tai sitten tämä viimeisin! Kolmonen on kyllä jäänyt mieleen parhaiten juuri siksi koska kirja on lempparini ja koska ohjaajan vaihdoksen myötä laatu parani mielestäni huomattavasti. (: Seiskan ekaan osaan taas rakastuin Naginin takia.<3

7. Suosikkihahmosi kirjoista ja miksi?
Hmm.. Tätä täytyykin nyt miettiä hetki. Kirjojen Sirius on aivan loistava mutta elokuva vähän pilasi kyseistä hahmoa koska se ei nyt sitten ollutkaan sellainen kuin kuvittelin. Ööö.. Noh, tottakai Weasleyn kaksoset ovat hyyyvin lähellä sydäntä, en mä niillä muuten pelaisi! (: Ihana kaksikko ja vollotin iiiihaaan tuhottomasti vikassa kirjassa.. ja onnistuinpa tirauttamaan kyynelen viimeisimmän leffankin aikana..
Kirjoissa rakastan myös Riesua! Aivan loistava hahmo! Että potutti pienenpänä kun tajusin ettei Riesu esiinny leffoissa. :/ Kamala takaisku.
Mutta en nyt kyllä täydellisesti osaa sanoa että kuka on kirjoissa paras! Rakastan Voldemortiakin. Äh.. Ehkä selitin jo tarpeeksi tähän kohtaan. (:

8. Liittyisitkö S.Y.L.K.Y:n kannattajaksi?
En. xD Luen juuri parahiksi neloskirjaa ja juuri sitä Sylky-hommaa ja ei, en todellakaan uhraisi kahta sirppiä liittyäkseni moiseen kampanjaan! Jos tontut tykkää ni tontut tykkää.. Miksi pilata niiden pienten raukkojen elämä vapauttamalla ne ja antamalla niille palkkaa? Eihän ne ees tee sillä rahalla mitään! Ja sauvakin muka..? Mitähän ne nyt sitten silläkään tekisivät kun ilmeisesti osaavat taikoa ilmankin..

9. Suosikkisi Tylypahkan opettajahahmoista?
Remus Lupin tai Vauhkomieli! Tai "Vauhkomieli" miten sen haluaa sanoa.. Remus olisi juuri sellainen opettaja jota mä kaipaisin että oppisin jotain. xD Sellanen kannustava ja asiansa osaava ja jotenkin ymmärtäväinen. Vauhkomieli taas.. Noh, se on muuten vaan loistava. Very Happy Oli se sitten Barty Jr. tai Vauhkomieli itse niin loistava opettaja varmasti! Ainakin menee suoraan asiaan eikä vääristele niitä..

10. Suosikkisi hyvin pienen osan omaavista sivuhahmoista?
Riesuuuu! Tähän on pakko sanoa Riesu koska se on niin hurmaava pikku-ukko! Vitoskirjassa tulee luettua aina tuhat ja sata kertaa peräkkäin se kohta, missä tämä herra kumartaa kaksosille.. Aivan ihana! Mutta onneksi on vain pienessä osassa koska muutenhan Riesu ei välttämättä olisi niin hieno hahmo..

11. Mikä puoli/teema Potter-sarjassa kiehtoo sinua eniten?
No kuolonsyöjät! Kilta kyllä kanssa kiehtoo mutta kuolonsyöjät! Jotenkin aina ne pahikset kiinnittävät kaikessa huomioni enemmän kuin hyvikset. Ehkä juuri siksi että hyviksiä painotetaan aina enemmän ja pahiksille jää enemmän arvailun varaa.. Ja sitten tottakai olisi älyttömän hienoa perehtyä joka ikiseen hahmoon syvemmin ja tutkia että miten he sitten oikeastaan liittyvätkään toisiinsa ja tarinaan..
Esimerkiksi ekoissa kirjoissa esiintyvät 'istutukset', joihin sitten törmää vikoissa osissa.. Loistavaa! (: Syvyyttä!
Takaisin alkuun Siirry alas
http://sevenyearsofmagic.yolasite.com/
Vieraili
Vierailija




Harry Potter -kysely Empty
ViestiAihe: Vs: Harry Potter -kysely   Harry Potter -kysely EmptyTi Helmi 01, 2011 2:08 pm

1. Milloin ja miten sinusta tuli HP-fani?
Joskus vuonna 2001 kun opettajamme päätti tuntien välissä lukea meille Potteria ja antaa myäs meidän lukea sitä toisillemme. Kirjan lukeminen eteni kuitenkin niin hitaasti, että parin viikon päästä juoksin lainaamaan kirjastosta kaikki siihen asti ilmestyneet kirjat.

2. Minkä kirjan luit ensimmäisenä?
Viisasten kiven. Mulle on aina ollu kauhean tärkeä lukea sarjoja ekasta osasta.

3. Kauanko sen lukemiseen meni?
En yhtään muista.. mutta ei siinä kovin kauaa tainnut mennä kun siihen aikaan en muuta tehnyt kuin olin nenä kiinni kirjoissa.

4. Mikä on suosikkikirjasi?
Azkabanin vanki ehdottomasti. Kelmeihin ihastuin oitis. Myös tuosta viimeisestä pidän kovin paljon.

5. Jos olet katsonut elokuvat, minkä katsoit ensimmäisenä?
Viisasten kiven.

6. Mikä elokuva on suosikkisi elokuvista ja miksi?
Viisasten kivi ja Salaisuuksien kammio Salaisuuksien kammio kun mä jostain syystä pidän noista ekoista leffoista kun muistelee sitä miten niitä niin odotti. Viisasten kivi käytiin sen samaisen open kanssa sitten kattomassa kun halus et voidaan vertailla xD Olen siis paljon tälle opettajalle velkaa.

7. Suosikkihahmosi kirjoista ja miksi?
Azkabanin vangin lukemisesta asti lemppareina on ollut sekä Sirius että Remus jotka vain pysyvät jaetulla ykkössijalla.

8. Liittyisitkö S.Y.L.K.Y:n kannattajaksi?
En xD

9. Suosikkisi Tylypahkan opettajahahmoista?
Remus Lupin.

10. Suosikkisi hyvin pienen osan omaavista sivuhahmoista?
Norriska

11. Mikä puoli/teema Potter-sarjassa kiehtoo sinua eniten?
Kelmit Very Happy ne on ne mitkä lopulta innosti sarjaan oikein kunnolla ja laitto syventymään roolielienkin maailmaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Neville Longbottom
Rohkelikko
Neville Longbottom


Viestien lukumäärä : 217
Join date : 05.01.2011

Harry Potter -kysely Empty
ViestiAihe: Vs: Harry Potter -kysely   Harry Potter -kysely EmptyTi Helmi 01, 2011 2:53 pm

1. Milloin ja miten sinusta tuli HP-fani?
En ole ihan varma, koska en tarkalleen muista koska aloin ensimmäistä kirjaa lukea. Luulen kuitenkin että se oli vuonna 2001. Serkkuni, jonka kanssa olin silloin aika läheinen, kertoi ja kehui Pottereita ja sitä kautta osasin lähteä etsimään kirjastosta.

2. Minkä kirjan luit ensimmäisenä?
Aloitin Viisasten kivestä ja etenin ihan kronologisessa järjestyksessä.

3. Kauanko sen lukemiseen meni?
Vaikea sanoa, varmaan suunnilleen viikko, ei ainakaan enempää.

4. Mikä on suosikkikirjasi?
Tykkään kaikista kirjoista omalla tavallaan. Azkabanin vanki on kyllä parhaimmistoa, koska siinä esitellään Sirius. Muutenkin tunnelma on jotenkin erilainen kuin muissa kirjoissa. Tykkään myös Feeniksin killasta ja Kuoleman varjeluksista paljon.

5. Jos olet katsonut elokuvat, minkä katsoit ensimmäisenä?
Viisasten kiven. Petyin aika pahasti tähän ekaan leffaan, samaten toiseen. Kolmas oli jo vähän parempi ja se vastasi enemmän omaa kuvaani velhomaailmasta. Olen katsonut elokuvia vähän varauksella enkä ole vieläkään nähnyt Liekehtivää pikaria kokonaan...

6. Mikä elokuva on suosikkisi elokuvista ja miksi?
Vaikea sanoa. Azkabanin vankia en ole vähään aikaan nähnyt, mutta kun sen olen viimeksi katsonut niin tykkäsin siitä kyllä enemmän kuin aiemmista. Tosin viides, kuudes ja seiskan ykkösosa ovat olleet tähän mennessä mielestäni parhaita, ohjaaja on onnistunut mielestäni aika hyvin. Ja niissä ei mielestäni ole tehty mitään kamalan anteeksiantamattomia muutoksia kirjaan. :D

7. Suosikkihahmosi kirjoista ja miksi?
Niitä on ihan liikaa... Ron on yksi rakkaimmista hahmoista minulle, samaten koko Weasleyn perhe. Sirius on myös lähellä sydäntä ja toisinaan samaistun Hermioneen paljonkin. Neville on tietysti myös yksi lemppareista, tykkään jotenkin siitä miten Rowling on saanut hahmosta niin syvän ilman että siitä on kerrottu kuitenkaan kovin paljoa. Luna on myös loistava. Eli en todellakaan osaa sanoa! :D

8. Liittyisitkö S.Y.L.K.Y:n kannattajaksi?
Luultavasti joo. En välttämättä allekirjoittaisi ihan kaikkia Hermionen vaatimuksia, mutta haluaisin kyllä parantaa kotitonttujen kohtelua ja yrittää takoa niiden päähän että kaikenlaista kohtelua ei tarvitse kestää.

9. Suosikkisi Tylypahkan opettajahahmoista?
Minerva McGonagall. Opettaja joka osaa olla tiukka ja pitää kuria, mutta on kuitenkin reilu ja empaattinen. Tykkään myös Versosta ja Lipetitistä. Ja Kalkaroksesta, mutta en välttämättä haluaisi olla sen opetettavana...

10. Suosikkisi hyvin pienen osan omaavista sivuhahmoista?
En tiedä mikä on pienen osan omaava sivuhahmo, joten taas vaikea kysymys. :D Tonks on yksi sellainen, josta tykkään mutta jota en ihan tärkeimmiksi sivuhahmoiksi lue. Eli Tonks. :D

11. Mikä puoli/teema Potter-sarjassa kiehtoo sinua eniten?
Se, että kaikki seitsemän kirjaa ovat samalla yksi iso tarina ja monta pientä tarinaa. Ensimmäisissä kirjoissa on paljon sellaisia yksityiskohtia, jotka tulevat esille myöhemmissäkin kirjoissa. Ja se, että kirjat soveltuvat ihan kaikenikäisille, tai ainakin melkein.
Takaisin alkuun Siirry alas
Giana Mayorette
Korpinkynsi
Giana Mayorette


Viestien lukumäärä : 193
Join date : 30.11.2012
Paikkakunta : Oulu

Harry Potter -kysely Empty
ViestiAihe: Vs: Harry Potter -kysely   Harry Potter -kysely EmptyLa Joulu 08, 2012 8:43 pm

1. Milloin ja miten sinusta tuli HP-fani?
Vuotta en muista, mutta olin kait siinä 14-15-vuotias, kun katoin sen viisasten kivi leffan, siitä lainasin sit pelin serkultani ja sitten jo luin kirjan ja sitten pitiki lukea seuraava jne.

2. Minkä kirjan luit ensimmäisenä?
Aloitin Viisasten kivestä ja etenin ihan järjestyksessä.

3. Kauanko sen lukemiseen meni?
3-4 pvää.

4. Mikä on suosikkikirjasi?
No tykkään niistä kaikista, mutta veisiko Azkabanin vanki voiton.

5. Jos olet katsonut elokuvat, minkä katsoit ensimmäisenä?
Viisasten kivi.

6. Mikä elokuva on suosikkisi elokuvista ja miksi?
Salaisuuksien kammio, se Dobby on vain niin ihana siinä!

7. Suosikkihahmosi kirjoista ja miksi?
Luna Lovegood. Sen erikoisuus ja viattomuus, on vain jotain pop.

8. Liittyisitkö S.Y.L.K.Y:n kannattajaksi?
Njääh. Ei ois mun juttu.

9. Suosikkisi Tylypahkan opettajahahmoista?
Ehkä Severus Kalkaros, se on ihanan synkkä.

10. Suosikkisi hyvin pienen osan omaavista sivuhahmoista?
Percy, se on vaan niin ärsyttävä! Very Happy

11. Mikä puoli/teema Potter-sarjassa kiehtoo sinua eniten?
Nevillen sanoin: "Se, että kaikki seitsemän kirjaa ovat samalla yksi iso tarina ja monta pientä tarinaa. Ensimmäisissä kirjoissa on paljon sellaisia yksityiskohtia, jotka tulevat esille myöhemmissäkin kirjoissa. Ja se, että kirjat soveltuvat ihan kaikenikäisille, tai ainakin melkein. "
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Harry Potter -kysely Empty
ViestiAihe: Vs: Harry Potter -kysely   Harry Potter -kysely Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Harry Potter -kysely
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Harry Potter -roolipeli (kysely)
» Harry Potter: once more with feeling (kysely)
» Lapsuus-kysely (hahmoille)
» Harry Potter; yleistä keskustelua!
» Roolipeli-kysely

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Seven years of magic :: Off-game :: Oleskeluhuone-
Siirry: