Seven years of magic
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Kaikki roolipeliä koskevat säännöt ja tiedot löydät Kotisivuiltamme!
 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Kysely hahmoille heidän perheestä/perhesuhteistaan

Siirry alas 
5 posters
KirjoittajaViesti
Stephen Hunter King
Korpinkynsi/Ihmissusi
Stephen Hunter King


Viestien lukumäärä : 411
Join date : 05.03.2011

Kysely hahmoille heidän perheestä/perhesuhteistaan Empty
ViestiAihe: Kysely hahmoille heidän perheestä/perhesuhteistaan   Kysely hahmoille heidän perheestä/perhesuhteistaan EmptyPe Huhti 01, 2011 12:31 pm

Löysin joskus tällaisen kyselyn yhdestä englanninkielisestä Harry Potter-roolipelistä, ja ajattelin, että ovat mielenkiintoisia. Joten suomensin ne.

Ideana siis, että ropehahmonne vastaavat kysymyksiin, ettekä te pelaajat. Tässä olisi hahmoillenne syväluotaavia kysymyksiä heidän perheistään ja heidän suhteistaan perheenjäseniinsä.

-Nibs

_________________

1) Kasvattivatko molemmat vanhempasi sinut? Jos kyllä, kumpi oli sinulle läheisempi ja miksi? Millaisessa vuorovaikutuksessa olet heidän kanssaan? Jos eivät vanhempasi, niin kuka sinut kasvatti, ja miten tämä on vaikuttanut siihen millainen olet nyt?

2) Mitä vanhempasi teklevät työkseen? Odottavako he sinun seuraavan jalanjäljissään? Haluatko sinä seurata heidän jalanjäljissään? Jos et, mitä sitten mieluummin tekisit? Tukevatko/kannustavatko he sinua valinnoissasi?

3) Vanhempien tuki ja hyväksyntä ovat tärkeä vaikuttaja itsetuntoon tai sen puutteeseen. Kuinka paljon tukea ja hyväksyntää sinä saat? Tapahtuuko se hyvässä mielessä (esim. - kannustavat sinua tekemään oikeita valintoja, vaikka ne eivät olisikaan yleisiä) vaiko vähemmän hyvääns ävyyn (esim. - rohkaisevat sinua tekemään mitä yleensä pitäisi tehdä, jota pysyisit 'pinnalla')? Ja kuinkahan tämä on sinuun vaikuttanut?

4) Vaikka jonkun vanhemmat olisiva huippumahtavia, teini-ikäiset ja vanhempansa silti riitelevät. Jopa aikuiset lapset riitelevät vanhempiensa kanssa. Millaisista asioista sinä ja vanhempasi riitelette mahdollisesti vähän väliä? Riitelettekö usein vai harvemmin?

5) Isovanhemmat saattavat usein olla tärkeä osa elämää. Ovatko sinun isovanhempasi vielä elossa? Kuinka paljon he vaikuttavat elämääsi? Entä vanhempiesi elämiin?

6) Montako sisarusta sinulla on? Sinua vanhmpia? Nuorempia? Miten tulet toimeen heidän kanssaan? Onko mitään merkittävää kilpailuhenkeä kenenkään heidän kanssa? Suosivatko vanhempasi (tai vaikuttavatko suosivan) jotakuta teistä enemmän kuin toista? Kuinka sisarustesi väliset suhteet vaikuttavat sinuun?

------ Jos pelaat oppilaalla, voit lopettaa tähän; jos pelaat aikuisella hahmolla, jatka toki eteenpäin, niin pitkälle kuin pystyt. -----

7) Oletko naimisissa? Jos kyllä, milloin menit naimisiin? Oliko se valmiiksi järjestetty avioliitto vai ei? Kuinka tämä on vaikuttanut elämääsi? Onko joku toinen, jonka kanssa olisit mieluummin?

8 ) Kuvaile suhdettasi puolisoosi. Pitäisikö mielestäsi tapahtua muutoksia? Onko puolisosi samaa mieltä?

9) Onko sinulla lapsia? Jos on, mitkä ovat heidän nimensä ja ikänsä? Millainen ons uhteesi kuhunkin heistä? Miten oma saamasi kasvatus vaikuttaa siihen, miten kohtelet omia lapsiasi?
Takaisin alkuun Siirry alas
Rabastan Lestrange
Kuolonsyöjä
Rabastan Lestrange


Viestien lukumäärä : 470
Join date : 05.01.2011

Kysely hahmoille heidän perheestä/perhesuhteistaan Empty
ViestiAihe: Vs: Kysely hahmoille heidän perheestä/perhesuhteistaan   Kysely hahmoille heidän perheestä/perhesuhteistaan EmptyPe Huhti 01, 2011 4:09 pm

Mhaha, Rabastan parka joutuu täyttämään kaikkea ja paljastamaan vielä lisää synkkiä salaisuuksiaan koska nää on niin mahtavia : D

1) Kasvattivatko molemmat vanhempasi sinut? Jos kyllä, kumpi oli sinulle läheisempi ja miksi? Millaisessa vuorovaikutuksessa olet heidän kanssaan?
- Kyllä hän nuo molemmat mut kasvattivat vaikka äiti sitä kasvatus hommaa taisi hoitaa enemmän ja isä vain silloin kun piti olla antamassa selkään. Äiti mulle on läheisempi juuri siitä syystä, ettei isällä koskaan ollu oikein aikaa ja ei varmaan myöskään oikein halua viettää enempää aikaa mun kanssani kuin oli tarvis. Kunhan piti huolen, että oppisin ettei pojat itke ja olisin jäämättä edes kiinni jos täytyi olla tällainen idiootti.

2) Mitä vanhempasi tekevät työkseen? Odottavako he sinun seuraavan jalanjäljissään? Haluatko sinä seurata heidän jalanjäljissään? Jos et, mitä sitten mieluummin tekisit? Tukevatko/kannustavatko he sinua valinnoissasi?
- Äiti häärää vain kotona .. kai se on ollut kotiäitina aina.. ennen kuin sai Rodon ja mut ja nyt kun sillä oo enää meitä siellä riesana ei se siltikään missään töissä käy. Odottaa varmaan vaan, että saa seuraavaksi lapsenlapsia kiusakseen sinne..
Isä on kuolonsyöjä ja on aina ollukkin.. vanha äijä, mutta eipä sitä taideta näissä hommissa eläkkeelle jäädä ennen kuin kuolema korjaa pois. En usko, että odottivat.. enemmän taisi isä odottaa, että Rodolphus seuraisi tuon jalanjäljissä mutta ei se ainakaan pettynyt ollut kuullessaan mun päätöksestäni tehdä samoin. Äiti tosin ei ollut tyytyväinen mun päätökseeni.

3) Vanhempien tuki ja hyväksyntä ovat tärkeä vaikuttaja itsetuntoon tai sen puutteeseen. Kuinka paljon tukea ja hyväksyntää sinä saat? Tapahtuuko se hyvässä mielessä (esim. - kannustavat sinua tekemään oikeita valintoja, vaikka ne eivät olisikaan yleisiä) vaiko vähemmän hyvään sävyyn (esim. - rohkaisevat sinua tekemään mitä yleensä pitäisi tehdä, jota pysyisit 'pinnalla')? Ja kuinkahan tämä on sinuun vaikuttanut?
- Tukea ja hyväksyntää? Ei meillä kauheasti harrastettu mitään tuen jakamista ja muuta hömpötystä.

4) Vaikka jonkun vanhemmat olisiva huippumahtavia, teini-ikäiset ja vanhempansa silti riitelevät. Jopa aikuiset lapset riitelevät vanhempiensa kanssa. Millaisista asioista sinä ja vanhempasi riitelette mahdollisesti vähän väliä? Riitelettekö usein vai harvemmin?
- Harvemmin. Isäni kanssa en edes uskaltanut alkaa riitelemään kummemmin ja äidinkin kanssa riidat olivat jotakin tavallisia tyhmiä pieniä riitoja jostain pöydän kattamisista ja siivoamisista. ( Vieläkään en voi käsittää miksi minun olisi pitänyt.. sitä varten meillä oli kotitonttu!)

5) Isovanhemmat saattavat usein olla tärkeä osa elämää. Ovatko sinun isovanhempasi vielä elossa? Kuinka paljon he vaikuttavat elämääsi? Entä vanhempiesi elämiin?
- Eivät enää elä ja heistä en muutenkaan mitään muista.

6) Montako sisarusta sinulla on? Sinua vanhmpia? Nuorempia? Miten tulet toimeen heidän kanssaan? Onko mitään merkittävää kilpailuhenkeä kenenkään heidän kanssa? Suosivatko vanhempasi (tai vaikuttavatko suosivan) jotakuta teistä enemmän kuin toista? Kuinka sisarustesi väliset suhteet vaikuttavat sinuun?
- Yksi.. isoveli jonka kanssa tulen mielestäni ihan hyvin toimeen vieläkin vaikka lapsena välit olivat vieläkin paremmat. Ei meillä kumpaakaan suosittu sen enempää kuin toistakaan.. tai mistä minä tiedän miten paljon ne on lelliny pikku Rodoa silloin kun minua vielä ollut, mutta en ainakaan muista kuulleeni, että veli olisi saanut jotain erityis kohtelua. Mmmh.. kyllähän nuo vaikuttaa paljonkin.. tuskin olisin edes kuolonsyöjäksi niin helpolla ryhtynyt ellei veli olisi näyttänyt esimerkkiä.

------ Jos pelaat oppilaalla, voit lopettaa tähän; jos pelaat aikuisella hahmolla, jatka toki eteenpäin, niin pitkälle kuin pystyt. -----

7) Oletko naimisissa? Jos kyllä, milloin menit naimisiin? Oliko se valmiiksi järjestetty avioliitto vai ei? Kuinka tämä on vaikuttanut elämääsi? Onko joku toinen, jonka kanssa olisit mieluummin?
- Ei en ole naimisissa ja en usko ,että koskaan menenkään. En usko, että päädyn koskaan naimisiin asti.. ,vaikka tiedän jo että perheelläni ainakin olisi tähän sanomista ..,niin en näe sitä tarpeellisena.

8 ) Kuvaile suhdettasi puolisoosi. Pitäisikö mielestäsi tapahtua muutoksia? Onko puolisosi samaa mieltä?
- Krhm..eisemikäänpuoliso ole... , mutta niin kai ihan hyvä.. niin hyvä kuin näissä olosuhteissa vain voi olla. No muutoksia voisi toki tapahtua.., mutta jotta niitä voisi tapahtua pitäisi minun olla olematta kuolonsyöjä ja sitä ei tule koskaan tapahtumaan! Samaa mieltä? Kai tuo on.. en minä tiedä! Inhoan keskustella tällaisista asioista joten en ole tullut kysyneeksi.

9) Onko sinulla lapsia? Jos on, mitkä ovat heidän nimensä ja ikänsä? Millainen ons uhteesi kuhunkin heistä? Miten oma saamasi kasvatus vaikuttaa siihen, miten kohtelet omia lapsiasi?
- Ei ole, mutta toivottavasti on vielä joskus ,ettei äiti joudu pahasti pettymään poikiinsa. Uskon kyllä, että saamani kasvatus tulee jotenkin vaikuttamaan siihen miten omia muksujani tulen kohtelemaan. Vaikka en koskaan tahtoisi olla samanlainen isä mitä oma isäni minulle oli.
Takaisin alkuun Siirry alas
Neville Longbottom
Rohkelikko
Neville Longbottom


Viestien lukumäärä : 217
Join date : 05.01.2011

Kysely hahmoille heidän perheestä/perhesuhteistaan Empty
ViestiAihe: Vs: Kysely hahmoille heidän perheestä/perhesuhteistaan   Kysely hahmoille heidän perheestä/perhesuhteistaan EmptyTi Kesä 28, 2011 7:27 pm

(Huomasin tämän nyt vasta, ja tässähän on kivoja kysymyksiä! Asioita, joita joudun muutenkin miettimään paljon Nevillestä.)

1) Kasvattivatko molemmat vanhempasi sinut? Jos kyllä, kumpi oli sinulle läheisempi ja miksi? Millaisessa vuorovaikutuksessa olet heidän kanssaan? Jos eivät vanhempasi, niin kuka sinut kasvatti, ja miten tämä on vaikuttanut siihen millainen olet nyt?
Vanhempani eivät kasvattaneet minua, vaan olen aina asunut mummin kanssa. Vanhemmillani on ollut jonkin verran vaikutusta elämääni, mutta koska heillä ei yleensä ole selkeää kuvaa siitä, että olen heidän poikansa, kasvatukseen liittyvät päätökset ovat kaikki isoäidin tehtävänä. Uskoisin, että jos vanhempani olisivat kasvattaneet minut, lapsuuteni olisi ollut monella tapaa erilainen ja saattaisin olla luonteeltani hieman erilainen.

2) Mitä vanhempasi tekevät työkseen? Odottavako he sinun seuraavan jalanjäljissään? Haluatko sinä seurata heidän jalanjäljissään? Jos et, mitä sitten mieluummin tekisit? Tukevatko/kannustavatko he sinua valinnoissasi?
He olivat auroreita. Mummi odottaa, että tekisin aikuisena jotain yhtä arvokasta, mutta epäilen sitä suuresti. En välttämättä haluaisi olla aurori, ja tiedän ettei minusta olisi siihen. Mummilla on iso vaikutus valinnoissani, hänellä on niin selkeät mielipiteet.

3) Vanhempien tuki ja hyväksyntä ovat tärkeä vaikuttaja itsetuntoon tai sen puutteeseen. Kuinka paljon tukea ja hyväksyntää sinä saat? Tapahtuuko se hyvässä mielessä (esim. - kannustavat sinua tekemään oikeita valintoja, vaikka ne eivät olisikaan yleisiä) vaiko vähemmän hyvääns ävyyn (esim. - rohkaisevat sinua tekemään mitä yleensä pitäisi tehdä, jota pysyisit 'pinnalla')? Ja kuinkahan tämä on sinuun vaikuttanut?
Riippuu tilanteesta. Mummin odotukset ovat kovat, joten harvemmin saan kiitosta suorituksista tai valinnoistani. Toisinaan onnistun kuitenkin saamaan mumminkin ylpeäksi, vaikka ne tilaisuudet ovat aika harvassa. Suuret odotukseet eivät ole ainakaan nostaneet itsetuntoa.

4) Vaikka jonkun vanhemmat olisiva huippumahtavia, teini-ikäiset ja vanhempansa silti riitelevät. Jopa aikuiset lapset riitelevät vanhempiensa kanssa. Millaisista asioista sinä ja vanhempasi riitelette mahdollisesti vähän väliä? Riitelettekö usein vai harvemmin?
Riitelemme mummin kanssa todella harvoin, koska yleensä joudun aina alistumaan siihen mitä mummi tahtoo. Pienten sanaharkkojen aiheena on yleensä jokin pieni arkinen asia.

5) Isovanhemmat saattavat usein olla tärkeä osa elämää. Ovatko sinun isovanhempasi vielä elossa? Kuinka paljon he vaikuttavat elämääsi? Entä vanhempiesi elämiin?
Isänäitini on kasvattanut minut, joten hänellä on ollut todella suuri vaikutus elämääni. Muut isovanhempani eivät ole enää elossa.

6) Montako sisarusta sinulla on? Sinua vanhmpia? Nuorempia? Miten tulet toimeen heidän kanssaan? Onko mitään merkittävää kilpailuhenkeä kenenkään heidän kanssa? Suosivatko vanhempasi (tai vaikuttavatko suosivan) jotakuta teistä enemmän kuin toista? Kuinka sisarustesi väliset suhteet vaikuttavat sinuun?
Olen ainoa lapsi. Toisinaan toivon, että minulla olisi sisaruksia, välillä taas olen onnellinen että olen ainoa lapsi.
Takaisin alkuun Siirry alas
Randa Mohandosh
Puuskupuh
Randa Mohandosh


Viestien lukumäärä : 105
Join date : 27.03.2012
Paikkakunta : Oulu

Kysely hahmoille heidän perheestä/perhesuhteistaan Empty
ViestiAihe: Vs: Kysely hahmoille heidän perheestä/perhesuhteistaan   Kysely hahmoille heidän perheestä/perhesuhteistaan EmptyMa Huhti 09, 2012 5:24 pm

1) Kasvattivatko molemmat vanhempasi sinut? Jos kyllä, kumpi oli sinulle läheisempi ja miksi? Millaisessa vuorovaikutuksessa olet heidän kanssaan? Jos eivät vanhempasi, niin kuka sinut kasvatti, ja miten tämä on vaikuttanut siihen millainen olet nyt? Tavallaan isäni ja äitini minut kasvatti, mutta äitini on minulle läheisempi. Isäni on aina vihannut minua ja on osoittanut sen iskuilla, potkuilla ja huudoilla. Äiti on toisinaan hellä minulle, mutta harvoin.

2) Mitä vanhempasi teklevät työkseen? Odottavako he sinun seuraavan jalanjäljissään? Haluatko sinä seurata heidän jalanjäljissään? Jos et, mitä sitten mieluummin tekisit? Tukevatko/kannustavatko he sinua valinnoissasi? Tähän kysymykseen en osaa vastata.

3) Vanhempien tuki ja hyväksyntä ovat tärkeä vaikuttaja itsetuntoon tai sen puutteeseen. Kuinka paljon tukea ja hyväksyntää sinä saat? Tapahtuuko se hyvässä mielessä (esim. - kannustavat sinua tekemään oikeita valintoja, vaikka ne eivät olisikaan yleisiä) vaiko vähemmän hyvääns ävyyn (esim. - rohkaisevat sinua tekemään mitä yleensä pitäisi tehdä, jota pysyisit 'pinnalla')? Ja kuinkahan tämä on sinuun vaikuttanut? Isoäitini sanoi minulle usein, että selviät kyllä. Muuta rohkaisevaa en muista kotona kuulleeni.

4) Vaikka jonkun vanhemmat olisiva huippumahtavia, teini-ikäiset ja vanhempansa silti riitelevät. Jopa aikuiset lapset riitelevät vanhempiensa kanssa. Millaisista asioista sinä ja vanhempasi riitelette mahdollisesti vähän väliä? Riitelettekö usein vai harvemmin?
Riita on usein vain yksipuolista, en uskalla vastustaa isääni.

5) Isovanhemmat saattavat usein olla tärkeä osa elämää. Ovatko sinun isovanhempasi vielä elossa? Kuinka paljon he vaikuttavat elämääsi? Entä vanhempiesi elämiin? Isoäitini on elossa isän puolelta. Häntä kunnioitetaan, eikä isäni edes sano hänelle vastaan vaikka onkin eri mieltä aina.

6) Montako sisarusta sinulla on? Sinua vanhmpia? Nuorempia? Miten tulet toimeen heidän kanssaan? Onko mitään merkittävää kilpailuhenkeä kenenkään heidän kanssa? Suosivatko vanhempasi (tai vaikuttavatko suosivan) jotakuta teistä enemmän kuin toista? Kuinka sisarustesi väliset suhteet vaikuttavat sinuun? Minulla on kaksi pikkuveljeä. Isäni suosii heitä. Hän pitää vain pojista, minä olen hänelle pelkkää ilmaa paitsi jos hän on vihainen ja tahtoo purkaa sen.

Takaisin alkuun Siirry alas
Giana Mayorette
Korpinkynsi
Giana Mayorette


Viestien lukumäärä : 193
Join date : 30.11.2012
Paikkakunta : Oulu

Kysely hahmoille heidän perheestä/perhesuhteistaan Empty
ViestiAihe: Vs: Kysely hahmoille heidän perheestä/perhesuhteistaan   Kysely hahmoille heidän perheestä/perhesuhteistaan EmptyLa Joulu 08, 2012 8:48 pm

1) Kasvattivatko molemmat vanhempasi sinut? Jos kyllä, kumpi oli sinulle läheisempi ja miksi? Millaisessa vuorovaikutuksessa olet heidän kanssaan? Jos eivät vanhempasi, niin kuka sinut kasvatti, ja miten tämä on vaikuttanut siihen millainen olet nyt? - Pääasiassa isä kasvatti minut ja kyllä se on tehnyt minusta minän.

2) Mitä vanhempasi teklevät työkseen? Odottavako he sinun seuraavan jalanjäljissään? Haluatko sinä seurata heidän jalanjäljissään? Jos et, mitä sitten mieluummin tekisit? Tukevatko/kannustavatko he sinua valinnoissasi? - Isäni on parantaja. En usko että hän, odottaa sitä. En halua parantajaksi. Haluaisin sekoittaa taikajuomia tai olla ammattihuispaaja. Isä on aina tukenut minua ratkaisuissani ja tukee varmasti tulevaisuudessakin.

3) Vanhempien tuki ja hyväksyntä ovat tärkeä vaikuttaja itsetuntoon tai sen puutteeseen. Kuinka paljon tukea ja hyväksyntää sinä saat? Tapahtuuko se hyvässä mielessä (esim. - kannustavat sinua tekemään oikeita valintoja, vaikka ne eivät olisikaan yleisiä) vaiko vähemmän hyvääns ävyyn (esim. - rohkaisevat sinua tekemään mitä yleensä pitäisi tehdä, jota pysyisit 'pinnalla')? Ja kuinkahan tämä on sinuun vaikuttanut? Isä ei ole koskaan ollut minulle kovinkaan vihainen. Hän on aina rohkaissut minua olemaan itseni ja vakuttaa aina, että löydän oman tieni.

4) Vaikka jonkun vanhemmat olisiva huippumahtavia, teini-ikäiset ja vanhempansa silti riitelevät. Jopa aikuiset lapset riitelevät vanhempiensa kanssa. Millaisista asioista sinä ja vanhempasi riitelette mahdollisesti vähän väliä? Riitelettekö usein vai harvemmin?
Riitelemme harvoin, mutta yleensä riitamme käsittävät niitä perusjuttuja. Esim. myrkkylemmikin ottamista tms.

5) Isovanhemmat saattavat usein olla tärkeä osa elämää. Ovatko sinun isovanhempasi vielä elossa? Kuinka paljon he vaikuttavat elämääsi? Entä vanhempiesi elämiin? Ei ole isovanhempia.

6) Montako sisarusta sinulla on? Sinua vanhmpia? Nuorempia? Miten tulet toimeen heidän kanssaan? Onko mitään merkittävää kilpailuhenkeä kenenkään heidän kanssa? Suosivatko vanhempasi (tai vaikuttavatko suosivan) jotakuta teistä enemmän kuin toista? Kuinka sisarustesi väliset suhteet vaikuttavat sinuun? Olen ainoa lapsi ja lellitty.

Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Kysely hahmoille heidän perheestä/perhesuhteistaan Empty
ViestiAihe: Vs: Kysely hahmoille heidän perheestä/perhesuhteistaan   Kysely hahmoille heidän perheestä/perhesuhteistaan Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Kysely hahmoille heidän perheestä/perhesuhteistaan
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Kysely hahmoille: Elämästä
» Salaisuus-kysely (hahmoille)
» Lapsuus-kysely (hahmoille)
» Vanhemmuus-kysely (hahmoille)
» Roolipeli-kysely

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Seven years of magic :: Off-game :: Oleskeluhuone-
Siirry: