Seven years of magic
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Kaikki roolipeliä koskevat säännöt ja tiedot löydät Kotisivuiltamme!
 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Hahmojen päiväkirjat?

Siirry alas 
+2
Rabastan Lestrange
Stephen Hunter King
6 posters
KirjoittajaViesti
Stephen Hunter King
Korpinkynsi/Ihmissusi
Stephen Hunter King


Viestien lukumäärä : 411
Join date : 05.03.2011

Hahmojen päiväkirjat? Empty
ViestiAihe: Hahmojen päiväkirjat?   Hahmojen päiväkirjat? EmptyKe Huhti 06, 2011 10:44 am

Ainakin jotkut tykkäävät aktiivisesti näitä kirjoittaa....niin mietin, miten olisi, jos tähänkin roolipeliin otettaisiin mahdolliseksi?

Minusta ainakin olisi mielenkiintoista pitää päiväkirjaa Pikarin aikaisella Juniorilla ja ehkä tällä Hunterillakin, yhtä lailla kuin myös lukea toisten pelaajien hahmojen päiväkirjoja (oli sitten canon tai OC.) Ne kun päästää niin kirjoittajan kuin lukijankin enemmän ja eri tunnelmalla sisään hahmojen maailmaan, kuin pelitopicit. Lisäksi hahmon päiväkirjan kirjoittaminen ja toisten hahmojen päiväkirjojen lukeminen on hyvin potentiaalista inspiroimaan uusia pelitopic-ideoita.

Jos ne tänne otettaisiin, olisi hienoa, jos saisi niin halutessaan kirjoittaa ne englanniksi, (vaikka lukijakunta varmaan pieneekin, mutta kai ainakin jotkut kiinnostuneet englantia sen verran osaavat.) Meinaan, kun peliviestit on kaikkitietävän, ulkopuolisen pelaajan kirjoittamia, on tietysti luontevaa, että ne kirjoitetaan suomeksi suomenkielisessä roolipelissä. Mutta hahmon itse kirjoittama teksti olisi realistisempaa olla englanniksi. (Joskin, kuten sanottua, ei tietenkään pakko, jos pelaaja ei englantia osaa niin hyvin tai muuten vaan kirjoittaa mieluummin suomeksi.) ;P

Niin, että mitäs mietitte tästä? Hahmojen päiväkirjat? Tongue0001-1

PS.
Siis, jos joku ei tajunnut/tiedä, mistä tarkalleen ottaen on kyse: hahmon päiväkirja on hahmon nimellä otsikoitu erillinen topic jossa ko. hahmo itse kirjoittaa lyhyitä tai pitkiä merkintöjä minä-muodossa ja siis päiväkirjamerkintä-tylillä eikä kaikkitietävän vuorovaikutteisesti kuten peliviestit olisivat. Eli hahmosi kirjoittaa kirjaimellisesti päiväkirjaa, joka olisi "pelinsisäisesti" ihan oikea kirja, johon hän kirjoittaa ja se vain konkretisoituu meille foorumilla. Ja tietenkään mihinkään vuorovaikutteisiin tapaamisiin/välikohtauksiin toisen pelaajan hahmon kanssa ei voi päiväkirjassa viitata ilman, että se on oikeasti tapahtunut tai asiasta on sovittu ko. hahmon pelaajan kanssa. Ei niiden kai yleensä ole roolipeliessä edes tarvinnut pelattuihin peleihin liittyä, vaan yleisesti ko. hahmon elämään ja ajatuksiin. Hahmon päiväkirjaa ei tietenkään muut hahmot voi lukea (ellei kirjoittavan hahmon pelaaja toisin sano.)
Takaisin alkuun Siirry alas
Stephen Hunter King
Korpinkynsi/Ihmissusi
Stephen Hunter King


Viestien lukumäärä : 411
Join date : 05.03.2011

Hahmojen päiväkirjat? Empty
ViestiAihe: Vs: Hahmojen päiväkirjat?   Hahmojen päiväkirjat? EmptySu Huhti 17, 2011 1:47 pm

Noh, eikö kellään muka ole mitään mielipidettä tästä ehdotuksesta? Suspect scratch
Takaisin alkuun Siirry alas
Rabastan Lestrange
Kuolonsyöjä
Rabastan Lestrange


Viestien lukumäärä : 470
Join date : 05.01.2011

Hahmojen päiväkirjat? Empty
ViestiAihe: Vs: Hahmojen päiväkirjat?   Hahmojen päiväkirjat? EmptySu Huhti 17, 2011 4:13 pm

Mä pidin tästä ideasta koska oon tämmöstä ennenkin harrastanut ja sen päiväkirjan pitäminen oli kyllä kivaa. Siinä vaan oli se, että mä pystyin näkemään sen hahmon hyvin kirjottamassa päiväkirjaa, mutta täällä mulla ei ole sellasia hahmoja. Kannatan kuitenkin silti vaikka ite en mukaan vielä lähtis yhdelläkään hahmollani.

Mitä tohon enkuks kirjottamiseen tulee niin kuulostaa myös hyvältä vaikka itse mieluummin kirjottaisinkin suomeksi. Niiden lukeminen enganniksi ei sitten haittaisikaan yhtään joten mun puolesta jokanen valitkoon itselleen sopivan kielen : D
Takaisin alkuun Siirry alas
Neville Longbottom
Rohkelikko
Neville Longbottom


Viestien lukumäärä : 217
Join date : 05.01.2011

Hahmojen päiväkirjat? Empty
ViestiAihe: Vs: Hahmojen päiväkirjat?   Hahmojen päiväkirjat? EmptyMa Huhti 25, 2011 2:38 pm

Vaikuttaa hyvältä idealta ja olisin itse ainakin kiinnostunut kirjoittelemaan Nevillen päiväkirjaa silloin kun on aikaa tai inspiraatiota. Ja mahdollisuus kirjoittaa englanniksi olisi tosi kiva. Kirjoittaisin peleissäkin vuorosanat mieluiten englanniksi. :D Olisi myös ihan kivaa lukea muiden hahmojen päiväkirjoja ja minua ei tosiaan haittaisi yhtään jos ne on kirjoitettu englanniksi (tai vaikka jollain muullakin kielellä).
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Hahmojen päiväkirjat? Empty
ViestiAihe: Vs: Hahmojen päiväkirjat?   Hahmojen päiväkirjat? EmptyMa Huhti 25, 2011 3:39 pm

Kyllä, kiehtova lisä olisi minustakin tuo päiväkirja Smile Toisi mukavasti syvyyttä sekä omiin että muiden hahmoihin ja... ja niin.

Itse en tosin englanniksi kirjoittaisi (johtuen osin siitä, että minulle kun ovat Potterit tulleet nimenomaan suomenkielisinä tutuiksi, olisi hyvin haastavaa väkertää mitään toisella kielellä... enkä tiedä, kuinka ymmärrettävää tekstiä saisin aikaiseksi Very Happy). Eipä se tosin haittailisi, että osalla olisi sitten englanniksikin ne merkinnät (ts. lukeminen onnistuu) mut näin omalla kohdallani.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Hahmojen päiväkirjat? Empty
ViestiAihe: Vs: Hahmojen päiväkirjat?   Hahmojen päiväkirjat? EmptyMa Huhti 25, 2011 5:36 pm

Itse olisin ainakin kiinnostunut, kun yleensäkin kirjoitan paljon omaanikin, hömhöm. Ja siitä saa tavallaan inspiraatiotakin kerättyä, tai ainakin itse koen niin (?)
En oikeastaan tiedä että kummalla kielellä kirjoittaisin. Engalnti tuntuu siltä että pitäisi joitain sanoja hioa jotta siitä saataisiin selvää ja Suomi taas tuntuu niin.. oudolta, yksinkertaisesti. Luen kirjat englanniksi ja elokuvatkin tulee aina katsottua ilman tekstitystä niin ei ainakaan termeistä tulisi mitään ongelmaa.
Tai sitten vain kirjoitan vähän väliä toisella, mutta se olisi sotkuisen näköistä.
Hmmm... Question
Takaisin alkuun Siirry alas
Leticia Mayer
Taikaministeriö/Kilta
Leticia Mayer


Viestien lukumäärä : 411
Join date : 28.01.2011

Hahmojen päiväkirjat? Empty
ViestiAihe: Vs: Hahmojen päiväkirjat?   Hahmojen päiväkirjat? EmptyMa Huhti 25, 2011 5:41 pm

Noniin saatiinhan me vähän keskustelua aikaiseksi! Very Happy Eli kerran näinkin paljon tuntuu halukkaita päiväkirjailijoita olevan niin teen tuonne oman osion sille. Sanotaanko aikajanojen alapuolelle. (:
Yksi kysymys vain teille ideoitsijoille; minkälaista ohjeistusta päiväkirjojen pitämiseksi laitetaan vai tarviiko se ohjeistusta ollenkaan?
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Hahmojen päiväkirjat? Empty
ViestiAihe: Vs: Hahmojen päiväkirjat?   Hahmojen päiväkirjat? EmptyMa Huhti 25, 2011 5:52 pm

Kuvittelisin, että ilimankin ohjeistusta tulee ihan hyvin toimeen, mutta toisaalta ei se pieni ohjeistuskaan välttämättä pahasta olisi? Kuitenkin Nibsin jälkikirjoitus kuvaa touhua mielestäni aika hyvin, joten itse en sen lisäksi paljoa enempää osaisi kaivata vaikka kuinka olisin epävarma asioista :D
Ja kuvittelisin, että päivistä, joihin ei ole sijoitettu peliä, on vähän paha alkaa mitään pitempää merkintää väkertämään siltä varalta, että myöhemmin siihen sijoittuisikin peli. Joten henk. koht. lisäisin ehkäpä muistutuksen siitä, että vilkuilee aikajanan lisäksi mahdollista päiväkirjaa pelisuunnittelun yhteydessä. Tiedä häntä mikä sitten olisi oikeasti tarpeellista.
Takaisin alkuun Siirry alas
DrRockter
Admin
DrRockter


Viestien lukumäärä : 436
Join date : 03.01.2011
Ikä : 34
Paikkakunta : Tampere

Hahmojen päiväkirjat? Empty
ViestiAihe: Vs: Hahmojen päiväkirjat?   Hahmojen päiväkirjat? EmptyMa Huhti 25, 2011 7:54 pm

Noniin, päiväkirja-osio avattu aikajanojen alapuolelle! (:
Takaisin alkuun Siirry alas
http://roxxdeckerinelokuvablogi.blogspot.com/
Randa Mohandosh
Puuskupuh
Randa Mohandosh


Viestien lukumäärä : 105
Join date : 27.03.2012
Paikkakunta : Oulu

Hahmojen päiväkirjat? Empty
ViestiAihe: Vs: Hahmojen päiväkirjat?   Hahmojen päiväkirjat? EmptyTi Toukokuu 15, 2012 11:47 am

ite pidän Randalla päiväkirjaa suomeksi. Randa ei ymmärrä englantia tarpeeksi, voidakseen kirjoittaa ajatuksiaan selkeästi ja minä en arabiaa, siksi pysymme suomessa. En sitäpaitsi tiedä potter-sanastoja englanniksi, muuten kyllä kirjottaisin enkuks.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Hahmojen päiväkirjat? Empty
ViestiAihe: Vs   Hahmojen päiväkirjat? EmptyTo Toukokuu 31, 2012 4:01 pm

Tämä päiväkirja juttu on hyvä juttu. Englanniksi tosiaan aion kirjoittaa, vaikka pidän itseäni huonona englannissa (todistuksessa numero on 9). Mutta olenhan minä vasta 6. lk, menossa 7. lk, niin en kaikkia sanoja voi tietää. Mutta siitä huolimatta voisin kirjoittaa englanniksi.
Tuo idea, että hahmojen puheetkin olisivat englanniksi, niin se on myös hyvä idea. Kannatan!

KYSYMYS: kirjoitetaanko päiväkirjaan pelitapahtumat vai/ja menneisyys (siis se aika mikä ei ole pelissä tapahtunut)?
Takaisin alkuun Siirry alas
DrRockter
Admin
DrRockter


Viestien lukumäärä : 436
Join date : 03.01.2011
Ikä : 34
Paikkakunta : Tampere

Hahmojen päiväkirjat? Empty
ViestiAihe: Vs: Hahmojen päiväkirjat?   Hahmojen päiväkirjat? EmptyTo Toukokuu 31, 2012 4:38 pm

Päiväkirja on mun mielestä vapaamuotoinen eli siihen voi periaatteessa kirjoittaa mitä vain! Toki jos haluaa kirjoittaa sekä menneisyydestä että nykyisyydestä niin periaatteessa voi ylläpitää kahtakin päiväkirjaa; sekä menneisyyteen sijoittuvaa että nykypäivään (eli 1991-1998-vuosiin) sijoittuvia päiväkirjoja.

Eli vapaamuotoinen tosiaan; saatte kirjoittaa vaikka mandariinikiinaks jos siltä tuntuu! Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
http://roxxdeckerinelokuvablogi.blogspot.com/
Vieraili
Vierailija




Hahmojen päiväkirjat? Empty
ViestiAihe: Vs: Hahmojen päiväkirjat?   Hahmojen päiväkirjat? EmptyTo Toukokuu 31, 2012 5:48 pm

Asia selvä. Itse aion kirjoittaa menneisyydestä sekä pelitapahtumista, sitten kun saan Lunan mukaan roolipeliin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Hahmojen päiväkirjat? Empty
ViestiAihe: Vs: Hahmojen päiväkirjat?   Hahmojen päiväkirjat? Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Hahmojen päiväkirjat?
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Tarina hahmojen takana
» Kysely hahmojen esittely-osioista! (voimassa 14.2.2012)
» Päättyneet pelitopicit, hahmojen ulkonäöt ja muut ilmoitusasiat!
» Onko tarvetta hahmojen asunnoille/muille kiinteistöille?

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Seven years of magic :: Kysymyksiä ja ehdotuksia-
Siirry: