Seven years of magic
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Kaikki roolipeliä koskevat säännöt ja tiedot löydät Kotisivuiltamme!
 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Roolipeli-kysely

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
Stephen Hunter King
Korpinkynsi/Ihmissusi
Stephen Hunter King


Viestien lukumäärä : 411
Join date : 05.03.2011

Roolipeli-kysely Empty
ViestiAihe: Roolipeli-kysely   Roolipeli-kysely EmptyTi Toukokuu 17, 2011 11:50 pm

Älkää ihan vielä leimatko mua kovin suureksi kyselyfriikiksi. Tämä on vasta seitsemäs kyselyni 3½ kuukauden sisään, eli ei edes yhtä kyselyä viikossa! Ja niistä kolme on sitä paitsi hahmoille osoitettu. ;D Eli tässä uusin läjä kehittelemiäni kysymyksiä - tällä kertaa yleisesti roolipelaamisestanne.

* * * * *

1. Kauanko olet roolipelannut foorumeilla?
2. Luotko OC-hahmoja?
3. Miten valitset nimet OC-hahmoillesi?
4. Onko sinulla ja hahmoillasi yleensä jotain yhteistä?
5. Käytätkö julkkisten kuvia hahmoillasi?
6. Iältään nuorin ja vanhin hahmosi mitä olet pelannut? (Canon-hahmot lasketaan mukaan. Eli siis kysytään hahmon ikää, eikä sitä miten pitkään olet pelannut.)
7. Oletko pelannut lapsihahmoilla?
8. Suosikkihahmosi kaikista ikinä pelaamistasi?
9. Pitkäaikaisin suht aktiivisena pysynyt hahmosi?
10. Pisin peliviestisi ikinä?
11. Tyypillinen peliviestisi pituus?
12. Suosikkisi ikinä pelaamistasi pelitopiceista?
13. Hauskin ikinä pelaamasi pelitopic?
14. Isoin ryhmäpeli, jossa olet ollut mukana? (Eli montako pelaaja yhtä aikaa mukana samassa pelitopicissa kanssasi.)
15. Suosikkigenresi?
16. Minkä aiheisissa roolipeleissä ylipäätään pelaat mieluiten? Miksi?
17. Mikä foorumiroolipeleissä on sinulle vetoavinta/parasta?
Takaisin alkuun Siirry alas
Stephen Hunter King
Korpinkynsi/Ihmissusi
Stephen Hunter King


Viestien lukumäärä : 411
Join date : 05.03.2011

Roolipeli-kysely Empty
ViestiAihe: Vs: Roolipeli-kysely   Roolipeli-kysely EmptyKe Toukokuu 18, 2011 1:46 am

1.Kauanko olet roolipelannut foorumeilla?
Vuodesta 2003.

2. Luotko OC-hahmoja?
Alkuvuosina loin enimmäkseen niitä, kunnes jossain vaiheessa tuli parin vuoden tauko ja pelasin vain canon-hahmoilla (eli jonkun kirjan tms. hahmolla.) Nyt tämä Seiska vihdoin inspiroi jälleen OC-hahmoihin.

3. Miten valitset nimet OC-hahmoillesi?
Joko ihan vaan yleisesti nimiä joista pidän...Tai kirjoista ja elokuvista hahmoilta joista jostain syystä pidän - niillä ei välttämättä tosin ole mitään tekemistä ko. hahmon inspiraation kanssa. Esim. Jesse Conway sai nimensä siksi, että olen aina pitänyt nimestä Jesse, ja Conway tuli Charlie Conwayltä Mighty Ducks –elokuvista, mutta Charliella ei ole mitään muuta yhteistä Jessen kanssa. Zach Lair on erään OC-hahmoni nimen lisäksi myös yhden pikkupojan nimi elokuvassa Around The Bend ja taaskaan niillä kahdella ei ole muuta yhteistä kuin nimi. Stephen Hunter King puolestaan on osittain kunnianosoitus Stephen Kingille, kauhukirjallisuuden kuninkaalle – ja Hunter nyt vaan yksinkertaisesti on mielestäni niin mahtava nimi, että.

4. Onko sinulla ja hahmoillasi yleensä jotain yhteistä?
Joitain elämänarvoja kaikilla yhteistä minuun. Usein myös vaatemaku on neutraali, kuten minulla. Ja musiikkimakunikin ne kai yleensä jakaa ainakin osittain, mitä tosin en alun perin oikeastaan edes mieti.

5. Käytätkö julkkisten kuvia hahmoillasi?
Aina. Koska valokuvat luo minulle aidomman tunnelman, kuin piirretyt kuvat tai pelkkä sanoin kuvailu, ja julkkiksien ulkomuodoista yleensä löytyy juuri sopiva hahmolleni. Ainahan sen voi ajatella, että ko. julkkikset ei sitten vain ole olemassa sen pelin maailmassa tai hahmoni vain sattuvat näyttämään erehdyttävästi samalta niiden kanssa. (Onhan noita 'kaksoisolentoja' maailmassa oikeastikin.)

6. Iältään nuorin ja vanhin hahmosi mitä olet pelannut?
8v Han Solo ja 40+ -vuotiaat oc-hahmoni. Pikku-Han oli kyllä vähän turhan nuori, eikä siis onnistunut täysin uskottavasti. 10v:ltä se enemmän kuulosti välillä ja sen ikäinen Han kai oikeasti olisikin ollut siihen aikaan. Laskupääni vaan petti, enkä sitten jaksanut enää muuttaakaan ikää.

7. Oletko pelannut lapsihahmoilla?
Vaikka kuinka monesti. Rakastan niitä. Yleensä olen pelannut keskimäärin 10-12-vuotiaita lapsihahmoissa. Pidän lapsihahmoista niin paljon mm. siksi, että on kivaa välillä palata lapsuuteen sen iankaikkisen aikuisuuden tai teini-iän draamojen sijaan. On hienoa katsoa maailmaa välillä lapsen silmin, silloinkin vaikka se näyttäisikin periaatteessa synkältä.

8. Suosikkihahmosi kaikista ikinä pelaamistasi?
Ehdottomasti tämä Hunter tässä. <3 Sori, Juniori-kulta, mutta näin on päässyt käymään! Barty Crouch Jr. on silti ehdoton kakkonen. Ja ehdoton ykkönen, jos puhutaan vain canon-hahmoista.

Tämä Stephen Hunter King nyt vain sattuu olemaan niin muhkea yhdistelmä monia rakastamiani asioita. Ja lisäksi, koska Hunterilla on:
- Positiivinen, elämää täynnä oleva persoona hallitsevana osana, vaikka pojan mielenterveys onkin vaarassa. (Kerrankin niin päin.)
- Sisarus. (Vain yhdellä aiemmista hahmoistani on ollut.)
- Erityislahjana poikkeuksellisen upea lauluääni. (Mitään vastaavaa ei ennen hahmollani ole ollut.)
- Isäsuhde on kunnossa. (Ennennäkemätöntä hahmoarmeijassani.)
- Ihmissuteus on tietysti myös suuri vaikuttaja, tosin niitä minulla on ollut monia ennenkin, joten siksi nuo kaikki muut syyt olennaisempia.

9. Pitkäaikaisin suht aktiivisena pysynyt hahmosi?
Tällä hetkellä…Harry Potter-hahmo Barty Crouch Jr. Hänen kanssaan aloitimme yhteisen tien vuonna 2005 ja se on koko ajan ollut suht aktiivinen.

10. Pisin peliviestisi ikinä?
Neljä (4) MS Wordin sivua (2100 sanaa) ja todennäköisesti se ei toistu kovin pian. Joku saattaa ehkä arvatakin, että se syntyi tuolla kaikkien aikojen suosikkihahmollani, Hunterilla, vaikken edes syventynyt siinä kuin vain pariin puoleen hänen persoonastaan. =D (Se on Hunterin ensimmäinnen vuoro tuolla Remus Lupinin kanssa pelatussa "Parempi kaksin kuin yksin" -pelissä.)

11. Tyypillinen peliviestisi pituus?
No emmä tiiä… 2-4 kohtuullisen pituista jaetta. MS Wordissä katsoen jotain puolesta sivusta noin yhteen sivuun pituudessa. Ajoittain ovat vain yhden kohtuupitkän jakeen pituisia.

12. Suosikkisi ikinä pelaamistasi pelitopiceista?
Vaikee sanoo, kun ei niitä kaikki voi edes muistaa hetkessä, mutta…Tällä hetkellä mieleen tulevista ja varmasti yleisesti katsoen koko historiassa yksi ehdottomia suosikkeja on Varjot-roolipelissä pelattu Barty Crouch Juniorin kuolonsyöjiin liittyminen, koska ko. aihe on aina kiehetonut minua suuresti ja siitä tuli todella laadukas tarina. Liekehtivä Pikari –roolipelissänikin oli useita ikimuistoisia ja antoisia pelejä, joista haluan mainita Barty Crouch Junniorin ja Sirius Mustan välisen, Azkabaniin sijoittuvan pelin, jossa Alastor Vauhkomieli toimi sivuhahmona Siriuksen pelaajan loistavasti ohjailemana. Ai, että se oli niin totaalisen hauskaa ja ikimuistoista! Siihen liittyi välillä syvällisempää ja välillä hauskaa sananvaihtoa/riitelyä Juniorin ja Vauhkiksen välillä ja lopulta Juniorin itsemurhayritys, jonka Sirius true-Rohkelikkona tietty halusi kaikesta huolimatta estää ja se kohtaus vasta hillitön olikin. xD Ei, itsemurhayritys ei ole mielestäni lainkaan hauskaa. Siinä kohdassa vaan tuli niin hauskaa tekstiä kummankin hahmon suusta tilanteen synkkyyttä keventämään. Ikävä kyllä se peli jäi ottamatta talteen. :’/

Suosikkeihini kuuluu myös Hunterin ja Remus Lupinin välinen täydenkuun yö pelissä "Parempi kaksin kuin yksin" (täällä Seiskassa siis), koska on hauskaa ja mielenkiintoista saattaa yhteen kaksi niin erilaista ihmissutta ja kun Remus-parka joutuu leikkimään 'vastuullista aikuista'.

13. Hauskin ikinä pelaamasi pelitopic?
Jos puhutaan naurunkyynelien määrästä, niin ehdottomasti yksi päätön yöpeli erään lyhytaikaisen pelaajan kanssa Peter Pan –roolipelissäni. Se kai alkoi vakavissa aikeissa, mutta kas kummaa kun mopo karkasi käsistä. Siinä teini-ikäinen Peter Pan päätti Wendyä koulusta odotellessaan vierailla jonkun suht vanhan äijän luona kiusaamassa sitä, mutta se äijä olikin sitten ihan sekopää ja heilui jonku tussarin kanssa ja epäili Peteriä isoisoisänsä haamuksi ja posautti kiinalaisen ming-maljakon aseellaan, jottei saisi siitä jotain japanilaista tautia. Sillä taudilla oli joku järjetön itsekeksitty nimikin. Ja joka kerta, kun Peter ajatteli jotain, se toinen kirjoitti sen todeksi omaan vuoroonsa. (Esim. ”Sillä oli varmaan kellarissa hillitön läjä ruumiita”, ”kohta tuo poika päätyisi sen kellarissa olevan hillittömän ruumiskasan päälle”, ”Tyypillä oli varmaan seiniensä takana piilossa armeijan rykmentin kaikki tykit, jotka osoittavat kohta minua kohti”, ”varo vain, seinieni takana olevat armaijan rykmentin kaikki tykit osoittavat sinua kohti”, jne. xD) Lopulta se tyyppi ei ollutkaan se tyyppi, vaan sen paha kaksoisveli, joka räjäytti sen kartanon dynamiitilla raunioiksi. Emme edes olleet ainoat, jotka suurin piirtein putoiltiin tuolilta sitä lukiessa pelaamisen lomassa.

Harmi, ettei tuollaiset yöpelit on harvassa ja harmi, että se peli katosi kun ko. foorumintarjoaja kaatui, eikä pystynyt palauttamaan läheskään kaikkea dataa.

Jos puhutaan vakavammin hauskoista peleistä, niin…hmm…Ehkäpä samaisessa Peter Pan-roolipelissäni pelattu ensimmäinen peli, joka oli kolmiodraamaa Peterin, Wendyn ja Helinän välillä. Varsinkin, kun Helinällä oli niin loistopelaaja. Niin oli kyllä Wendylläkin, mutta Helinän hahmo siihen eniten huumoria toi. Onneksi olin jo vääntänyt ko. pelitopicin ficiksi, niin se ei täysin kadonnut sen foorumin kaatumisen myötä. Very Happy

Ja minulla on sellainenkin kutina, että Hunter tuo mukanaan kovia kilpailijoita myös hauskimman pelitopicin tittelistä. ^^

14. Isoin ryhmäpeli, jossa olet ollut mukana?
Siellä Peter Pan-roolipelissä yritettiin pelata parin Kadonneen pojan, Peterin, Wendyn ja yhden Kadonneen pojan tyttöystävän kanssa jotain pikkujoulupippaloita, eli yhteensä viisi pelaajaa. Jossain HP-roolipelissä olen myös osallistunut johonkin ruokasalissa tapahtuneeseen juhlahommeliin, jossa oli varmaan saman verran porukkaa. En kuitenkaan koe näitä kovin mielekkäiksi, koska aina ne jumittaa paljon enemmän ja todennäköisemmin, kuin kahden tai kolmen pelaajan pelit tai ainakin se jotenkin häiritsee silloin enemmän.

15. Suosikkigenresi?
Fantasia. Ehdottomasti. Se vaan tarjoaa ylivoimaisesti eniten mahdollisuuksia, koska fantasia ei välttämättä sulje pois mitään muita genrejä paitsi tietysti realismi ei ole puhdasta. Mutta esim. juuri Harry Potter-peleissä maailmaan mahtuu kuitenkin myös realismia ja jos haluaa niin myös scifiä.

16. Minkä aiheisissa roolipeleissä ylipäätään pelaat mieluiten? Miksi?
Harry Potter. Mm. äsken mainituista syistä + Rowlingin luoma taikamaailma yksinkertaisesti on niin ihana yhdistelmä synkkää ja lapsenomaista fantasiaa, ja inspiroi minua myös todella kestäviin OC-hahmoihin.

17. Mikä foorumiroolipeleissä on sinulle vetoavinta/parasta?
Vetoavinta varmaan se, että saa aina hetken eläytyä ja elää jonkun aivan toisen elämää(n) tai ainakin sitä kirjoittaessaan unohtaa oman elämänsä ja tosiaan ainoa keino joskus katsoa maailmaa vaihteeksi taas lapsen silmin. Parasta kuitenkin ehkä se, että luovuuden purkamiseen tämä on mitä mainioin harrastus ja satatuhatta kertaa hauskempaa, kuin tavallinen tarinankirjoitus, sillä että tässä ei koskaan tiedä mitä seuraavaksi tapahtuu. Jännitystä, hauskuutta, luovuutta, erilaisia elämiä, vahvoja tunteita ja rakkaita lapsia, (siis omat hahmonsa.) <3


Viimeinen muokkaaja, Stephen Hunter King pvm Ti Heinä 31, 2012 12:14 am, muokattu 10 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Roolipeli-kysely Empty
ViestiAihe: Vs: Roolipeli-kysely   Roolipeli-kysely EmptyKe Toukokuu 18, 2011 7:00 am

1. Kauanko olet roolipelannut foorumeilla?
- Vuodesta 2005.. tai no koska eräät eivät laske koululaista foorumiksi niin sanotaan sitten vuodesta 2007

2. Luotko OC-hahmoja?
- Kyllä. Pelaan nyt ensinmäistä kertaa hahmolla joka ei ole OC

3. Miten valitset nimet OC-hahmoillesi?
- Nappaan eteeni listan nimistä ja valitsen sieltä mukavan kuuloisen.

4. Onko sinulla ja hahmoillasi yleensä jotain yhteistä?
- Aika usein on jotain pieniä juttuja kuten inhokki ruoka tai vastaavaa. Tykkään pohtia tuommosia turhia nippelitietoja ja sitten kitistä hahmoineni jos joku kehtaa iskeä ruokapöytään sitä sipulikeittoa :C

5. Käytätkö julkkisten kuvia hahmoillasi?
- Juuh. On sitä tullut käytettyä joskus aikoinaan näitä anime/manga kuvia, mutta sen jälkeen kun ekan kerran hahmolleen iski julkkiksen kuvan niin on ne todennut paremmaksi vaihtoehdoksi

6. Iältään nuorin ja vanhin hahmosi mitä olet pelannut? (Canon-hahmot lasketaan mukaan. Eli siis kysytään hahmon ikää, eikä sitä miten pitkään olet pelannut.)
- Nuorin on tainnut olla 3v OC-hahmo.. muutamaakin omaa hahmoa on tullut pelattua ihan nassikasta teiniksi. Vanhin taas on ollut noin 55v o___o

7. Oletko pelannut lapsihahmoilla?
- Olen! Lapsilla on kiva pelata varsinkin jos on vanhemmat mukana! En ole tainnu koskaan pelata edes lapsella jolla ei olisi vanhempia mukana pelissä, koska aina nää lapset on ollu jonkun oman hahmon jälkeläisiä.

8. Suosikkihahmosi kaikista ikinä pelaamistasi?
- Saeki. Juurikin tuo minun vanhukseni <3 Sen miehen kanssa ehdittiin kulkea niin pitkä taival yhdessä ja ties mitä kummallisimmissa seikkailuissa. Kuitenkin se aina onnistu tunkemaan itsensä lääkäriksi missä sitten olikaan, koulussa, sodassa, mielisairaalassa.. *__*. Parantajaa siitä ei kuiteskaan koskaan tule joten levätköön nyt rauhassa.

9. Pitkäaikaisin suht aktiivisena pysynyt hahmosi?
- No, tähän on pakko vastata myöskin tuo Saeki. Eihän siitä kuiteskaan ole kuin puolivuotta kun se sai väistyä seiskan tieltä.

10. Pisin peliviestisi ikinä?
- 912 sanaa.

11. Tyypillinen peliviestisi pituus?
- Äsh.. muutama jae ehkäpä

12. Suosikkisi ikinä pelaamistasi pelitopiceista?
- Ennen seiskaa en ollu pelannu mitään "pelitopicceja" joten.. pakko sanoa, että tuo rouva Bonesin murhaaminen oli oikein hupaisaa[ Kohtalokas heinäkuu ] ja mukava pelata. Meidän Bones kun oli aivan mahtava. 8D

13. Hauskin ikinä pelaamasi pelitopic?
- Kyllä se on tuo Letician ja Rabastanin raapalepeleistä koostuva peli [Little by little]. Siinä sattu ja tapahtu niin paljon kaikkea Very Happy

14. Isoin ryhmäpeli, jossa olet ollut mukana?
- Minun lisäkseni 3. Sekin topicci pelattuna täällä.. tuo Kohtalokas heinäkuu. Rabastanin ja Willin lisäski mukana hääri Leon Elroy ja Pinchin pelaamana Bones Very Happy Mun mielestä se ainakin suju hyvin .

15. Suosikkigenresi?
- Fantasia.

16. Minkä aiheisissa roolipeleissä ylipäätään pelaat mieluiten? Miksi?
- No nyt ei kiinnosta kyllä mikään muu kuin nämä Potter aiheiset roolipelit.

17. Mikä foorumiroolipeleissä on sinulle vetoavinta/parasta?
- Pakko vastat myös tuo, että saa hetkeksi eläytyä ja elää jonkun toisen elämää.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Roolipeli-kysely Empty
ViestiAihe: Vs: Roolipeli-kysely   Roolipeli-kysely EmptyKe Toukokuu 18, 2011 1:50 pm

1. Kauanko olet roolipelannut foorumeilla?
- Vasta vähän aikaa... syksystä 2010

2. Luotko OC-hahmoja?
- Luon, tosin suurin osa hahmoistani on kuitenkin canoneita ja yksi erään toisen pelaajan entinen NPC-hahmo. Mihinkäs sekin sitten lasketaan...

3. Miten valitset nimet OC-hahmoillesi?
- Yleensä minulla on jo jokin mielikuva siitä, millaisen nimen tahdon hahmolleni. Hahmonluonnista voisin jaaritella pidemminkin, mutta muutaman kerran inspiraatio koko hahmoon on lähtrnyt juuri nimestä, jonka olen löytänyt esimerkiksi jostakin kirjasta. Toisinaan taas tunnen jo alussa hahmoa sen verran, että kykenen etsimään hänelle nimen sen tarkoituksen perusteella ja valitsemaan niistä sopivimman.

4. Onko sinulla ja hahmoillasi yleensä jotain yhteistä?
- On, enkä käsitä, miten voisin pelata uskottavasti, mikäli niin ei olisi. Vähintään piirre on sellainen, jota olen kuvitellut jo vuosia, vaikka en sitä itse omistaisikaan x,D

5. Käytätkö julkkisten kuvia hahmoillasi?
- Tällä hetkellä en julkisesti. Tekijänoikeusjuttuja kun aluksi arastelin, ja etsiessäni kuvaa, on hahmo jo ulkonäköään myöten niin selkeänä mielessä, ettei tarpeeksi täydellistä kuvaa löydy millään. Muutaman hahmoni ulkonäkö vastaa myös suuresti oikeiden ihmisen ulkonäköä, ja sekös olisi törkeää viedä heidän kuvansa muiden vaihtoehtojen puutteessa! D:

6. Iältään nuorin ja vanhin hahmosi mitä olet pelannut? (Canon-hahmot lasketaan mukaan. Eli siis kysytään hahmon ikää, eikä sitä miten pitkään olet pelannut.)
- nuorin on 10-11 ikäinen yhä edelleen (x3) ja vanhin hahmoni, joka pyörii pelissä mukana, on ollut hänkin alaikäinen - 17.

7. Oletko pelannut lapsihahmoilla?
- Toistan itseäni sanoessani, että kyllä. Ja sehän jos mikä on ihana hahmo. Lapsen maailma on vielä osittain omanikin, joten on autuasta heittäytyä siihen kunnolla sisään taas - vaikka kys. hahmo elääkin hyvin erilaista elämää kuin minä.

8. Suosikkihahmosi kaikista ikinä pelaamistasi?
- Kai se olisi tuo pikkkuinen ja yllä mainittu Neela, tai sitten Oliviani TNG:ssä.

9. Pitkäaikaisin suht aktiivisena pysynyt hahmosi?
- Lily Luna Potter, lokakuusta 2010. Huikeaa. Hänen pelinsä tosin seisovat kohta kolmatta kuukautta juuri nyt. -.-

10. Pisin peliviestisi ikinä?
- Minulla on kaikki pelaamani pelit kokonaisuudessaan tallessa siltä varalta, että foorumit katoaisivat. Yksittäisen viestin pituutta on kuitenkin vaikeampi sanoa, kuin koko pelin (johon sisältyisivät myös vastapelaajan vuorot). Mitä nyt kuitenkin tarkistin niistä, mihin muistelisin kirjoittaneeni pidempiä vuoroja, sain tulokseksi sanamäärän 853.

11. Tyypillinen peliviestisi pituus?
- Pidän mieluusti samaan aikaan käynnissä sekä pitkillä viesteillä (450 --> sanaa) pelattavia, että lyhyemmillä (n. 250 sanaa?) viesteillä pelattavia pelejä, joten keskipituutta on vaikea sanoa. Yli kolmensadan sanan, toivoisin/luulisin kuitenkin. Mutta joo, saattaa heittää pahastikin.

12. Suosikkisi ikinä pelaamistasi pelitopiceista?
- Kai tähän on toistaiseksi pakko sanoa eräs pelaamani peli The Next Generationin vanhalta foorumilta, nimeltään Halkinaurus vai Halkikaulus. Se olikin sekä tukeduttavan hauska, että myös se peli, joka opetti minulle eniten. <3

13. Hauskin ikinä pelaamasi pelitopic?
- Sama vastaus kuin yllä - tämähän käy yksipuoliseksi =D Se kuitenkin oli silloin mahdottoman hupaisa, nauroin vedet silmissä sekä lukiessani että kirjoittaessani sitä, ja itse asiassa nauran edelleenkin. Siitä tuli todella rakas peli kyllä, enkä tiedä miten hauskana kukaan toinen näkisi sitä ja sen lukuisia kirjoitusvirheitä.

14. Isoin ryhmäpeli, jossa olet ollut mukana? (Eli montako pelaaja yhtä aikaa mukana samassa pelitopicissa kanssasi.)
- Isoin loppuun asti pelattu peli on kahden osallistujan. Isoin sellainen, johon kukaan ei ole aikoihin vastannut eli kesken kuollut (?) peli on kolmen ja massiivisin, johon liityn kunhan topic etenee oikeaan kohtaan, on massarope ja siinä on nyt 8 pelaajaa. Ja minä, kunhan hetki lö, olen sitten yhdeksäs. Huiui.

15. Suosikkigenresi?
- Fantasiaan taitaa kallistua jo senkin takia, etten ole kokeillutkaan (/jakasnut kokeilla) muuta. Fantasiasta taas sellaiset perus juonettomat/vain taisteluaiheiset pelit eivät kiinnosta.

16. Minkä aiheisissa roolipeleissä ylipäätään pelaat mieluiten? Miksi?
- Potterit, Potterit ovat siis peleissä suosikki, ja tietty Valve unimaailmoineen on myös 'ihku' x3

17. Mikä foorumiroolipeleissä on sinulle vetoavinta/parasta?
- Jaa-a. Rakastan kirjoittamista, mutta en kuitenkaan osaa kirjoittaa kauniisti tai paljon, enkä saa mitään tekstiä aikaiseksi jos kirjoitan vain itselleni. Siksi foorumiropet ovat hyvä vaihtoehto, kun on pakko kirjoittaa eli saan kirjoittaa, mikä jo yksistään on hirveän elpottavaa ja vapauttavaa ja hurmaavaa. Toiseksi rakastan vuoropohjaisuutta ja sitä, että tarina kulkee yhteisvoimin. Kolmanneksi se, että pääsen erilaisten ihmisten (= hahmojeni) sisään ja saan vaikka samana päivänä olla pikkulapsi ja teini-ikäinen, laskelmoiva juonittelija :3
Takaisin alkuun Siirry alas
DrRockter
Admin
DrRockter


Viestien lukumäärä : 436
Join date : 03.01.2011
Ikä : 34
Paikkakunta : Tampere

Roolipeli-kysely Empty
ViestiAihe: Vs: Roolipeli-kysely   Roolipeli-kysely EmptyTi Toukokuu 24, 2011 7:26 pm

Nyt iski jonkinasteinen tylsyys, joten käytänpä hyväkseni näitä Nibsin loputtomia kyselyitä Very Happy Kiitos näistä!

1. Kauanko olet roolipelannut foorumeilla?
Ehm.. No sieltä 2004-vuodesta saakka tai ainakin niin muistelisin. Varmaan syksyä 2004 varmaankin, koska muistaisin olleeni kahdeksannella luokalla kun roolipelit iskivät!

2. Luotko OC-hahmoja?
Kyllähän minä joo Very Happy Tälläkin hetkellä mukana peleissä on 2 canon-hahmoa ja 2 oc:tä. Eli aika 50/50 voisin sanoa. (:

3. Miten valitset nimet OC-hahmoillesi?
Mikä kuulostaa hyvältä korvaan. xD Yksinkertaisesti. Vaikutteita otan yleensä jostakin itselle tärkeistä elokuvista tai kirjoista tai jotain. Esim. Letician etunimi kutsumanimeä, Lettyä myöten on napattu Fast and Furious-sarjan saman nimiseltä henkilöltä (jota muuten näyttelee samaisesti Michelle Rodriguez)..

4. Onko sinulla ja hahmoillasi yleensä jotain yhteistä?
On melko varmasti kyllä. En oikeastaan edes usko että kukaan pystyy koskaan luomaan mitään hahmoa, millä ei olisi mitään tekemistä itsensä kanssa. Itseasiassa juuri tänään uhrasin ajatuksen sille kuinka tekisi juuri päinvastaisen hahmon kuin mitä itse on, mutta sitten totesin että se saattaapi olla aika turhankin haasteellista.. Kaikki asiat kun pitäisi peliviesteissä ajatella useampaan kuin kahteen kertaan että saisi siitä juuri päinvastaisen kuin mitä itse on.
Mutta esim. Leticialla ja minulla on aika paljon yhteistä.

5. Käytätkö julkkisten kuvia hahmoillasi?
Kyllä. Jotenkin tarvitsen aina kuvan siitä hahmostani, mikä osoittautuu yleisesti hyvin hankalaksi tapaukseksi koska näen kuitenkin hahmon ihan silmissäni oli sillä ulkkaa tai ei. Sitten kun se kuva pitäisi olla täysin samanlainen kuin se miten näen hahmon niin gaah.. Tällä hetkellä poden juuri tälläistä ongelmaa.

6. Iältään nuorin ja vanhin hahmosi mitä olet pelannut? (Canon-hahmot lasketaan mukaan. Eli siis kysytään hahmon ikää, eikä sitä miten pitkään olet pelannut.)
Voldemort on melko selkeästi vanhin ihan pelkästään roolipelihahmo. Onhan minulla fickihahmona joku melkein 3000-vuotias hahmo tuolla Sormusten Herra-puolella, mutta sitä en laske ropehahmoksi vaikka joissakin inside-peleissä olen sillä pelannutkin muutaman topicin. Mutta Voldemort on aika poikkeuksetta vanhin.
Nuorin taas.. Varmaankin Sasha Gybson. Tai en tästä voi olla kovin varma, koska Sashakin on niinkin vanha kuin 16-vuotias. Tosin kaksosethan ovat 13-14 vuotiaita tämän aikajanan alussa, mutta en ole niin nuorilla kaksosilla vielä pelannut joten.. niin. Vaikeaa tämä! Mutta sanotaan nyt sitten että kaksoset, koska periaatteessahan he nyt sitten vievät tuon nuorimman polven..

7. Oletko pelannut lapsihahmoilla?
En ole itse luonut koskaan lapsihahmoa roolipeleihin, mutta sivuhahmoa olen pelannut ja ihan hauskaa hommaa! Toivon mukaan joskus pääsen vielä pelaamaan ihan lapsihahmoillakin, lapsien ajatusmaailma kun on niin söpöä..

8. Suosikkihahmosi kaikista ikinä pelaamistasi?
.. Apua. O_O En kykene valitsemaan rakkaistani sitä kaikista rakkainta! Se on sama asia kuin sanottaisiin äidille että valitse suosikkisi lapsikatraastasi. Pöh!
No mutta hmmh.. Voldemort on canon-hahmoista kyllä rakkain, sitä en kiistä.. Mutta kaikista hahmoista rakkain.. o.o Will on tällä hetkellä kai kaikista pitkäaikaisin hahmoni, joten periaatteessa se veisi melkein automaattisesti sen rakkaimman hahmon paikan, mutta toisaalta.. Ei. En tiedä. Canon-hahmoista Voldemort, mutta muuta en osaa sanoa.

9. Pitkäaikaisin suht aktiivisena pysynyt hahmosi?
Will McDonnell! Olen pelannut sillä melko alusta saakka enemmän tai vähemän! Loin tämän herran joskus 2004-2005 ja mukana pysyy edelleen! Herranjestas tulee se 6 vuotta tänä vuonna täyteen. O.o Mutta siis olen pelannut tällä hahmolla.. neljässä eri roolipelissä ja sitten vielä kahdella insidella.. Joten kyllä, koko ajan on pelattu enemmän tai vähemmän tosiaan!

10. Pisin peliviestisi ikinä?
Ei aavistustakaan. Toisinaan kirjoitan hyvinkin pitkiä viestejä, mutta en osaa sanoa.. En yleensä tuijota sitä pituutta niin tiiviisti. Very Happy

11. Tyypillinen peliviestisi pituus?
Pitempi kuin lyhyt, muttei kyllä liian pitkäkään. Ainakaan omasta mielestäni. Sellainen 2-4 kappaletta?

12. Suosikkisi ikinä pelaamistasi pelitopiceista?
Tällä foorumilla suosikiksi nousee Letician ja Rabastanin ystävänpäivä, koska se oli vaan niin söpö. Lisäksi rakastan Barty Crouch Jr.:n (Nibs) ja Voldemortin peliä tuolla Nibsin Varjot-roolipelissä. Sitä missä Junior liittyy Voldemortin joukkoihin ja sain sen pelin kautta ensikosketukseni arvon herra Voldemortiin.
Lisäksi rakastan Rikki Lee Robertsillani pelattuja pelejä, mutta ne ovat kaikki inside-forulla joten ei niistä sen enempää kun muuten joutuisin selvittämään koko taustatarinan tähän ja siinä menisi ikuisuus. Very Happy
Mutta paljon on hienoja pelitopiceja takana enkä kai koskaan ole mitään kamalaa peliä pelannut! Kaikki on ollut loistavia.

13. Hauskin ikinä pelaamasi pelitopic?
Oi! Se joku.. Nibsin Wicked Gamessä aikanaan.. En muista muuta kuin että pelasin Willillä ja vastassa oli Willin veljentytär Nelly McDonnell ja he sitten tapasivat sattumalta jossakin Tylyahossa ja no Will kun ei voi sietää sukulaisiaan niin monta hauskaa hetkeä saatiin aikaiseksi. Toinen älyttömän hauska peli saatiin myös kyseisen Nellyn ja minun kaksosieni välille aikoinaan ylläpitämässäni Feeniksin Kilta-roolipelissä.

14. Isoin ryhmäpeli, jossa olet ollut mukana? (Eli montako pelaaja yhtä aikaa mukana samassa pelitopicissa kanssasi.)
3-4 kaiketi. En hirveän suuria pelejä ole pelannut, mutta kokemus se olisi kai sekin..

15. Suosikkigenresi?
Mun kohdalla vähän turha kysymys, koska en tätä nykyä pelaa muissa peleissä kuin Harry Potter-aiheisissa, koska tämä maailma on sinällään niin helppo pelattava mutta tarpeen vaatiessa myös hyvinkin vaativa.. Joten kai minä sanon että genre nimeltä Harry Potter. Very Happy

16. Minkä aiheisissa roolipeleissä ylipäätään pelaat mieluiten? Miksi?
Mhn.. Harry Potter? Very Happy Se siitä.

17. Mikä foorumiroolipeleissä on sinulle vetoavinta/parasta?
Se vuorovaikutus! Se että hahmot elävät oikeasti ihan omaa elämäänsä.. ja että saa kirjoittaa. Ja että pelit ovat siellä ja pysyvät siellä.. Ja että yhdestä pelistä poikii ihan oma juonikuvio ja sitten se sotkeutuu johonkin muuhun ja aah<3 Aivan loistavaa. En voisi kuvitella elämää ilman foorumiroolipelejä.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://roxxdeckerinelokuvablogi.blogspot.com/
Sponsored content





Roolipeli-kysely Empty
ViestiAihe: Vs: Roolipeli-kysely   Roolipeli-kysely Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Roolipeli-kysely
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Harry Potter -roolipeli (kysely)
» Kysely hahmoille: Elämästä
» Harry Potter -kysely
» Salaisuus-kysely (hahmoille)
» Lapsuus-kysely (hahmoille)

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Seven years of magic :: Off-game :: Oleskeluhuone-
Siirry: