Seven years of magic
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Kaikki roolipeliä koskevat säännöt ja tiedot löydät Kotisivuiltamme!
 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Roolipelikysely X

Siirry alas 
3 posters
KirjoittajaViesti
Stephen Hunter King
Korpinkynsi/Ihmissusi
Stephen Hunter King


Viestien lukumäärä : 411
Join date : 05.03.2011

Roolipelikysely X Empty
ViestiAihe: Roolipelikysely X   Roolipelikysely X EmptyTo Kesä 21, 2012 2:59 am

Ettehän vielä hermostu?
Ja huomaattehan, että olen aloittanut ihan oikeita keskusteluaiheitakin tänne Oleskeluhuoneeseen. ;D
(Mistä taikuus tulee?, Velhomaailma ja uskonto, Montako oppilasta Tylypahkassa on?, Jälki ja Pöllöposti?.)

Mutta tässä taas kysely:

KAIKILLE:

1. Millainen oli aivan ensimmäinen täysin itse luomasi roolipelihahmo?
2. Nimeä yksi biisi joka muistuttaa sinua rakkaimmasta täysin itse luomastasi hahmosta?
3. Nimeä yksi biisi josta tulee aina ensimmäisenä mieleen joku tietty pelitapahtuma?
4. Mitkä ovat tunteesi pelin aloitusviestin kirjoittamisen suhteen?
5. Peliotsikon keksimisen?
6. Kuinka monta sivua on pisin koskaan pelaamasi peli?
7. Kauanko yleensä kirjoitat yhtä peliviestiä? (Tauot pois lukien.)
8. Eläydytkö hahmoosi peliviestiä kirjoittaessasi/toisen vastausta lukiessasi?

NIILLE JOILLA ON KAKSI TAI USEAMPI HAHMO TÄÄLLÄ:
Suomensin alla olevat kysymykset täältä - tosin, muunsin osaa niistä hieman enemmän antavaan muotoon.

Perustele lyhyesti miksi. Kuka tässä roolipelissä pelaamistasi hahmoista kaikkein tödennäköisimmin...
...hyppäisi alas sillalta?
...joisi itsensä humalaan ja sammuisi?
...tappaisi jonkun hyvin epätavallisella tavalla?
...on aivan liian yliaktiivinen/keskittymiskyvytön omaksi edukseen?
...eksyisi ja kieltäytyisi kysymästä tietä?
...esiintyisi kauhuelokuvassa?
...esiintyisi romanttisessa elokuvassa?
...esiintyisi videopelissä?
...parantaisi maailmaa?
...olisi intohimoisessa homorakkaussuhteessa?

Liitä jokainen sana yhteen tässä roolipelissä pelaamistasi hahmoista. Perustele lyhyesti miksi:
Rakkaus:
Viha:
Raha:
Viettelys:
Valheet:
Tragedia:
Manipulointi:
Väkivalta:
Tuli:
Jää:
Takaisin alkuun Siirry alas
Connor Dane
Korpinkynsi
Connor Dane


Viestien lukumäärä : 75
Join date : 16.07.2012

Roolipelikysely X Empty
ViestiAihe: Vs: Roolipelikysely X   Roolipelikysely X EmptyTi Heinä 17, 2012 8:48 am

1. Millainen oli aivan ensimmäinen täysin itse luomasi roolipelihahmo?
Teini-ihmissusi HP-roolipeliin...Joskus lueskelin niitä pelejä ja en käsitä miksi jotkut kanssapelaajani pitivät siitä pojasta. Se oli aivan hillittömän epämiellyttävä persoona suurimman osan aikaa. Oli sillä toki pätevät syyt olla sellainen kylmä ja itsekäs ja semi-psykopaatti, (kuten se että se oli 13-vuotiaana vahingossa tappanut tyttöystävänsä pikkusiskon ja menettänyt oman perheensä sen myötä), mutta silti. Tosin olihan sillä hyvätkin hetkensä ja puolensa...Ficcimaailman puolella vasta tosin kehitin sitä rutkasti miellyttävämpään suuntaan jo ihan perustaltaankin ja kiinnyin häneen suuresti.

2. Nimeä yksi biisi joka muistuttaa sinua rakkaimmasta täysin itse luomastasi hahmosta?
Green Day – Time of Your Life (hahmo: Stephen Hunter King)

3. Nimeä yksi biisi josta tulee aina ensimmäisenä mieleen joku tietty pelitapahtuma?
Apulanta - Pahempi toistaan
---> Yhdessä jo kauan sitten edesmenneessä roolipelissä, teini-ikäiset Sirius Musta ja Barty Junior yhteisessä jälki-istunnossa, siivoamassa poikien vessan lattiaa ilman taikuutta...Tai kuka siivosi ja kuka ei. Siinä tuli todistettua että siivousvälineet kelpaa muuhunkin kuin siivoamiseen. Siriuksen pelaajallakin on kuulema sama juttu tuon mainitun biisin kanssa eli tulee aina se peli mieleen. Very Happy Itse asiassa muotoilin sen pelin Use Well The Days-fanficcini ensimmäiseksi luvuksi. (Jos kiinnostaa, se löytyy englanniksi FanFiction.Netistä nimimerkilläni Angel'JR ja suomeksi FinFanFunista nimimerkillä Nibs.)

4. Mitkä ovat tunteesi pelin aloitusviestin kirjoittamisen suhteen?
Yleensä rakastan sitä hommaa. Tarinan aloittaminen on melkeinpä paras osa tarinakerronnan prosessia. Kunpa se tunne säilyisi pidempään. Pian sitä kumminki vaan hukkuu sinne tarinan pyörteisiin. Mikä ei toki ole paha sekään, jos tarina on hyvä.

5. Peliotsikon keksimisen?
No se on sitten usein vähän tuskaista...Joskus sopiva ja kiva otsikko tulee salamana, mutta aivan liian harvoin. Mulla kun on suuria vaikeuksia heittää 'vaan joku' otsikko.

6. Kuinka monta sivua on pisin koskaan pelaamasi peli?
Viisitoista (15) sivua. Tosin, se oli aivan roolipelihistoriani alkupuolella, kun minun ja toverini peliviestit eivät kovin usein olleet lähsekään niin pitkiä ja panostettuja kuin nykyään. Mutta kyllä siinä pelissä silti ehti tapahtuakin vaikka mitä...

7. Kauanko yleensä kirjoitat yhtä peliviestiä? (Tauot pois lukien.)
15-30 minuuttia. Joskus innostun niin pahasti että huomaan kuluttaneeni siihen tuntikausia. Niissä tapauksissa se on kyllä sitten tosi pitkä ja syvällinen viesti.

8. Eläydytkö hahmoosi peliviestiä kirjoittaessasi/toisen vastausta lukiessasi?
Pelitoverin vastausta lukiessa en vielä eläydy, vaan vasta omaa vastaustani kirjoittaessa. Mutta silloinkaan se ei välttämättä ole täydellistä eläytymistä, koska saatan pysähtyä miettimään mitä hahmo seuraavaksi sanoisi tai tekisi tai joskus muutan mieltäni kesken kaiken. On myös joskus piirteitä ja tapahtumia jotka osaan kyllä muutoin käsitellä, mutta ovat sen verta vieraita etten ihan eläytyä kykene. Niin että kyllä, jokaiseen hahmooni pyrin eläytymään, mutta sen taso ja sujuvuus riippuu siitä miten hyvin pystyn samaistumaan tai miten välittön visio hahmon reaktiosta minulla on.

Perustele lyhyesti miksi. Kuka tässä roolipelissä pelaamistasi hahmoista kaikkein tödennäköisimmin...

...hyppäisi alas sillalta?
Ei kukaan jos siinä olisi kuoleman vaara ilman hyvää syytä riskeerata se. Mutta jos nyt ajateltaisiin ilman kuoleman vaaraa, niin...Hunter tai Connor. Aikuiset hahmoni moiseen provosoivat tilanteet ovat paljon epätodennäköisempiä tapahtumaan, kuin noiden kahden seikkailumielisen lapsosen...jotka saattaisivat itse asiassa tehdä niin vaikka huvikseenkin jonkun leikin tai haasteen tiimoilla. Edelleenkin sitä syvää vettä alla tai jotain. En tunne Connoria vielä niin hyvin että osaisin sanoa kumpi menisi ensimmäisenä.

...joisi itsensä humalaan ja sammuisi?
Jacob on absolutisti, Hunter sen poika, ja Juniorillakaan ei ole mitään erityisiä taipumuksia tuollaiseen...Mutta Connor on niin kokeilunhaluinen ja aikanaan tulee tarvitsemaan jotain millä 'keventää' todellisuutta, niin että on kirkkaasti todennäköisin tässä asiassa ja tulee varmasti käymään läpi tämänkin elämänkokemuksen.

...tappaisi jonkun hyvin epätavallisella tavalla?
Mikähän HP-maailmassa edes on luokiteltavissa epätavalliseksi, saati sitten hyvin epätavalliseksi... Very Happy Tota...Hunter ollen ihmissusi. Olen kyllä aika varma ettei se koskaan tule tappamaan ihmistä, mutta silti. Noin niinku periaatteessa ajatellen.

...on aivan liian yliaktiivinen/keskittymiskyvytön omaksi edukseen?
Hah! Ei mitään kilpailua. Hunter. Se on niin hyperaktiivinen kuin olla voi olematta silti HD-potilas. Viittaus, sen vanhemmat testautti sen kahdesti ilman pelättyjä tuloksia. Keskittymisongelmia sillä tosin ei erityisemmin ole, mutta enemmän silti kuin kellään muulla nelikostani.

...eksyisi ja kieltäytyisi kysymästä tietä?
Kukaan ei eksyisi toista helpommin...Mutta Junior on todennäköisin kieltäytymään tien kysymisestä, koska sillä on suurin ego ja eniten tarvetta todistella itseään.

...esiintyisi kauhuelokuvassa?
Hunter. Suuri kauhugenren fani.

...esiintyisi romanttisessa elokuvassa?
Meh...Sanotaan vaikka Junior jonka pääasiallinen uratoive oli näyttelijä, ennen kuin Azkaban tuhosi hänet.

...esiintyisi videopelissä?
Kaikki yhtä epätodennäköisesti.

...parantaisi maailmaa?
Jacob. Sehän nimenomaan tekee sitä työkseenkin ja se on muutenkin lähellä hänen sydäntään.

...olisi intohimoisessa homorakkaussuhteessa?
Kaikki yhtä epätodennäköisesti.

Liitä jokainen sana yhteen tässä roolipelissä pelaamistasi hahmoista. Perustele lyhyesti miksi:

Rakkaus:
Jacob joka ei rakastu melkein koskaan, mutta on äärimmäisen perheläheinen ja todella hyväsydäminen persoona.

Viha:
Junior jonka puolelta isäsuhteessaan rakkaus kääntyi vihaksi eikä anteeksianto tullut enää kysymykseenkään.

Raha:
Junior jonka perhe oli rikas, mutta eli suhteellisen vaatimattomasti.

Viettelys:
Vaikka Hunter ja ihmissusimyytit.

Valheet:
Connor ja hänelle syötetty valhe alkuperästään.

Tragedia:
Noh...kaikilla niillä riittää murhetta elämässään enemmän kuin olisi reilua, mutta vain Juniorin tapaus johti tuhoon, suorastaan koko perheensä tuhoon.

Manipulointi:
Juniorin kuolonsyöjiin liittyminen tulee aina mieleen tästä...Muiden elämässä tällainen toiminta ei ole liiemmin esiintynyt.

Väkivalta:
Connor...kirkkaasti syvimmällä ja monitahoisimmin tässä kategoriassa, ja jo syntymästään saakka toisin kuin muut. Oikeastaan jo edellisten sukupolvienkin kautta.

Tuli:
En pysty kirjaimellista tulta yhdistään kehenkään, mutta voisin huvikseni viitata vertauskuvallisella tulella Connorin persoonaan yleisesti.

Jää:
Heh. Juniorilla oli varmaan aika hyiset oltavat Azkabanissa aina kun ankeuttaja lipui läheltä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Shawn Gabriel Scott
Taikaministeriö/Kilta
Shawn Gabriel Scott


Viestien lukumäärä : 505
Join date : 12.12.2011

Roolipelikysely X Empty
ViestiAihe: Vs: Roolipelikysely X   Roolipelikysely X EmptyTi Heinä 17, 2012 10:31 am

Tuli mulki tylsä hetki elämässä. Very Happy Ja ku tää oli niin tyrkyl tässä nyt niin vastaillaanpa!

KAIKILLE:

1. Millainen oli aivan ensimmäinen täysin itse luomasi roolipelihahmo?
Sen nimi oli joku Jackie jotain ja se oli aivan tuhottoman tylsä. Jaksoin pelata sillä ehkä kuukauden, kaksi mutta koska se oli niin puhdas pulmunen ja tunnollinen ja kaikkea niin blaah! Ei tulisi mieleenkään tehdä samantyylistä hahmoa enää toista kertaa.

2. Nimeä yksi biisi joka muistuttaa sinua rakkaimmasta täysin itse luomastasi hahmosta?
Pelle Miljoona - Gabriel
Ei täysin sanasta sanaan mun Gabriel, mutta osittain aika hjuva. Ja tästä lähti kyllä osittain inspiraatio aikanaan kyseiseen hahmoon.

3. Nimeä yksi biisi josta tulee aina ensimmäisenä mieleen joku tietty pelitapahtuma?
Hardcore Superstar - Split your lip
No tuota noin.. Ei nyt sinänsä ole peliä pelattu vielä, koska tästä tulee mieleen paitsi Gabriel, myös Avery ja Leon. Mutta tulee mieleen kyllä elävästi peli jossa Avery pisti Gabea pataan oikein olan takaa..

4. Mitkä ovat tunteesi pelin aloitusviestin kirjoittamisen suhteen?
Riippuu ihan pelistä onko aloitusviestin kirjoittaminen kivaa vai kamalaa. Se on aika 50/50. Se on aika pitkälti yleensä kuvailua enkä jaksaisi aina olla kuvailemassa mitä hahmoilla on päällä tai mistä ne tulee paikalle tai mihin ne on menossa tai jotain. Ellei nyt sitten ole jotain ihan speciaalia! Joten ehkä olen 51/49 sillä kannalla että ei mua varten. Very Happy

5. Peliotsikon keksimisen?
Ihan kamalaa! Yleensä otsikon keksimisessä menee kauemman aikaa kuin itse aloitusviestin kirjoittamisessa!

6. Kuinka monta sivua on pisin koskaan pelaamasi peli?
Taitaa olla joku 14 sivunen! Sellaisia megapelejä että oksat pois! Ne on kyllä kivoja..

7. Kauanko yleensä kirjoitat yhtä peliviestiä? (Tauot pois lukien.)
En tiedä yhtään.. 15-30 minuuttia? Joskus vähemmän jos on törkeä inspiraatio! Joskus taas kauemmin jos pitää jotain faktoja selvitellä itselleen ensin.

8. Eläydytkö hahmoosi peliviestiä kirjoittaessasi/toisen vastausta lukiessasi?
Kyllä todellakin! Mä olin tääl ihan itku kurkus ja paniikissa kun Avery mätki mun Gabrielia :'D Ja muutenkin oon aina ihan fiiliksissä peleistä! Sehän se hienointa roolipelaamisessa on.. Että samaistuu!

Perustele lyhyesti miksi. Kuka tässä roolipelissä pelaamistasi hahmoista kaikkein tödennäköisimmin...
...hyppäisi alas sillalta? Mä uskoisin että Gabriel, koska se menettää aika pitkälti melkein kaiken tuon Tylypahkan mätön yhteydessä niin en edes vielä oikein itsekään ole perillä miten se siitä selviää. Se voi olla että se on seisomassa sillalla vielä..

...joisi itsensä humalaan ja sammuisi? Rodolphus. xD Ehdottomasti! Se kittaisi Malfoyden viskit onnellisena ja sammuisi pullo toisessa kourassa.

...tappaisi jonkun hyvin epätavallisella tavalla? Mulla on aika mielikuvituksettomia murhaajia kyllä. Voldemortkin tyytyy yleensä kedavraan, mutta jos Willistä ja Rodolphuksesta on päätettävä niin veikkaan että Will. Sen päässä voisikin naksahtaa jotenkin ja se alkaisi vääntää jotain hämärämpää murhaa.

...on aivan liian yliaktiivinen/keskittymiskyvytön omaksi edukseen? Gabriel! Ei kysymystäkään muusta! Sehän viruu puolet vuodestaan Mungossa ja mistähän johtuu..?

...eksyisi ja kieltäytyisi kysymästä tietä? Willhän se siellä. Se kerran jo eksykin eikä osannut kysyä tietä.

...esiintyisi kauhuelokuvassa? Gabriel, koska siitä se olisi hauskaa. Se kyllä todennäköisesti onnistuisi olemaan se ensimmäinen uhri.. xD

...esiintyisi romanttisessa elokuvassa? Bahhahhaaa.. Leticia. Uskokaa tai älkää! Mutta se jos joku. Tai sitten Rodolphus..

...esiintyisi videopelissä? Gabriel, koska muita tuskin edes moiset pelit kiinnostaisi missään muotoa.

...parantaisi maailmaa? No Gabriel on vastaus tähänkin. Ja ehkä omalta osaltaan Leticia, mutta Gabriel enemmän. Leticia tyytyy muuttamaan pienempiä asioita mutta Gabriel, jos pystyisi, pyrkisi kyllä parantamaan maailmaa astetta radikaalimmin.

...olisi intohimoisessa homorakkaussuhteessa? ... Gabriel! :'DD Ahhahaha! Ei mun poitsuist muis oo nimekskää homoa. Ne on liian perusjunttei sellasee. Tost pojast vois uskooki..

Liitä jokainen sana yhteen tässä roolipelissä pelaamistasi hahmoista. Perustele lyhyesti miksi:
Rakkaus: Leticia, koska se rakastui vaikkei uskonut rakastuvansa.

Viha: Will, koska se vihasi veljeään niin paljon että tappoi sen.. ja sen perheen.

Raha: Rodolphus, koska se on Lestrange.

Viettelys: Leticia, koska se onnistu jotenki.. hämärästi.. viettelee kuolonsyöjän? :'D

Valheet: Will, koska se kai valehtelee itselleenkin koko ajan. Muille ei ehkä niinkään, mutta itselleen.

Tragedia: Gabriel, koska sen lapsuus oli yks tragedia.

Manipulointi: Will, koska Voldemort sai sen tappamaan isänsäkin pelkästään käskemällä. Tai Voldemort, koska se manipuloi.

Väkivalta: Rodolphus varmaan noista eniten. Mä uskoisin että se ehkä kuitenkin kykenis brutaaleimpiin tekoihin jos tilanne vaatisi.

Tuli: Leticia, koska se on aika tulinen persoona jos sille päälle sattuu.

Jää: Will, koska se jättää kaiken sisälleen.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Roolipelikysely X Empty
ViestiAihe: Vs: Roolipelikysely X   Roolipelikysely X Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Roolipelikysely X
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Seven years of magic :: Off-game :: Oleskeluhuone-
Siirry: