|
| Miten pelaamme suuremmat taistelukohtaukset? | |
| | Kirjoittaja | Viesti |
---|
DrRockter Admin
Viestien lukumäärä : 436 Join date : 03.01.2011 Ikä : 34 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Miten pelaamme suuremmat taistelukohtaukset? Ke Tammi 05, 2011 6:54 pm | |
| Tässä tuli Ninjin kanssa eilen puhetta siistä että miten tälläiset suuremmat taistelupelit olisi järkevintä hoitaa ja aloin tosissani ajattelemaan moista, koska ei ollut tullut aikaisemmin mietittyä.
Nyt siis kyselisin teiltä muilta mielipiteitä siitä, miten esimerkiksi Tylypahkan taistelu olisi järkevintä aikanaan hoitaa vai tarviiko moinen ylipäätään minkäänlaisia erikoisjärjestelyjä? Kävimme aikaisemmin esimerkiksi Huispauksesta tälläisen samanlaisen keskustelun ja nyt kaipaisin nujakoinnistakin jotain vastaavaa. Tälläisessä nujakassahan on kymmeniä ihmisiä samaan aikaan taistelemassa eikä ole mitään järkeä aloittaa kymmenien hahmojen peliä, koska se peli yksinkertaisesti kulkee mateluvauhtia.
Joten miten hoidamme suuret taistelupelit? Pelaavatko kaikki vain pienissä ryhmissä omia taistelujaan vai yritämmekö kasata jotain suurempaa?
Chat-mahdollisuutta voisi tietenkin hyväksikäyttää myös tässä tapauksessa, mutten toisaalta tiedä että miten se käytännössä toimisi.
Ideoita? | |
| | | Neville Longbottom Rohkelikko
Viestien lukumäärä : 217 Join date : 05.01.2011
| Aihe: Vs: Miten pelaamme suuremmat taistelukohtaukset? Ke Tammi 05, 2011 6:55 pm | |
| Mun mielestä järkevintä olisi pelata pienemmissä porukoissa ihan kunnon pelejä. Yksi iso peli ei tietenkään toimi niinkuin sanoit jo. Chatissakin tulee sitten se ongelma, että koko jutusta tulee todella sekava jos porukkaa on paljon. Ja se vaatii myös sitä että saataisiin iso porukka koneen ääreen samaan aikaan. Itselläni ei ainakaan välttämättä ole aikaa istua kovin pitkiä aikoja koneella chattipelin takia kun koulu 10. päivä alkaa taas. Ja pienemmät pelit olisi siinäkin mielessä järkeviä, että kirjoissakin taistelut on yleensä enemmänkin sitä että muutama tyyppi tappelee toistensa kanssa, eikä kaikki vaan heittele kirouksia minne sattuu. | |
| | | Will McDonnell Kuolonsyöjä
Viestien lukumäärä : 121 Join date : 05.01.2011 Paikkakunta : Valkeala
| Aihe: Vs: Miten pelaamme suuremmat taistelukohtaukset? Ke Tammi 05, 2011 6:55 pm | |
| ".. eikä kaikki vaan heittele kirouksia minne sattuu." Söpö<3 :'D Kuvittelin saman tien tilanteen.
Mutta siis kyllä. Pointteja tuli hienosti ja olen oikeastaan samaa mieltä. Haluaisin kuitenkin vielä muidenkin mielipiteitä tähän asiaan liittyen eli edelleen ihmiset, kertokaa mielipiteitä! Very Happy
Tuli tässä juuri Pincin viestiä lukiessani mieleen että mikäli pelaamme tuollai järkevästi pienempiä pelejä niin voisimmehan sitten jotenkin tehdä peleistä "yhteenvedon"? Eli vähän fickin tyyliin, jolloin saataisiin lopputaistelun kokonaisukuva selville? En tiedä onko tässä mitään järkeä mutta minusta tälläinen olisi kuitenkin hieno. Lopputaistelusta ainakin, koska sehän tavallaan päättää tämän koko ropen siinä missä kirjatkin. Mitä mieltä tälläisestä? | |
| | | Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: Miten pelaamme suuremmat taistelukohtaukset? Ke Tammi 05, 2011 6:55 pm | |
| Kannatan tuota ideaa, että olisi periaatteessa yksi yhtenäinen taistelukenttä, joka jakaantuisi pienempiin sektioihin, joissa pelattaisiin pienemmällä määrällä ihmisiä. Näin peli pysyisi ns. paremmin hallinnassa. Ja totta mooses kannatan tuota loppukoonti ideaa (ohoh, siis yhteenvetoahan tässä tarkoitin), se loisi selkeyttä ja toistenkin käymistä peleistä saisi selkeämmän kuvan. Toisaalta kannatan tässä taistelupelissä viestien keskimääräistä vähittäispituuden pienentämistä. Pitkien viestien tekeminen on työläämpää ja niiden lukeminen ja niihin vastaaminen "hidastaa" pelin kulkua. Joten mielestäni viestit voisivat olla vähän suppeampia – enemmänkin toisen tekemisiin reagoimista. Mutta mutta, tämähän oli vain minun mielipiteeni. *wirn* |
| | | DrRockter Admin
Viestien lukumäärä : 436 Join date : 03.01.2011 Ikä : 34 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Miten pelaamme suuremmat taistelukohtaukset? Ke Tammi 05, 2011 6:56 pm | |
| - Lainaus :
- Toisaalta kannatan tässä taistelupelissä viestien keskimääräistä vähittäispituuden pienentämistä. Pitkien viestien tekeminen on työläämpää ja niiden lukeminen ja niihin vastaaminen "hidastaa" pelin kulkua. Joten mielestäni viestit voisivat olla vähän suppeampia – enemmänkin toisen tekemisiin reagoimista.
Tämäkin kuulostaa enemmän kuin hyvältä! Minäkin kannatan! Sitäpaitsi jos taistellaan sillai nopeatempoisesti ni eipä siinä ehdi metriviestejä miettiä että mitä hahmon päässä liikkuu kun vaikka toinen loihtii avada kedavraa.. Hyvin epärealistista olisi vastata metriviestillä toisen tuntoja kuvaillen kun ei siinä hirveästi ehdi miettiä. | |
| | | Sponsored content
| Aihe: Vs: Miten pelaamme suuremmat taistelukohtaukset? | |
| |
| | | | Miten pelaamme suuremmat taistelukohtaukset? | |
|
| Oikeudet tällä foorumilla: | Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
| |
| |
| |