Seven years of magic
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Kaikki roolipeliä koskevat säännöt ja tiedot löydät Kotisivuiltamme!
 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Seiskan foorumi muuttaa!

Siirry alas 
5 posters
KirjoittajaViesti
DrRockter
Admin
DrRockter


Viestien lukumäärä : 436
Join date : 03.01.2011
Ikä : 34
Paikkakunta : Tampere

Seiskan foorumi muuttaa! Empty
ViestiAihe: Seiskan foorumi muuttaa!   Seiskan foorumi muuttaa! EmptyTo Heinä 04, 2013 12:16 pm

Foorumimme muuttaa siis Proboardsille lähinnä koska siellä on reilusti kätevämpi ja kaikkien elämää helpottavampi käyttäjätunnus-systeemi; Yksi päätunnus ja sille alatunnukset. Eli suomeksi yhdellä kirjautumisella pystyy kontrolloimaan kaikkia hahmotunnuksia eikä tarvitse kirjautua ulos ja sisään siinä välissä. Tämä helpottaa varsinkin niiden elämää, joilla on useampia hahmoja ja niitähän meidän kaikenkirjavassa joukossamme on jo aika monta! Lisäksi jokaisella on jatkossa käytössä myös nimimerkki-tunnus, mikä on aikaisemmin ollut vain meillä admineilla. Jokainen tekee sillä tunnuksella sitten mitä lystää!

Muutto on jo käynnissä ja linkin uudelle foorumille saatte heti kun saamme kopioitua kaikki oleelliset viestit ja pelit uudelle foorumille. Tarkkaa päivämäärää emme osaa sanoa, mutta melko pian todennäköisesti! Ehkä jo ensi viikonloppuna jos oikein ahkeroiksi ruvetaan.

Muutto ei vaikuta pelaamiseen mitenkään! Pelejä voi pelailla ihan vapaasti vaikka me topiceja siirrelläänkin foorumilta toiselle.

Muutto ei siis käytännössä vaadi pelaajilta mitään järjettömiä toimia; lähinnä muuton jälkeen joudutte muuttamaan aikajanojen linkit uudelle foorumille ja tälläistä pientä säätöä. Minä ja Ninji hoidetaan pelien, esittelyiden ja muiden siirto foorumilta toiselle. Olemme luoneet teille sitä varten jo käyttäjätunnukset, jotta viestit ovat sitten oikeilla tunnuksilla tehtyjä. Kun muutto on valmis, lähetämme teille käyttäjätunnukset ja salasanat yksityisellä viestillä.

Mitä siirtyy vanhalta foorumilta uudelle:
- Kaikki topicit, mitä hahmolistalta löytyy. Esim. hahmoesittelyt, aikajanat, seuranhaku.
- FanFick/Art-osio kokonaisuudessaan.
- Haasteiden pisteet ja palkintogaalan ohjeistus.
- Kaikki ne pelit, joissa on yhä pelissä mukana olevia hahmoja. Myös lukossa olevat.

Mitä ei siirry vanhalta foorumilta uudelle:
- Hautausmaan sisältö. Kaikki sinne syystä tai toisesta siirretyt pelit, hahmoesittelyt etc. jäävät vanhalle foorumille.
- Ne pelit, joissa toinen tai molemmat pelaajista ovat lopettaneet.
- Todennäköisesti joko kaikki tai ainakin suurin osa oleskeluhuoneen topiceista.

Topicien siirto ei vaadi pelaajilta mitään toimenpiteitä.

Mitä pelaajien täytyy tehdä muuton yhteydessä?
- Katsoa käyttäjätunnus ja salasana yksityisistä viesteistä.
- Koska sisään kirjautuminen hoituu jatkossa sähköpostiosoitteella, on tärkeää vaihtaa sähköpostiosoite omaksi! Eli vaihda sähköpostiosoite kirjauduttuasi foorumille.
- Vaihda salasanasi uudella foorumilla!
- Hahmojesi aikajanojen linkit vievät vanhalle foorumille; vaihda ne uuden foorumin linkeiksi. Tällä ei sinänsä ole kiire, mutta olisimme iloisia jos seuraavan kerran kun teemme Aikajanojen yhteenvetoa, aikajanat olisivat kunnossa myös linkkien osalta.
- Singaturet jäävät vanhalle foorumille.
- Avatarit olen oman mielenterveyteni takia laittanut kaikille tunnuksille, mutta ne saa vaihtaa halutessaan. Jatkossa avatarin koko on vakiona 150x150.

Vaihdon yhteydessä ja kun se sitten konkreettisesti tapahtuu, tehdään kyllä jokin Apua alkuun-paketti, joka lätkäistään sekä tälle foorumille että uudelle! Joten ei paniikkia! Uusi foorumi vaikuttaa kivalta!

Jos kysymyksiä, ehdotuksia, huolia tai murheita niin täällä topicissa voi parkua vapaasti! Muutto tulee kuitenkin tapahtumaan, koska olemme siirtäneet jo 1039 viestiä uudelle foorumille.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://roxxdeckerinelokuvablogi.blogspot.com/
Giana Mayorette
Korpinkynsi
Giana Mayorette


Viestien lukumäärä : 193
Join date : 30.11.2012
Paikkakunta : Oulu

Seiskan foorumi muuttaa! Empty
ViestiAihe: Vs: Seiskan foorumi muuttaa!   Seiskan foorumi muuttaa! EmptyTo Heinä 04, 2013 2:00 pm

Musta muutto on vaan siistii... proboards taitaakin olla aika suosittu.. Kelmitkin vissiin muuttaa?
Takaisin alkuun Siirry alas
DrRockter
Admin
DrRockter


Viestien lukumäärä : 436
Join date : 03.01.2011
Ikä : 34
Paikkakunta : Tampere

Seiskan foorumi muuttaa! Empty
ViestiAihe: Vs: Seiskan foorumi muuttaa!   Seiskan foorumi muuttaa! EmptyTo Heinä 04, 2013 3:20 pm

Kelmejä ei olls vielä suuremmin edes ajateltu mutts eiköhän sekin muuta jossain vaiheessa kun ollaan toivuttu Seiskan muutosta. : D
Takaisin alkuun Siirry alas
http://roxxdeckerinelokuvablogi.blogspot.com/
Albus Dumbledore
Rehtori/Kilta
Albus Dumbledore


Viestien lukumäärä : 135
Join date : 16.02.2012

Seiskan foorumi muuttaa! Empty
ViestiAihe: Vs: Seiskan foorumi muuttaa!   Seiskan foorumi muuttaa! EmptyTo Heinä 04, 2013 5:37 pm

Yksi päätunnus ja sille alatunnukset. <3 Tätä onkin odotettu! :) Uusi foorumi kuulostaa erittäin kätevältä, innolla sitä siis odotellessa!
Takaisin alkuun Siirry alas
DrRockter
Admin
DrRockter


Viestien lukumäärä : 436
Join date : 03.01.2011
Ikä : 34
Paikkakunta : Tampere

Seiskan foorumi muuttaa! Empty
ViestiAihe: Vs: Seiskan foorumi muuttaa!   Seiskan foorumi muuttaa! EmptyTo Heinä 04, 2013 5:49 pm

Voi kyllä! Noi alatunnukset on jotain niin superia että melkein itkettää ettei olla muutettu aikasemmin! Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
http://roxxdeckerinelokuvablogi.blogspot.com/
Stephen Hunter King
Korpinkynsi/Ihmissusi
Stephen Hunter King


Viestien lukumäärä : 411
Join date : 05.03.2011

Seiskan foorumi muuttaa! Empty
ViestiAihe: Vs: Seiskan foorumi muuttaa!   Seiskan foorumi muuttaa! EmptyPe Heinä 05, 2013 1:29 pm

Jeejee! Proboards on ihana! Cool 

En tosin tiennyt, että se on se foorumi jolla huhujen mukaan on toi alatunnuksien mahdollisuus. Kyse lienee vastaikään siellä tehdyn uudistuksen kehityksistä joihin en ole vielä ehtinyt omien foorumieni kanssa tutustua.
Itseäni näiden useiden hahmotunnusten välullä kirjautuminen ei ole varsinaisesti haitanneet, lähinnä koska lähes kymmenen vuotta aktiivisesti roolipelanneena olen niin totaalisen tottunut tähän...Mutta kyllähän tuo paljon vaivattomampi systeemi kuulostaa hyvältä. Very Happy
Täytyy katsoa jos joskus jaksaisin muuttaa loputkin roolipelini Proboardsille, muutama siellä jo onkin.

Anyway....
Jäi pari kysymystä:

1.) Tuosta Mitä pelaajien täytyy tehdä muuton yhteydessä? -kohdasta sai käsityksen, että uudella foorumilla ei saa pitää lainkaan allekirjoituksia? ("Allekirjoitukset jäävät vanhalle foorumille", sen sijaan että 'Sinun täytyy itse siirtää allekirjoituksesi'.) Tarkoititte varmaan kuitenkin tuota jälkimmäistä? Vai onko se tunnussysteemi siellä niin erilainen ettei allekirjoitusten pitäminen kaikilla hahmoilla ole mahdollista?

(Minä ainakin olen kokenut allekirjoitukset käteväksi hahmokaartin esittelyjen kokoelmalle ja muuhun hahmoasiaan linkittelyyn. Olisi varsinkin Proboardsilla jossa kaikki linkit toimivat myös vierailijoille. Eli olisi ikävää jos se jäisi historiaan.)

2.) Mitä ei siirry vanhalta foorumilta uudelle -kohdasta sain käsityksen että kyselyitäni ja keskustelujani Oleskeluhuoneesta ei todennäköisesti siirretä uudelle foorumille, enkä siis kai saisi niitä itsekään sinne uudelleen postata?

(Ajattelin vaan, kun niihin kyselyihin on kuitenkin tykätty vastailla ja keskustelutkin välillä saaneet vastakaikua ja ne jotka eivät vielä ole saaneet, voisivat hyvin saada, niin olis ihan kiva jos ne siirtyis uudellekin foorumille?)

Että tällaiisia.
Mutta kiva, että muutetaan. Proboards on tosi viihtyisä ja kaikin puolin kätevä foorumi! Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
DrRockter
Admin
DrRockter


Viestien lukumäärä : 436
Join date : 03.01.2011
Ikä : 34
Paikkakunta : Tampere

Seiskan foorumi muuttaa! Empty
ViestiAihe: Vs: Seiskan foorumi muuttaa!   Seiskan foorumi muuttaa! EmptyPe Heinä 05, 2013 1:50 pm

1. Joo just sitä tarkotin. Että ne pitää pelaajien itse siirtää uudelle foorumille itse.

2. Mä mietin tota että jaksanko alkaa siirtämään niitä kaikkia kyselyitä ja keskusteluja kun ei niitä kovin aktiivisiksi voi sanoa ja aika harva meistä kuitenkin niihin on jaksanut vastailla. Ja niitä tuntuu tulevan uusiakin jatkuvasti niin en koe tarpeelliseksi lähteä siirtämään vanhoja kyselyitä uudelle foorumille. Ja noi keskustelut taas on aika liki antiaktiivisia ja jos niihin joku olisi vastannut, olisi se luultavasti jo tapahtunut. Joten niitä nyt ainakin on turha lähtä siirtämään. Meillä on Ninjin kanssa ihan tarpeeksi tekemistä liki 4000 roolipeliviestin siirtämisessä.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://roxxdeckerinelokuvablogi.blogspot.com/
Stephen Hunter King
Korpinkynsi/Ihmissusi
Stephen Hunter King


Viestien lukumäärä : 411
Join date : 05.03.2011

Seiskan foorumi muuttaa! Empty
ViestiAihe: Vs: Seiskan foorumi muuttaa!   Seiskan foorumi muuttaa! EmptyPe Heinä 05, 2013 2:12 pm

Ymmärrän kyllä jos te ette viitsi siirtää niitä kun teillä tuota hommaa taatusti tosiaan riittää, mutta enkö itse voi? Ja ja kyselyihin jo vastanneet halutessaan omat vastauksensa?
Jatkossa tulevat uudet pelaajathan mahdollisesti kiinnostuisivat vastaamaan kyselyihin ja keskusteluihin. Ja jotkut noista kyselyistä on sen verran syväluotaavia, että ei niihin aina ihan hetkessä vastauksia tee. Nuo kyselythän olen siis laittanut tuonne mm. hahmokehityksen lisämahdollistamisen nimissä. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Narcissa Malfoy
Kotirouva
Narcissa Malfoy


Viestien lukumäärä : 23
Join date : 20.04.2013

Seiskan foorumi muuttaa! Empty
ViestiAihe: Vs: Seiskan foorumi muuttaa!   Seiskan foorumi muuttaa! EmptySu Heinä 07, 2013 11:56 pm

En tällä hetkellä ole vakuuttunut siitä, että ylipäätään haluan mitään tekstejäni ProBoardsille. Tein jo sen virheen, että kirjauduin sisään ja annoin sähköpostiosoitteeni ennen käyttöehtojen lukemista. Harmittaa. Nyt olen käyttöehtojen mukaan luvannut vastaanottaa ProBoardsin sähköposteja ja mainoksia.

Olen aika tarkkana siitä, minkälaisille amerikkalaisyrityksille tietojani yleensä annan. Välttelen sopimuksia, joissa yritys saa vapaasti käyttää kaikkea materiaaliani mainostarkoituksiin tai julkaista henkilötietojani niin halutessaan. Yritän myös välttää kaikenlaisia sopimuksia, joissa sitoudun käymään (erittäin epätodennäköiset) oikeudenkäynnit vain ja ainoastaan Amerikassa. ProBoardsin käyttöehdoista löytyvät nämä kohdat.

Sulattelen pari päivää ProBoardsia, luen käyttöehdot uudestaan ja päätän sitten, lähdenkö mukaan tähän muuttoon vaiko en. Palataan asiaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
DrRockter
Admin
DrRockter


Viestien lukumäärä : 436
Join date : 03.01.2011
Ikä : 34
Paikkakunta : Tampere

Seiskan foorumi muuttaa! Empty
ViestiAihe: Vs: Seiskan foorumi muuttaa!   Seiskan foorumi muuttaa! EmptyMa Heinä 08, 2013 8:07 am

Musta noi ehdot kuulostaa aika peruskauralta. Vähän kaikilla foorumeilla, sivupohjilla, kaikilla mihin voit rekisteröityä, on samat jutut. Että saavat käyttää henkilötietoja halutessaan ja käyttää materiaalia markkinointiin. Mutta en mä ainakaan ole mihinkään foorumille koskaan laittanut oikeita tietojani. Syntymäajan joo ja sähköpostin mutta sähköpostiosoitekin on tehty tälläiseen tarkoitukseen. En virallista sähköpostiakaan käytä koskaan foorumeilla. Very Happy

Mutta mieti toki rauhassa ja ilmoittele sitten mitä olet päättänyt!
Takaisin alkuun Siirry alas
http://roxxdeckerinelokuvablogi.blogspot.com/
Stephen Hunter King
Korpinkynsi/Ihmissusi
Stephen Hunter King


Viestien lukumäärä : 411
Join date : 05.03.2011

Seiskan foorumi muuttaa! Empty
ViestiAihe: Vs: Seiskan foorumi muuttaa!   Seiskan foorumi muuttaa! EmptyMa Heinä 08, 2013 2:26 pm

Joo, toi materiaalien käyttö mainostustarkoitukseen taitaa olla vähän kaikkien vastaavien sivustojen käyttösopimuksessa nykyään, on myös YouTubessa.
En kuitenkaan usko että amerikkalaiset kiinnostuisi käyttämään suomenkielisiä tekstejä missään mainoksissaan. Varsinkaan fanfictionia jolloin ne tarttis alkuperäisen universumin luojan erillisen luvan siihen ja joutuisivat todennäköisesti maksamaan isoja summia sille.
Sama homma tekijänoikeudella suojattua materiaalia/hahmoja käyttävän muun fanitaiteen kanssa.
On tietty vielä yleiset keskustelutekstit, mutta edelleenkin suomenkielisyys minimoi mainoksiin päätymisen mahdollisuuden varmaan aika hyvin. Tosin minä itse vältän kirjoittamasta julkisille sivustoille ylipäätään koskaan mitään liian henkilökohtaista.

Henkilötietojen julkaisusta...Mistä ne muuten edes kerää ne ja mitä ne tarkalleen ottaen tarkoittaa? Kun eihän foorumin luonnin/rekisteröitymisen yhteydessä kysytä mitään henkilökohtaista paitsi syntymäpäivä ja sähköposti. Tai ei ainakaan vielä silloin kysytty kun itse viimeksi foorumin loin jonnekin.
Sähköpostistakaan ei ne varmaan noin vain saa ihan mitä tahansa revittyä, niissä palveluissa kun on omat yksityisyydensuojasopimuksensa. Mutta tosiaan, en mä tiedä miten se tietojen keruu tarkalleen ottaen tapahtuu, mutta ei se käsittääkseni ihan mielivaltaista ole kahden eri palveluntarjoajan välillä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Seiskan foorumi muuttaa! Empty
ViestiAihe: Vs: Seiskan foorumi muuttaa!   Seiskan foorumi muuttaa! Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Seiskan foorumi muuttaa!
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Foorumi tiivistyi
» Randa tapaa henkilön joka muuttaa hänen elämänsä.
» Jatkatko vaiko etkö? Seiskan siivous-operaatio Gaalaa varten!

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Seven years of magic :: Seiskan foorumi muuttaa!-
Siirry: