Seven years of magic
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Kaikki roolipeliä koskevat säännöt ja tiedot löydät Kotisivuiltamme!
 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Lapsuuskysely vol. 2 (hahmoille)

Siirry alas 
+3
Connor Dane
Reynardine Welz
Stephen Hunter King
7 posters
KirjoittajaViesti
Stephen Hunter King
Korpinkynsi/Ihmissusi
Stephen Hunter King


Viestien lukumäärä : 411
Join date : 05.03.2011

Lapsuuskysely vol. 2 (hahmoille) Empty
ViestiAihe: Lapsuuskysely vol. 2 (hahmoille)   Lapsuuskysely vol. 2 (hahmoille) EmptyTi Kesä 11, 2013 3:14 pm

Tässä on kattavampi ja värikkäämpi lapsuuskysely.
Kaivelin erilaisia kyselyitä netistä ja suomensin. Heitinpä pari kysymystä mukaan itsekin. Very Happy
Kysymyksien lähteet: 1 - 23 - 4

*~*~*~*~*~*~

TUNNUSTUKSIA: LAPSUUS

Tunnusta...

Söitkö koskaan saastaa?
Varastitko lelun kaverilta?
Toivoit useammin kuin kerran eri vanhempia?
Varastitko rahaa äidin käsilaukusta?
Syötitkö salaa vihannekset koiralle perhepäivällisen aikana?
Kastelitko petisi pyjamabileiden aikana?
Imitkö peukaloasi viidennen ikävuoden jälkeen?
Työnsitkö marmorikuulan nenääsi?

TUNNUSTUKSIA: KOULU

Tunnusta...

Oletko koskaan ennen varastanut koulutarvikkeita?
Levitellyt huhuja opettajasta?
Hiiviskellyt kouluun koulupäivän jälkeen?

KOTIKURI:

1. Millaisia rangaistuksia sait kotona?
2. Kuka kuritti sinua?
3. Kuinka usein sinua kuritetiin kotona?
4. Käyttivätkö vanhempasi positiivista vahvistusta negatiivisen lisäksi?
5. Minkätyyppistä positiivista vahvistusta he käyttivät?
6. Kuinka kauan ei-ruumiillinen rangaistus (kuten kotiaresti) yleensä kesti?
7. Kuinka kauan ruumiillinen rangaistus (kuten selkäsauna) yleensä kesti?
8. Jos vanhempasi läimäyttivät/piiskasivat sinua rangaistuksena, sallivatko he muiden aikuisten tehdä sinulle samoin?
9. Tekikö kurituksesi mielestäsi sinusta väkivaltaisemman/vihamielisemmän jälkeenpäin?
10. Onko rangaistuksesi koskaan saanut sinut itkemään?
(jos et saanut selkääsi, voit hypätä seuraavaan osioon)
11. Minkä ikäisenä sait selkäsaunoja?
12. Millä?
13. Mihin päin kehoa?
14. Varattinko paljas takamus erikoistilaisuuksiin?
15. Mistä rikkeistä vanhempiesi mielestä ansaitsi selkäsaunan?
16. Kuinka usein sait selkääsi?
17. Olivatko ne mielestäsi koskaan pahoinpiteleviä?
18. Tiesikö kukaan kavereistasi että sait selkäsaunoja vanhemmiltasi?
19. Olivatko ne kovia?
20. Kannatko kaunaa vanhemmillesi selkäsaunojen takia? Vai rakastatko vahempiasi?

LAPSUUS: YLEISESTI

1. Missä kävit koulua?
2. Millaisessa talossa asuit? Kuvaile.
3. Oliko teillä piha? Aita? Keinu? Kukkia? Puita? Nurmi?
4. Oliko sinulla oma huone vai jaoitko sen jonkun kanssa? Jos jaoit, niin kenen?
5. Jos muutitte lapsuutesi aikana, kerro minne ja milloin, perhetilanne ja syy muuttoon.
6. Kuka kokkasi ateriat?
7. Kuinka vietitte joulua? Kuvaile. Koristelitteko kuusen? Vaihdoitteko lahjoja?
8. Mitkä ovat tähtimerkkisi, ja olitko hyvä esimerkkilapsi niistä?


Viimeinen muokkaaja, Stephen Hunter King pvm Su Kesä 16, 2013 12:57 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Stephen Hunter King
Korpinkynsi/Ihmissusi
Stephen Hunter King


Viestien lukumäärä : 411
Join date : 05.03.2011

Lapsuuskysely vol. 2 (hahmoille) Empty
ViestiAihe: Vs: Lapsuuskysely vol. 2 (hahmoille)   Lapsuuskysely vol. 2 (hahmoille) EmptyTi Kesä 11, 2013 3:31 pm

Lapsuuskysely vol. 2 (hahmoille) 3835604260  Lapsuuskysely vol. 2 (hahmoille) 3845856932  Lapsuuskysely vol. 2 (hahmoille) 934440660  Lapsuuskysely vol. 2 (hahmoille) 2162089341  Lapsuuskysely vol. 2 (hahmoille) 1222569969  Lapsuuskysely vol. 2 (hahmoille) 3726602647
~*~*~ (1992, Hunter 12v) ~*~*~

TUNNUSTUKSIA: LAPSUUS

Tunnusta, oletko...

...koskaan syönyt saastaa?
En, vaan hiekkaa. Ei sillä että se olisi puhdasta sekään. Kuitenkin, en sen jälkeen kun olin kolme. Iskä oli laittanut kalanmaksaöljyä sinne kun en katsonut ja harvoja asioita elämässä olen vältellyt enemmän kuin sitä ällöttävää litkua. En halunnut ottaa riskiä uudestaan. Mutta olen iloinen ettei se tapa loppunut koiranpissaan tai jotain... o.O

Varastanut lelun kaverilta?
Jep. Mutta silloin kustuin sitä 'luvattomaksi lainaamiseksi' koska aioin palauttaa sen joskus. Tietysti minulle tehtiin sitten selväksi ettei sillä ole merkitystä. Olen vieläkin sitä mieltä että omassa määritelmässäni on vähän enemmän järkeä.

Toivonut useammin kuin kerran eri vanhempia?
En kertakaan. No, ehkä eri äidin.

Varastanut rahaa äidin käsilaukusta?
Monesti. Mutten ole edes uneksinut siitä sen jälkeen kun jäin kiinni. (Epäonnekseni heille selvisi ettei se ollut ainoa kerta.)

Salaa syöttänyt vihannekset koiralle perhepäivällisen aikana?
Meillä ei ole koskaan ollut koiraa tai minkäänlaista lemmikkiä. Mutta aivan taatusti syöttäisin, jos olisi. Sen sijaan yritin salaa hivuttaa ne siskoni lautaselle tai piilottaa taskuihini tai johonkin ja jälkeenpäin vetää vessanpytystä alas. Viimeksimainitussa jopa onnistuin, kerran tai pari. Eivät ne oikeastaan niin kauheita ole tavoilla joilla iskä on niitä tarjoillut, mutta minulla on ongelma jos tiedän tai epäilen että niitä on mukana. Tosin, joistain vihanneksista pidän raakoina jos voin dipata ne.

Kastellut petisi pyjamabileiden aikana?
En.

Imenyt peukaloa viidennen ikävuoden jälkeen?
En edes 3-vuotiaana!

Työntänyt marmorikuulan nenääsi?
En muista, mutta hyvin mahdollista.

TUNNUSTUKSIA: KOULU

Tunnusta...

Oletko koskaan ennen varastanut koulutarvikkeita?
Miten niin 'koskaan ennen'? Koulu ei ole lain rikkomisen arvoista, kiitos vain.

Levitellyt huhuja opettajasta?
Joo, mutta vain aika harmittomia.

Hiiviskellyt kouluun koulupäivän jälkeen?
Olen. Muutaman kerran. Syistä joista opettajani ei rakasta minua. ;P

KOTIKURI:

1. Millaisia rangaistuksia saat kotona?
Nuhtelua, kotiarestia, selkäsaunoja, korvasta vetämistä tai niskasta tarttumista (jonnekin vietäessä, mutta harvoin). ja etuoikeuksien menetystä.
Jäähyjäkin kokeiltiin kun olin nuorempi, mutta ne ei koskaan toimineet – (juoksin aina pois tai löysin keinon viihdyttää itseäni paikallani sen sijaan että olisin istunut siinä tekemättä mitään niinkuin olisi pitänyt.) Joskus iskä huutaa, mutta tosi harvoin - hän ei usko siihen joten niin käy vain kun hän on tosi tosi stressantunut tai pelästynyt.

2. Kuka kurittaa sinua?
Isä. Vaikka on hän äidille oikeuden siihen antanut, mutta ei hän edes oikeastaan yritä silloin kun sattuu edes olemaan läsnä. Lakkasi kai yrittämästä silloin kun he vaihtoivat paikkoja ollessani 2-vuotias. (Äiti palasi töihin, isä jäi kotiin minun ja siskoni kanssa.)

3. Kuinka usein sinua kuritetaan kotona?
Jotain pari kertaa viikossa.

4. Käyttävätkö vanhempasi positiivista vahvistusta negatiivisen lisäksi?
Iskä käyttää hyvää yhdistelmää kumpaakin. Äiti käyttää vain positiivista, suorastaan lahjoo minua. Oletan että hän joskus yritti kurittaakin, en vain muista ikinä nähneeni häntä minkäänsortin auktoriteettihahmona. Ei hänessä kai ole sitä...tai äitiä liiemmin muutenkaan...ja luulen että hän tavallaan pelkää minua, tai suttani. Siistiä. >;D

5. Minkätyyppistä positiivista vahvistusta he käyttävät?
Kehuja tietysti, tai vie meidät ulos tekemään jotain hauskaa, tai ostaa meille jotain mitä haluamme. Tai antaa ylimääräistä taskurahaa, paitsi äiti joka ei anna sitä muutenkaan. Ja ylipäätään se on yleensä iskä, koska hän meitä kasvattaa ja äiti on enimmäkseen omassa elämässään.

6. Kuinka kauan ei-ruumiillinen rangaistus (kuten kotiaresti) yleensä kestää?
Viikon tai kaksi.

7. Kuinka kauan ruumiillinen rangaistus (kuten selkäsauna) yleensä kestää?
Ei ole mitään asetettua aikaa, se riippuu täysin siitä mitä on tapahtunut ja milloin hän uskoo minun oppineen läksyni. Mutta mitä tahansa muutaman sekunin ja muutaman minuutin välillä. Kymmenen minuuttia korkeintaan, luulisin.

8. Jos vanhempasi läimäyttävät/piiskaavat sinua rangaistuksena, sallivatko he muiden aikuisten tehdä sinulle samoin?
Ei! Ja säälin niitä joiden antaa! Isä todennäköisimmin kostaisi hirmuisesti sellaiselle joka koskisi minuun tai siskooni sillä tavalla. Hän voisi vain pidättää sen henkilön, (hän on poliisi!  Cool ), mutta todennäköisimmin tekisi enemmän. Niinkuin sanoin, ainoa jonka hän sallisi on meidän äiti joka ei kuitenkaan sitä tee. En tiedä äidistä, tiedän vain ettei hänellä ole laillista oikeutta päättää mitään meidän suhteen.
Isä ei hyväksy muiden edes nuhtelevan meitä, (paitsi tietysti koulussa opettajamme, ja muiden poliisien ja sensellaisten auktoriteettihahmojen missä ikinä tilanteissa niiden kuuluukin.)

9. Tekeekö kurituksesi mielestäsi sinusta väkivaltaisemman/vihamielisemmän jälkeenpäin?
Ei yhtään.

10. Onko rangaistuksesi koskaan saanut sinut itkemään?
On.

11. Minkä ikäisenä sait selkäsaunoja?
Alkaen 3-vuotiaasta ja saan 18-vuotiaaksi asti, mahdollisesti pidempäänkin. Näin minulle on sanottu.

12. Millä saat selkäsaunan?
Vain avokämmenellä. Luojan kiitos. Isän mielestä kaikki välineet ovat vaarallisia, jotkut jopa pahoinpitelyä.

13. Mihin päin kehoa?
Takamukselle vain, ei koskaan muualle. Hänen mielestä muualle olisi pahoinpitelyä, ja niin minustakin.

14. Varataanko paljas takamus erikoistilaisuuksiin?
Voisitko muotoilla tuon yhtään oudommin? Mutta oletan että tarkoitat 'kaikkein vakavimpiin rikkomuksiin'. Ja ei, paljaalle se tulee melkein joka kerta. Hyvin harvoin alusvaatteiiele, ja lievät huomionkiinnitykseen tarkoitetut (1-3 läimäystä) ihan vain päällyhousujen läpi.

15. Mistä rikkeistä vanhempiesi mielestä ansaitsee selkäsaunan?
Röyhkeä vastaanväittäminen/kommentointi tai muu epäkunnioitus heitä kohtaan, mustat valheet, tosi rumat sanat, varastaminen tai muu vakava rikos, alkoholi/tupakointi, kotiintuloajan tahallinen rikkominen, tavaroiden tahallinen rikkominen, mikä tahansa hengenvaarallinen tai muutoin tosi vaarallinen. Noiden kanssa ei saa toista tilaisuutta.
...Muiden aikuisten epäkunnioitus, tottelemattomuus, lievät kirosanat, vähemmän vakavat valheet, ja koulusta lintsaus ansaitsevat sen jos tapahtuvat varoituksen jälkeen tai jatkuvasti.

16. Kuinka usein saat selkääsi?
Noin joka toinen kuukausi...Joskus useammin. Ja varmasti useammin jos lievät huomionkiinnitykset lasketaan.

No, se muuttui kun aloitin Tylypahkan jossa ruumiillinen kuritus on kielletty. Luojan kiitos, sillä vahtimestari Voro on psyko! Vaikkakin, jos se olisi käytössä Tylypahkassa, isä ei olisi päästänyt minua sinne. Minua ei laitettu edes valtion kouluun ennen kuin vuonna 1987 kun ruumiillinen kuritus oli jo laitonta niissä. Tosin, kotiopetukseeni oli muitakin olennaisia syitä.
Oli miten oli, varmana päädyn takaisin siihen joka toinen kuukausi tai useammin - koska en enää käy Tylypahkaa ja niin paljon kuin haluaisinkin niitä välttää, luonteeni on mitä on.

17. Ovatko selkäsaunasi mielestäsi koskaan pahoinpiteleviä?
Ei koskaan. Hän ei koskaan tuota ruhjeita eikä mustelmia, ja yleensä antaa ne täydessä yksityisyydessä. Joskus hän saattaa kyllä läimäyttää kerran tai pari (siis huomionkiinntiykseksi) vaikka siskoni olisi kotona tai samassa huoneessa, mikä on vähän noloa mutta en sanoisi pahoinpiteleväksi. Koska vaikkei Freya ikinä saa selkäsaunoja, hän tietää että minä saan, ja on tarpeeksi mukava ettei piruile...Yleensä. Lisäksi, niissä tilanteissa olen aina ylittänyt rajat ja valikoivan kuulon kera.

18. Tietääkö kukaan kavereistasi että saat selkäsaunoja vanhemmiltasi?
Osa heistä. Jotkut ovat olleet paikalla kun on uhattu sillä, tai ollaan yksinkertaisesti juteltu kotielämistämme. Se on helppoa kun he ovat parhaita ystäviäni tai kavereita samassa tilanteessa. Muut kaverit ja ei-kaverit todennäköisesti epäilevät, koska ei ole kovin montaa mahdollista syytä miksi joku istuu levottomasti koulun penkillä, varsinkin jos näyttää tuskaiselta.

19. Piiskaavatko vanhempasi sinua kovaa?
Joo. Muttei liian kovaa, en ole koskaan saanut fyysisiä enkä henkisiä arpia. Ja kuten sanoin, hän ei ikinä tuota mustelmia.

20. Kannatko kaunaa vanhemmillesi selkäsaunojen takia? Vai rakastatko vanhempiasi?
Rakastan häntä enemmän kuin mitään muuta tässä maailmassa tai missään toisessa. Ja ei, en kanna kaunaa. Koska ne ovat aina reiluja ja hyvästä syystä, ja olen varma että olisin kuollut tai pahempaa, jos hän ei niitä antaisi.

LAPSUUS: YLEISESTI

1. Missä käyt koulua?
Isä kotiopetti minua 7-vuotiaaksi asti, koska hänestä 5-vuotias on liian nuori aloittamaan koulun paineissa ja koska joka tapauksessa en ollut vielä koulukypsä silloin.
Mutta sitten kävin alakoulua täällä Suttonissa.
Viime vuoden kävin Tylypahkaa, noitien ja velhojen koulua Skotlannissa. Minun oli tarkoitus käydä sitä kolme vuotta jos haluaisin ja jos kaikki menisi hyvin, (eli jos en tempaisisi mitään liian vaarallista käytännön pilojen tai suden kanssa.) Ja kaikki meni hyvin...enemmän tai vähemmän...mutta silti minulla on nyt menolippu valtion yläkouluun täällä Suttonissa...Mutta enköhän minä siitä yli pääse ajallaan. Perheestäni erossa oleminen yhdeksän kuukautta vuodessa – ettei voinut nähdä, kuulla tai koskea heitä tai edes puhua heille, oli välillä rankkaa.
Isä otti minut ulos Tylypahkasta, koska pari viikkoa sitten purin pikkusiskoani täysikuun yönä. Hän pyysi sitä, kirjaimellisesti pyysi! Minulla oli vihdoin tilaisuus purra ihmistä! Niin en välittänyt siitä oliko hän harkinnut asian loppuun, (kävi ilmi ettei ollut). Suunnitelma meni pieleen, koska meitä häirittiin ennen kuin muodonmuutokseni oli täydellinen, joten hän ei saanut tartuntaa vaan vain susimaisen piirteen. Kunhan ensi täysikuun viikolle päästään, saadaan tietää mikä.

2. Minkälaisessa talossa asut? Kuvaile.
Se on tosi viihtyisä ja saa paljon luonnonvaloa. Se on kaikenkaikkiaan noin 200 neliömetriä. Esikaupunkialueella, kaksikerroksinen valkoinen vanhanaikainen talo jossa on enimmäskeen ruutuikkunat, parkettilattiat, mahonkiovet, punatiilinen jalka ja tummanruskea katto. Ulkoeteinen...Kolme makuuhuonetta, yksi kylpyhuone ja toimisto yläkerrassa. Olohuone, wc, ruokasali ja keittiö alakerrassa. Komero portaiden alla, ja avotakka olohuoneessa ja ruokasalissa. Sisäpihaovaet olohuoneessa johtaa terassille sisäpihalla. Ruokasalissa on käynti isoon kellariin, lattialuukun kautta. Ja meillä on yhden auton autotalli.

3. Onko teillä piha? Aita? Keinu? Kukkia? Puita? Nurmikko?
Meidän etupiha on päällystetty sileällä kivellä mutta sillä on pensaita ja kukkapenkkejä. Tiilimuuri ympärillä ja portti sekä ajotie. Sisäpiha on suuri ja täysin nurmella peitetty. Siellä on lampi ja suihkulähde, pari pientä puuta ja monia pensaita. Aita on puinen. Siellä oli joskus hiekkalaatikko, mutta se poistettiin kun kasvoimme ulos siitä. Pari keinua ja kiipeilyteline on siellä yhä. Meillä on pari puistoa tosi lähellä, niin me ei olla tarvittu paljonkaan leikkikenttää omalle pihalle.

4. Onko sinulla oma huone vai jaoitko sen jonkun kanssa? Jos jaoit, niin kenen?
Minulla on aina ollut oma huone. Mutta jos meillä on pitkäaikaisia vieraita, etenkin useampi kuin yksi, joudumme jakamaan siskoni kanssa. Se ei koskaan suju kovin hyvin, mutta ainakaan kukaan ei ole vielä pysyvästi vahingoittunut. Jos jakamisen tarve sattuu täysikuun viikolla, minun pitää jakaa iskän huone.

5. Jos muutitte lapsuutesi aikana, kerro minne ja milloin, perhetilanne ja syy muuttoon.
Ollaan muutettu kerran. Me synnyttiin Westminsterissä, (Lontoossa), ja asuttiin siellä äidin ja isän kanssa isän talossa. He eivät olleet yhdessä enää silloin kun synnyin, mutta olivat läheisiä ystäviä. Iskä oli perinyt talon isoisältään joka kasvatti hänet 8-vuotiaasta eteenpäin. Joten hän ei ollut innokas myymään taloa, mutta kun minä olin viiden ja Freya kolmen, hän ja äiti päättivät viedä meidät eteläisempään Lontooseen, paremmpaan kasvuympäristöön. Joten otettiin suurin osa irtsiamistosta mukaan ja muutettiin tänne, Suttoniin, (Surrey, Lontoo.)

6. Kuka kokkaa ateriat?
Iskä. Äitikin silloin kun vielä asui täällä. Erityisinä juhlina kuten jouluna ja pääsiäisenä, me kokataan yhdessä, (minä, iskä, Freya, ja joskus äiti.)

7. Kuinka vietätte joulua? Kuvaile. Koristeletteko kuusen? Vaihdatteko lahjoja?
Koristelemme kuusen päivän tai pari ennen joulua. Kaupasta ostettujen lahjojen lisäksi yleensä annamme ainakin yhden itsetehdyn lahjan kullekin, koska se on hauskaa ja ne ovat aina kaikkein merkittävimpiä ja kallisarvoisimpia. Käymme isovanhempieni ja isoisoisäni haudoilla jossain vaiheessa aamua, ja myöhemmin syödään valtava jouluateria, äiti ja joskus kummivanhempamme (ja nykyään heidän vauvansa) mukaanlukien. Joko meillä tai kummivanhempien luona. Katsellaan jouluspesiaaleja tv:stä, pelataan taialla maustamiamme lautapelejä, ja saatetaan käydä Tylyahossa tai Viistokujalla. Joskus vuokrataan mökki maaseudulta.

8. Mitkä ovat tähtimerkkisi, ja olitko hyvä esimerkkilapsi niistä?
Kalat/Apina.

Ja kyllä, taidan olla. En kuitenkaan läpeensä tai täydellisesti, esimerkiksi en ole yliherkkä enkä ihan yhtä avulias kuin useimmat kalalapset...
Mutta parhaimmalla käytökselläni voin olla todella suloinen...ja olen hyvin sosiaalinen, luova, omaan rikkaan ja aktiivisen mielikuvituksen, ja opin uutta tietoa nopeasti. Harvoin heitän kiukuttelukohtauksia, mutta olen tosi kovapäinen. Olin aiemmin tosi myötätuntoinen, mutta suden jälkeen olen kai muuttunut paljon vähemmän sellaiseksi vieraiden suhteen...perheeni (äitiä lukuunottamatta) saavat yhä syvimmät myötätuntoni jos en satu riehumaan täysin holtittomasti ihmissusirakkauteni kanssa.
Vaikka vältän näyttämästä tätä liikaa kavereideni edessä, minulla ei ole ongelmaa osoittaa hellyyttä rakkailleni tai ottaa sitä vastaan heiltä eikä minua yhtään haittaa että iskä joskus kutsuu minua nimityksillä 'kulta' tai 'rakas' kaikenlaisten miehisten lempinimien sijaan (joita hän kyllä myös käyttää ja joista pidän yhtä lailla.)
Kuten useimmat Apinat, olen todella vilkas – (joskin geeneilläkin on osansa siinä)...ja saatan olla välillä tosi töykeä/huonotapainen (mutta yleensä olen kohtelias koska niin minut on kasvatettu. Joskus vain lipsahdan luontoni takia)...ja hauskaa pitäessäni usein laitan omat mielihaluni kauas kenenkään muun tunteiden ja tarpeiden edelle - en minä pahalla, niin vain käy. Oikeastaan opin kyllä läksyni jos seuraukset ovat tarpeeksi pahat ja kadun kyllä asioita mutta se ei välttämättä tarkoita sitä ettenkö löytäisi itseäni ennemmin tai myöhemmin tekemästä jotain vastaavaa. Hauskanpitoa rakastavaksi, uteliaaksi, mielikuvituksekkaaksi, teräväksi/nokkelaksi, vaivihkaiseksi, ja optimistiseksi minut on myös todettu.


Viimeinen muokkaaja, Stephen Hunter King pvm Su Kesä 16, 2013 4:30 pm, muokattu 2 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Reynardine Welz
Kuolonsyöjä
Reynardine Welz


Viestien lukumäärä : 116
Join date : 15.11.2012

Lapsuuskysely vol. 2 (hahmoille) Empty
ViestiAihe: Vs: Lapsuuskysely vol. 2 (hahmoille)   Lapsuuskysely vol. 2 (hahmoille) EmptyKe Kesä 12, 2013 12:33 pm

TUNNUSTUKSIA: LAPSUUS

Rey:

Tunnusta...


Söitkö koskaan saastaa?
En vapaaehtoisesti, mutta muistaakseni jotkut isommat lapset taisivat tunkea sitä suuhuni joskus..

Varastitko lelun kaverilta?
Kyllä, isommille heidän käskystään. Itse en ollut oikein koskaan kiinnostunut leluista. Eihän niistä ollut mitään hyötyä. Ruokaa, makeisia, peittoja kylminä öinä.. sellaista kyllä varastelin itsellenikin.

Toivoit useammin kuin kerran eri vanhempia?
Kyllä, elossa olevaa äitiä, ja isää joka ei olisi lähtenyt ja jättänyt minuun arpia ja painajaisia..

Varastitko rahaa äidin käsilaukusta?
Ei minulla ole mitään muistikuvaa äidin käsilaukusta.. Orpokodin tätien laukuista kyllä.

Syötitkö salaa vihannekset koiralle perhepäivällisen aikana?
Ei orpokodissa ollut koiraa, ja tuskin olisin luopunut ruoastani, vaikka olisikin ollut.

Kastelitko petisi pyjamabileiden aikana?
En ollut koskaan pyjamabileissä.

Imitkö peukaloasi viidennen ikävuoden jälkeen?
En.

Työnsitkö marmorikuulan nenääsi?
En.

TUNNUSTUKSIA: KOULU

Tunnusta...

Oletko koskaan ennen varastanut koulutarvikkeita?
Koulutarvikkeita? En minä niin innostunut koulusta ollut..

Levitellyt huhuja opettajasta?
Jaa, enpä kai.

Hiiviskellyt kouluun koulupäivän jälkeen?
Itseasiassa kyllä. Menin ala-asteella joskus piiloon kouluun, kun se oli tyhjillään. Halusin olla välillä rauhassa.

KOTIKURI:

1. Millaisia rangaistuksia sait kotona?
Kodista en muista mitään, mutta ilmeisesti ainakin haavoja, kun noita arpia kerran on.. Orpokodissa saatettiin jättää ilman ruokaa, kieltää menemästä pihalle(joka ei tosin minusta ollut rangaistus), eristää makuuhuoneeseen päivällä(josta en myöskään ollut kovin pahoillani), käskeä siivoamaan, joskus ehkä lyötiin kasvoille.. Ja kyllähän ne siitä lievenivät sitten kun olin vähän vanhempi ja paikan meninki alkoi muuttua.

2. Kuka kuritti sinua?
No ne orpokodin tädit ja muutamat sedät sekä oletettavasti isä, jos se nyt edes oli kurittamista, eikä vaan huvikseen..

3. Kuinka usein sinua kuritetiin kotona?
Kodista ei tietoa. Orpokodissa muutama kerta viikossa kaiketi silloin kun olin pienempi. Vanhempana ei paljonkaan.

4. Käyttivätkö vanhempasi positiivista vahvistusta negatiivisen lisäksi?
Ei mitään käsitystä.

5. Minkätyyppistä positiivista vahvistusta he käyttivät?
-

6. Kuinka kauan ei-ruumiillinen rangaistus (kuten kotiaresti) yleensä kesti?
Riippui siitä, mitä olin tehnyt. Joskus parinkin viikkoa, toisinaan vain päivän.

7. Kuinka kauan ruumiillinen rangaistus (kuten selkäsauna) yleensä kesti?
Ai aikuisilta vai? Ei kauan. Lapsilta saattoi kestää tuntejakin tai siltä se ainakin tuntui.

8. Jos vanhempasi läimäyttivät/piiskasivat sinua rangaistuksena, sallivatko he muiden aikuisten tehdä sinulle samoin?
En tiedä vanhemmista. Orpokodin aikuiset kyllä, ei niitä kiinnostanut kuka kurittamisen hoiti. Mutta lapset.. itseasiassa jotkut ns. jengijohtajista eivät sallineet sitä, että minua kuritti kukaan muu kuin he itse. Jotain hyötyä niistäkin.

9. Tekikö kurituksesi mielestäsi sinusta väkivaltaisemman/vihamielisemmän jälkeenpäin?
Se teki minusta tottelevaisen. Jos minua käskettiin tekemään väkivaltaa, silloin tein, ettei itseäni kuritettaisi. Tulin väkivallan suhteen välinpitämättömäksi. Sama se minulle teenkö sitä vai en.

10. Onko rangaistuksesi koskaan saanut sinut itkemään?
Kyllä minä pienenä itkin kivusta ja pelosta, mutta ajan myötä se väheni ja lakkasi oikeastaan kokonaan.

11. Minkä ikäisenä sait selkäsaunoja?
Hmm.. Jos lasketaan selkäsaunat keneltä tahansa niin eniten 4-10-vuotiaana. Satunnaisesti sen jälkeenkin ja oletettavasti myös sitä ennen.

12. Millä?
Nyrkeillä, potkimalla, veitsillä, kepeillä, leluilla.. taisi joku jopa tuolia heitellä. Ja taikasauvallakin on saatu selkään. Onhan noita tapoja.

13. Mihin päin kehoa?
No eniten varmaan keskivartaloon ja käsiin, mutta oikeastaan mihin tahansa osuivat.

14. Varattinko paljas takamus erikoistilaisuuksiin?
No en sanoisi että niillä oli useinkaan kärsivällisyyttä ruveta paljastamaan minua. Helpommin se kävi kun iski heti vaan.

15. Mistä rikkeistä vanhempiesi mielestä ansaitsi selkäsaunan?
Ei tietoa vanhemmista edelleenkään. Orpokodissa aikuisten mielestä varastamisesta, tappelemisesta, karkaamisesta, kaikesta sellaisesta. Lasten mielestä tottelemattomuudesta, kiinni jäämisestä, epäonnistumisesta tai ihan vaan olemassa olemisesta.

16. Kuinka usein sait selkääsi?
Aika usein. Ihan tarpeeksi. Alkaisikohan tämä aihe pikkuhiljaa riittää?

17. Olivatko ne mielestäsi koskaan pahoinpiteleviä?
Kyllä.. Ei siis orpokodin aikuisilta, mutta nuorilta ja oletettavasti isältä kyllä.

18. Tiesikö kukaan kavereistasi että sait selkäsaunoja vanhemmiltasi?
Kyllä siitä huhuttiin. "Tuo on se jonka isä tappoi sen äidin ja aikuiset epäilee, että sitäkin on hakattu."

19. Olivatko ne kovia?
Vanhemmilta? En tiedä. Muilta ihmisiltä välillä olivat ja välillä ei.

20. Kannatko kaunaa vanhemmillesi selkäsaunojen takia? Vai rakastatko vahempiasi?
Kaipa minä kannan kaunaa isälle jonkin verran.. ehkä äidillekin, kun ei hänkään tehnyt asian eteen muuta kuin kuoli. Rakastanko? Enhän edes muista heitä.

LAPSUUS: YLEISESTI

1. Missä kävit koulua?
Tavallisessa jästien ala-asteessa ja sitten Tylypahkassa.

2. Millaisessa talossa asuit? Kuvaile.
Vanhempieni talosta en muista mitään. Orpokoti oli sentään melko suuri ja sinänsä talona ihan riittävän viihtyisä.

3. Oliko teillä piha? Aita? Keinu? Kukkia? Puita? Nurmi?
Olihan orpokodissa piha ja aita, puita, nurmikkoa ja kukkia. Myöhemmin tuli leikkivälineitäkin, mutta en minä niistä enää silloin ollut kiinnostunut.

4. Oliko sinulla oma huone vai jaoitko sen jonkun kanssa? Jos jaoit, niin kenen?
Oli siinä huoneessa ainakin tusinan verran muita poikia.

5. Jos muutitte lapsuutesi aikana, kerro minne ja milloin, perhetilanne ja syy muuttoon.
Muutin neljä vuotiaana Orpokotiin, koska äiti kuoli ja isä katosi.

6. Kuka kokkasi ateriat?
Keittäjä.

7. Kuinka vietitte joulua? Kuvaile. Koristelitteko kuusen? Vaihdoitteko lahjoja?
Olihan siellä kuusi ja kaikkea ja jokainen lapsi sai yhden lahjan. Ruoka oli hyvää.

8. Mitkä ovat tähtimerkkisi, ja olitko hyvä esimerkkilapsi niistä?
No härkä se tähtimerkki ilmeisesti on, niin joku nainen ainakin kerran sanoi kysyttyään syntymäpäivääni. En minä siitä sen tarkemmin tiedä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Connor Dane
Korpinkynsi
Connor Dane


Viestien lukumäärä : 75
Join date : 16.07.2012

Lapsuuskysely vol. 2 (hahmoille) Empty
ViestiAihe: Vs: Lapsuuskysely vol. 2 (hahmoille)   Lapsuuskysely vol. 2 (hahmoille) EmptySu Kesä 16, 2013 4:10 pm

~*~*~
(1991, Connor 11v)
~*~*~

TUNNUSTUKSIA: LAPSUUS

Tunnusta, oletko...

...koskaan syönyt saastaa?
En ainakaan muista, mutta Luoja tietää mitä söin silloin kun asuin biologisten vanhempieni kanssa, joten todennäköisimmin kyllä ja toivon vain etten mitään pahempaa.

Varastanut lelun kaverilta?
En tietenn...hm...Hyv on! Olin seitsemän. Mutta pitäisi olla myös laitonta ja synti omistaa jotain niin siistiä ja omia se kokonaan itselleen! Meinaan, mieti nyt - vesiase joka näyttää identtiseltä oikean kanssa! (Todellakin toivon etten olisi varatsanut sitä. Tietäen isäni intohimoisen aseiden vastutstuksen, hän antaa meidän juuri ja juuri leikkiä normaaleilla vesiaseilla.)

Toivonut useammin kuin kerran eri vanhempia?
En ikinä. En teidä, mutta minusta on aina tuntunut ettei minulla voisi olla paremmin. En ollut terve kun he adoptoivat minut enkä ole vieläkään, mutta he ovat auttaneet minua paljon. Vaikkakin, joskus tuntuu että he valehtelevat syntyvanhemmistani, ja ennemmin tai myöhemmin kaivan esiin kuinka paljon. Ihan vain utelisuudesta.

Varastanut rahaa äidin käsilaukusta?
En, opin läksyni sen versiaseen jälkeen. Ainakin sen verta etten uskaltaisi varastaa vanhemmiltani...Ihan kuin kiinni jäämisen riski ei ilmankin olisi tarpeeksi suuri.

Salaa syöttänyt vihannekset koiralle perhepäivällisen aikana?
Meillä ei ole koskaan ollut koiraa. Ja minä oikeastaan pidän useimmista vihanneksista jos voin dipata ne, mutta ne joista en...Ne on siedettäviä suosikkiruoissani, mutta silti noukin ja heitän ne pois aina tilaisuuden tullen.

Kastellut petisi pyjamabileiden aikana?
En! Kauheita asioita on saattanut tapahtua moisisa bileissä minulle tai enemmänkin minun takiani, mutta tuo ei taatusti ole yksi niistä.

Imenyt peukaloa viidennen ikävuoden jälkeen?
….Niin, no...Olisit itsekin jos olisit kärsinyt niistä painajaisista...! Vanhempani oikeastaan saivat minut irti siitä tavasta jopa öisin antamalla paljon pehmoleluja ja olemalla valmiina tulemaan luokseni milloin tahansa. Ajan kanssa painajaiset melkein loppuivat, mutta palasivat kun olin 6-vuotias, pahempina kuin koskaan...Ne oikeastaan jatkuvat yhä, joskin paljon harvemmin, enkä ole imenyt mitään sormeani tuon 6-vuotiasajan jälkeen. Otti paljon enemmän jättää tapa silloin, mutta onnistuin kuitenkin.

Työntänyt marmorikuulan nenääsi?
Ei, se nenä oli pikkuveljeni, Jonathanin. Pari vuotta sitten kun halusin harjoitella parantamista äidin sauvalla. Tietysti 10-vuotias sauvan kanssa, etenkin jonkun toisen sauvan, onnistui tekemään jotain aivan muuta..

TUNNUSTUKSIA: KOULU

Tunnusta...

Oletko koskaan ennen varastanut koulutarvikkeita?
En ole koskaan varastanut niitä, joten miten niin 'ennen'? Yritätkö lavastaa minut? Sinun on paras vahtia selustaasi, jos aiot! Koulu on kyllä pääosin niin tylsää ettei niistä tarvikkeista mielestäni pitäisi joutua maksamaan, mutten minä sentään lakia ja yhtä Kymmenestä käskystä koulun takia rikkoisi. Mutta jos joku antaisi minulle varastetun koulutarvikkeen, saattaisin käyttää sitä surutta.

Levitellyt huhuja opettajasta?
Joo, mutta vain opettajista joista en pidä.

Hiiviskellyt kouluun koulupäivän jälkeen?
Joo, asun jotain muutaman sadan metrin päässä siitä alakoulusta jota kävin joten on kavereiden kanssa ollut liian houkuttelevaa mennä tekemään siitä vähän mielenkiintoisempi seuraavaksi päiväksi tai seuraavaksi maanantaiksi...

KOTIKURI:

1. Millaisia rangaistuksia saat kotona?
Nuhtelua, kotiarestia, selkäsaunoja, ja etuoikeuksien menetystä.

2. Kuka kurittaa sinua?
Äiti ja isä.

3. Kuinka usein sinua kuritetaan kotona?
Muutaman kerran kuussa.

4. Käyttävätkö vanhempasi positiivista vahvistusta negatiivisen lisäksi?
Joo.

5. Minkätyyppistä positiivista vahvistusta he käyttävät?
Kehuja, vie meidät ulos tekemään jotain hauskaa, tai ostaa meille jotain mitä me halutaan.

6. Kuinka kauan ei-ruumiillinen rangaistus (kuten kotiaresti) yleensä kestää?
Viikon tai kaksi, pahemmissa tapauksissa kuukausi tai kaksi.

7. Kuinka kauan ruumiillinen rangaistus (kuten selkäsauna) yleensä kestää?
Riippuu siitä millaisesta rikkeestä on kyse. Muutamasta sekunisata muutamaan minuuttiin. Se on muuten ainoa ruumiillinen rangaistus jota minä ja veljeni saadaan.

8. Jos vanhempasi läimäyttävät/piiskaavat sinua rangaistuksena, sallivatko he muiden aikuisten tehdä sinulle samoin?
Ei ikinä! Päinvastoin, he tekevät aina hyvin selväksi kenelle tahansa joka saattaisi ajatella sitä, että se on ehdottoman kiellettyä. Heidän mielestään ruumiillinen rangaistus täytyy tulla siltä jolla on eniten auktoriteettia ja läheisin suhde lapseen, tai jotain tuollaista he ovat sanoneet. Ja olen kiitollinen, koska on aikoja jolloin en siedä kenenkään muun kuin heidän koskevan minuun lainkaan, saati sitten yrittää tuottaa fyysistä kipua. Mikä on ehkä toinen syy heidän päätökseensä muiden aikuisten oiukeuksista, mutta tosiaan, en usko että he sallisivat sitä muutenkaan.

9. Tekeekö kurituksesi mielestäsi sinusta väkivaltaisemman/vihamielisemmän jälkeenpäin?
Ei yhtään.

10. Onko rangaistuksesi koskaan saanut sinut itkemään?
On.

11. Minkä ikäisenä sait selkäsaunoja?
4-vuotiaasta (joskin aluksi tosi tosi lievästi), he sanovat, ja luulen että saatan saada kunnes olen kahdeksantoista.

12. Millä saat selkäsaunan?
Vain avokämmenellä. Tiedän varmaksi ettei heillä ole mitään sitä vastaan jos muut käyttävät omiin lapsiinsa melko harmittomia välineitä kuten vitsaa, mutta kieltäytyvät käyttämästä mitään meihin. Ihmettelen miksi, mutta hei, ei valituksia.

13. Mihin päin kehoa?
Takamus, ei koskaan muualle. Ja eikö se olisi enemmänkin hakkaamista jos lyötäisiin mihinkään muualle?

14. Varataanko paljas takamus erikoistilaisuuksiin?
Kuka tämän kysymyksen keksi? Ihme muotoilu järkevien kysymysten perään. Ei, ei varata - rikkeen vakavuudella ei ole merkitystä, jos sitä tarkoitat.

15. Mistä rikkeistä vanhempiesi mielestä ansaitsee selkäsaunan?
Aina: mikä tahansa epäkunnioitus heitä kohtaan, kauhea epäkunnioitus muita aikuisia kohtaan, mikä tahansa tosi vaarallinen, mustat valheet, tosi rumat sanat, varastaminen tai muu vakava rikos, alkoholin juominen, tupakointi, kotiintuloajasta tahallaan tuntikausia myöhästyminen, tavaroiden tahallaan rikkominen.
Ja sitten koulusta pinnaus, tottelemattomuus, lievät kirosanat, ja pieni valehtelu mikäli tapahtuu jatkuvasti.

16. Kuinka usein saat selkääsi?
Muutaman kerran vuodessa.

17. Ovatko selkäsaunasi mielestäsi koskaan pahoinpiteleviä?
Ei. Ne on aina hyvästä syystä, yksityisyydessä, eivätkä ikinä tuota mustelmia. Eivätkä he koskaan jätä antamatta myös halauksia ja sukkoja, myös lievimpien jälkeen.

18. Tietääkö kukaan kavereistasi että saat selkäsaunoja vanhemmiltasi?
Tietää, ne jotka ovat kristinuskon perheistä kuten me, ja se on ihan okei. Mutta räkänokka-veljelläni on joskus iso suu, joten se on yleisempää tietoa kuin mitä mielestäni saisi. Toivottavasti hän pian tajuaa mistä ne...”onnettomuudet”...johtuvat joista hän tai suosikkilelunsa niiden tapausten ympärilä kärsivät. Kaikki hyvässä veljellisessä hengessä toki.
Koska ei se maailmanloppu ole, kyse on kumminkin vain vanhemmistani eli täysin luonnollista, mutta yleisesti ottaen se on vain jotain mitä en haluaisi muiden lasten mielikuvittelevan.

(Kerran tosin tulin maininneeksi sen yhdelle tytölle, mutta en tunne häntä enkä siinä tilanteessa ajatellut liiemmin, koska olin niin shokeeraantunut hänen käytöksestään yhtä vanhusta kohtaan. Hän oli niin läpeensä epäkunnioittava ja törkeä sille naiselle ettet uskoisikaan!

// Ks. pelitapahtuma So you think you're tough? //)

19. Piiskaavatko vanhempasi sinua kovaa?
Joskus. Mutteivät koskaan mustelmille tai mitään sellaista.

20. Kannatko kaunaa vanhemmillesi selkäsaunojen takia? Vai rakastatko vanhempiasi?
Ei kaunoja. He ovat aina reiluja ja rakastavia. Ja tietenkin rakastan heitä! Miksi kaunan edes pitäisi sulkea rakkaus pois?

LAPSUUS: YLEISESTI

1. Missä käyt koulua?
Kävin valtion alakoulua muutaman vuoden täällä Epsomissa, Surreyssä.
Äiti kotiopetti minua kunnes olin kahdeksan, koska en ollut mieleltäni kovin tasapainoinen, ja koska he eivät halunneet riskeerata minun laittamista kouluun jossa ruumiillinen kuritus oli laillista sillä se oli rankempaa niissä kuin ikinä kotona ja olisin joutunut todistamaan muiden lasten satuttamista. En tiedä miksi, mutten siedä lasten itkua tai aikuisten huutamista pitkään enenn kuin hätäännyn syvästi ja käyn itse väkivaltaiseksi. Ja niin on nyt, se oli pahempi silloin. Kun oli pian kahdeksan olin jo paljon tasapainoisempi ja ruumiillinen kuritus oli lailla kiellety kouluissa, joten he lähettivät minut sinne toiveissa auttaa luottamusongelmissa joita minulla on aikuisia kohtaan.

Jokin aikaa sitten sain kutsuni Tylypahkaan, noitien ja velhojen kouluun Skotlannissa. Mutta paikkani siellä ei ole vielä varma, koska vanhempani eivät ole varmoja sopiiko sen kaltainen koulu minulle ja pärjäänkö niin kauan niin kaukana heistä.
(Olen yleensä okei ja oppinut paljon itsehillintää, mutta minulla on vielä paljon monenlaisia psyykkisiä ongelmia.)

Vaikka molemmat vanhempani ovat puoliverisiä, minut on kasvatettu enemmän jästiyhteiskunnassa joten minusta olisi tosi mahtavaa päästä taikakouluun ja kunnolla kaivautua siihen "maailmaan"...Itse uskon olevani tarpeeksi kunnossa pärjätäkseni yksityiskoulussa, mutta minusta tuntuu ettei minulla ole paljonkaan valtaa tässä, joten saatan päätyä valtion yläkouluun ensi syksynä. Mutta he lupasivat yrittää järjestää niin että saisin tilaisuuden Tylypahkassa. Koska toisaalta he ajattelevat että sellainen itsenäinen aika voisi olla hyväksikin, jos se järjestetään asiallisesti. Joka tapauksessa, tuskin käyn Tylypahkaa muutamaa vuotta kauempaa.

2. Minkälaisessa talossa asut? Kuvaile.
Se on kaksikerroksinen hieman yli 200 neliömetrin talo, vaalea värimaailma ja se saa paljon aurinkoa...4 makuuhuonetta ja kaksi kylpyhuonetta yläkerrassa, yksi niistä vanhempieni huoneen yhteydessä. Alakerrassa eteishalli, toimisto, wc, kodinhoitohuone, keittiö, ruokasali, valtava olohuone jossa avotakka...ja kolmas vastaanottohuone - vähän niinku sisäterassi. Luulen että se on oikeasti tarkoitettu kasvihuoneeksi, mutta me käytetään sitä terassina.

3. Onko teillä piha? Aita? Keinu? Kukkia? Puita? Nurmikko?
Jep, meillä on melko iso etupiha jossa erillään oleva autotalli. Se on enimmäkseen asfalttia mutta on siinä muutama nurmialue ja paljon isoja pensaita...ei aitaa...mutta siellä on portti sisäpihalle joka on lähes täysin nurmea. Siellä on kauheasti puskia ja pensaita, ja puinen aita ymmpärillä, joten se on tosi yksityinen puurarha. Vaikkei siellä kauheasti puutarhaa ole, vain yksi omenapuu...ja ulkoterassi.
Siellä on myös leikkikenttä jossa on keskikokoinen hiekkalaatikko, liukumäki, kiipeilyteline ja kolme keinua joista yksi on autonrengaskeinu joka roikkuu omenapuusta.

4. Onko sinulla oma huone vai jaoitko sen jonkun kanssa? Jos jaoit, niin kenen?
On, enkä ole koskaan joutunut jakamaan. Paitsi että veljeni tuntuu ajattelevan että se on meidän huone - hän ei koskaan koputa!

5. Jos muutitte lapsuutesi aikana, kerro minne ja milloin, perhetilanne ja syy muuttoon.
En ole varma kahdesta ensimmäisestä vuodestani, koska ensimmäiset selkeät muistot joiden tiedän varmasti olevan todellisia, ovat orpokodista johon minun sanotaan joutuneen kun olin kaksi. Minut lykättiin muutamiin koteihin jotka eivät lopultakaan halunneet minua...Sitten äiti ja isä adoptoivat minut enkä ole koskaan joutunut muuttamaan. Isä kasvoi tässä talossa ja peri sen vanhemmiltaan kun ne kuolivat ensimmäisessä velhosodassa '70-luvulla.

6. Kuka kokkaa ateriat?
Äiti, yleensä. Isä joskus viikonloppuisin. Äitienpäivänä ja isänpäivänä minä, (ja viime vuonna myös Jon), kokkaan heille. =P

7. Kuinka vietätte joulua? Kuvaile. Koristeletteko kuusen? Vaihdatteko lahjoja?
Joo, me koristellaan kuusi päivä tai pari ennen joulua, ja jouluaamuna avataan lahjat...Jouluyönä autan pitämään Jonia silmällä niin ettei hän vahingossa huomaa isän tai äidin asettavan lahjat kuusen alle ja saa selville ettei mikään niistä olekaan joulupukilta. Se on yleensä hoidettu keskiyöhän mennessä ja sitten meidän pitäisi mennä nukkumaan. Yleensä aurinko on hädintuskin noussut kun me avataan lahjat. Vähän myöhemmin aamulla me mennään kirkkoon, ja käydään perheen haudoilla, ja keskipäivän aikaan syödään jouluateria. Iltapäivä omistetaan lahjoilla leikkimiseen ja jouluspesiaaleille teeveestä. Pimeän jälkeen kokoonnutaan takan ääreen herkkujen kera isän ja äidin kertoessa tarinoita omista lapsuuden jouluistaan, me keksitään joulutarinoita päästämme ja muistellaan yleisesti menneitä jouluja.
Jotain tuollaista silloin kun ollaan vain perheen kesken, mutta jos meillä on ystäviä tai muuta sukua mukana me saatetaan jopa lähteä ulkomaille. Se on harvinaista tosin, etenkin kun sukumme harveni paljon sotien aikaan ja jäljellä olevien kanssa ei olla oltu kovin läheisiä.

8. Mitkä ovat tähtimerkkisi, ja olitko hyvä esimerkkilapsi niistä?
Skorpioni ja Lammas.

No, olen sosiaalinen, rohkea ja terävä...Myös tosi intohimoinen ja aktiivinen, ja usein annan tunteideni vaikuttaa liikaa valintoihini ja muiden täytyy jarrutella puolestani, etenkin kun etsin jatkuvasti uusia syviä kokemuksia, ja kaikki mystinen ja epätavallinen kiehtoo minua, eikä vaara useinkaan ole muuta kuin mainio lisä. Olen tosi lujatahtoinen ja rakastan valtaa, johdan mieluummin kuin seuraan, mutta saatan välillä olla jokseenkin ylimielinen ja puhun mielipiteeni joskus liiankin rehellisesti ja teräväkielisesti.
Minut on kyllä kasvatettu kunnioittavaksi ja kohteliaaksi, ja antamaan vihantunteen ja kaunojen olla ja minä tosissaan yritän mutta luontoni voittaa joskus. Minulla on hurjan vahva kostonhimo, mutta läheisimmät ystäväni ja etenkään perheeni eivät siitä itse kauheasti kärsi, koska mikään ei ole minulle yhtä tärkeää ja rakas kuin perhe. Minulla on ongelmia osoittaa hellyyttä ystäville ja muille ihmisille ja ottaa sitä vastaan niiltä - olen kirjaimellisesti varautunut ja kireä, ja sillä voi olla jotain tekemistä menneisyyteni kanssa ennen lopullista kotiani...Koska perheeni keskuudessa tuo ongelma katoaa. Päinvastoin, rakastan sitä perheeni kesken ja voi olla tosi rankkaa olla kuukausitolkulla kaukana Tylypahkassa, jos sinne pääsen.
En jaa syvimpiä tunteitani kovin herkästi, paitsi taiteillessani; pidän erityisesti kirjoittamisesta ja piirtämisestä. Olen hieman aggressiivinen, mutten liian väkivaltainen jos vain olen normaalissa mielenilassa.

Joten luulisin että Skorpionista kyllä, mutta Lampaasta en niinkään.


Viimeinen muokkaaja, Connor Dane pvm Su Kesä 16, 2013 5:33 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Randa Mohandosh
Puuskupuh
Randa Mohandosh


Viestien lukumäärä : 105
Join date : 27.03.2012
Paikkakunta : Oulu

Lapsuuskysely vol. 2 (hahmoille) Empty
ViestiAihe: Vs: Lapsuuskysely vol. 2 (hahmoille)   Lapsuuskysely vol. 2 (hahmoille) EmptySu Kesä 16, 2013 4:32 pm

TUNNUSTUKSIA: LAPSUUS

Tunnusta...

Söitkö koskaan saastaa? En.

Varastitko lelun kaverilta? Pojat varasti minulta ja vielä luvan kanssa.

Toivoit useammin kuin kerran eri vanhempia? Miljoona kertaa.

Varastitko rahaa äidin käsilaukusta? Ei äidillä koskaan ollut rahaa.

Syötitkö salaa vihannekset koiralle perhepäivällisen aikana? Hyvä jos sain päivällistä.

Kastelitko petisi pyjamabileiden aikana? Minä en ole sellaisissa ollut mukana.

Imitkö peukaloasi viidennen ikävuoden jälkeen? En eimenyt koskaan.

Työnsitkö marmorikuulan nenääsi? Ei minulla ollut sellaisia.


TUNNUSTUKSIA: KOULU

Tunnusta...

Oletko koskaan ennen varastanut koulutarvikkeita? En käynyt edes koulua ja Tylypahkassa taas tein parhaani, ollakseni hyvä oppilas.

Levitellyt huhuja opettajasta? En ikinä.

Hiiviskellyt kouluun koulupäivän jälkeen? Eksyin, en muuten.


KOTIKURI:

1. Millaisia rangaistuksia sait kotona? Usein luita murtui.
2. Kuka kuritti sinua? Isä ja sedät.
3. Kuinka usein sinua kuritetiin kotona? Monta kertaa päivässä.
4. Käyttivätkö vanhempasi positiivista vahvistusta negatiivisen lisäksi? Ei koskaan.
5. Minkätyyppistä positiivista vahvistusta he käyttivät? -
6. Kuinka kauan ei-ruumiillinen rangaistus (kuten kotiaresti) yleensä kesti? -
7. Kuinka kauan ruumiillinen rangaistus (kuten selkäsauna) yleensä kesti? minuutteja.
8. Jos vanhempasi läimäyttivät/piiskasivat sinua rangaistuksena, sallivatko he muiden aikuisten tehdä sinulle samoin? Vain miehet.
9. Tekikö kurituksesi mielestäsi sinusta väkivaltaisemman/vihamielisemmän jälkeenpäin? -Vihaisemman.
10. Onko rangaistuksesi koskaan saanut sinut itkemään? Aina.
(jos et saanut selkääsi, voit hypätä seuraavaan osioon)
11. Minkä ikäisenä sait selkäsaunoja? Taaperoiästä asti.
12. Millä? Nyrkillä, kepeillä.
13. Mihin päin kehoa? Kaikkialle.
14. Varattinko paljas takamus erikoistilaisuuksiin? Ei.
15. Mistä rikkeistä vanhempiesi mielestä ansaitsi selkäsaunan? Kaikista.
16. Kuinka usein sait selkääsi? Monta kertaa päivässä.
17. Olivatko ne mielestäsi koskaan pahoinpiteleviä? Aina.
18. Tiesikö kukaan kavereistasi että sait selkäsaunoja vanhemmiltasi? Ei mulla ollut kavereita ennen koulua.
19. Olivatko ne kovia? Aina.
20. Kannatko kaunaa vanhemmillesi selkäsaunojen takia? Vai rakastatko vahempiasi? Vihaan isääni, mutta en äitiäni.


LAPSUUS: YLEISESTI

1. Missä kävit koulua? En missään.
2. Millaisessa talossa asuit? Saudi palatsi.
3. Oliko teillä piha? Aita? Keinu? Kukkia? Puita? Nurmi? Iso piha. Ja kaikkea noita, mutta en saanut keinua.
4. Oliko sinulla oma huone vai jaoitko sen jonkun kanssa? Oma huone.
5. Jos muutitte lapsuutesi aikana, kerro minne ja milloin, perhetilanne ja syy muuttoon. Minulla oli neljä kotia. Mutta jokainen oli ihan samanlainen. Täsmälleen saman verran ihan kaikkea.
6. Kuka kokkasi ateriat? Kokki.
7. Kuinka vietitte joulua? Kuvaile. Koristelitteko kuusen? Vaihdoitteko lahjoja? Meillä ei vietetty juhlia tai minä en niihin koskaan ainakaan päässyt mukaan.
8. Mitkä ovat tähtimerkkisi, ja olitko hyvä esimerkkilapsi niistä? Ei hajuakaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Giana Mayorette
Korpinkynsi
Giana Mayorette


Viestien lukumäärä : 193
Join date : 30.11.2012
Paikkakunta : Oulu

Lapsuuskysely vol. 2 (hahmoille) Empty
ViestiAihe: Vs: Lapsuuskysely vol. 2 (hahmoille)   Lapsuuskysely vol. 2 (hahmoille) EmptySu Kesä 16, 2013 4:46 pm

TUNNUSTUKSIA: LAPSUUS

Tunnusta...

Söitkö koskaan saastaa? Kukapa ei...

Varastitko lelun kaverilta? En...

Toivoit useammin kuin kerran eri vanhempia? En...

Varastitko rahaa äidin käsilaukusta? Ei mulla ollut äitiä...

Syötitkö salaa vihannekset koiralle perhepäivällisen aikana? Meillä ei ollut, eikä ole koiraa...

Kastelitko petisi pyjamabileiden aikana? Hehe... Ehen...

Imitkö peukaloasi viidennen ikävuoden jälkeen? Lopetin 3-vuotiaana...

Työnsitkö marmorikuulan nenääsi? Ei mahtunut...



TUNNUSTUKSIA: KOULU

Tunnusta...

Oletko koskaan ennen varastanut koulutarvikkeita? En tietenkään.

Levitellyt huhuja opettajasta? En, sytytin tahattomia paloja.

Hiiviskellyt kouluun koulupäivän jälkeen? En todellakaan.



KOTIKURI:

1. Millaisia rangaistuksia sait kotona? Toruja.
2. Kuka kuritti sinua? Isä.
3. Kuinka usein sinua kuritetiin kotona? Eipä juuri.
4. Käyttivätkö vanhempasi positiivista vahvistusta negatiivisen lisäksi? Vain positiivista. (love you daddy).
5. Minkätyyppistä positiivista vahvistusta he käyttivät? Halia ja kehuja.
6. Kuinka kauan ei-ruumiillinen rangaistus (kuten kotiaresti) yleensä kesti? Pari päivää.
7. Kuinka kauan ruumiillinen rangaistus (kuten selkäsauna) yleensä kesti? En saanut sellaista.
8. Jos vanhempasi läimäyttivät/piiskasivat sinua rangaistuksena, sallivatko he muiden aikuisten tehdä sinulle samoin? Ei isä koskaan piiskaa tai läimäyssyt.
9. Tekikö kurituksesi mielestäsi sinusta väkivaltaisemman/vihamielisemmän jälkeenpäin? En saanut kipua tuottavaa kuritusta.
10. Onko rangaistuksesi koskaan saanut sinut itkemään? Vain huonon omantunnon takia.

LAPSUUS: YLEISESTI

1. Missä kävit koulua? Yhdessä lähellä olevassa koulussa.
2. Millaisessa talossa asuit? Rivitaloasunto, kaksikerroksinen.
3. Oliko teillä piha? Aita? Kukkia? Nurmi? Jees... Noi.
4. Oliko sinulla oma huone vai jaoitko sen jonkun kanssa? Oma huone tietenkin.
5. Jos muutitte lapsuutesi aikana, kerro minne ja milloin, perhetilanne ja syy muuttoon. Ei muutettu. 
6. Kuka kokkasi ateriat? Iskä ja minä yhdessä tai sitten iskä.
7. Kuinka vietitte joulua? Kuvaile. Koristelitteko kuusen? Vaihdoitteko lahjoja? Sain koristella kuusen. Ja vaihdettiin lahjoja, kummit oli mukana.
Takaisin alkuun Siirry alas
Leticia Mayer
Taikaministeriö/Kilta
Leticia Mayer


Viestien lukumäärä : 411
Join date : 28.01.2011

Lapsuuskysely vol. 2 (hahmoille) Empty
ViestiAihe: Vs: Lapsuuskysely vol. 2 (hahmoille)   Lapsuuskysely vol. 2 (hahmoille) EmptyMa Kesä 17, 2013 4:20 pm

TUNNUSTUKSIA: LAPSUUS

Tunnusta...

Söitkö koskaan saastaa? No en syönyt! Lunta joskus mutta se ei kai ole.. saastaa?
Varastitko lelun kaverilta? Pöllin siskoni barbeja kesken leikkien ja kerran hautasin yhden hiekkaan eikä sitä ole vieläkään löydetty.
Toivoit useammin kuin kerran eri vanhempia? En kai tosissaan ainakaan. Voi olla että teininä sitä on angstissa tultu toivottua, mutta en usko että kovinkaan vakavissaan.
Varastitko rahaa äidin käsilaukusta? En varastanut. Minusta se on typerää.
Syötitkö salaa vihannekset koiralle perhepäivällisen aikana? Ei meillä ollut koiraa, mutta pöllömme rakasti minua!
Kastelitko petisi pyjamabileiden aikana? Kuka kastelee petinsä pyjamabileiden aikana?!!
Imitkö peukaloasi viidennen ikävuoden jälkeen? Haha en! 
Työnsitkö marmorikuulan nenääsi? Nenääni? En. Alisonin nenään? Kyllä.

TUNNUSTUKSIA: KOULU

Tunnusta...

Oletko koskaan ennen varastanut koulutarvikkeita? Koskaan ennen? Tarkoittaako tämä kysymys sitä että vastaushetkellä olen varastamassa koulutarvikkeita. Jos niin on niin voi kuinka säälittävä olenkaan. Kuka varastaa koulutarvikkeita kolmekymppisenä? Mutta joo, vastaus kysymykseen on ei. 
Levitellyt huhuja opettajasta? Haha kukapa ei!
Hiiviskellyt kouluun koulupäivän jälkeen? Kouluun? Kuka hiiviskelee kouluun koulupäivän jälkeen? Hiiviskelin kyllä koulusta ulos mutta että sisään? Hölmöä!


KOTIKURI:

1. Millaisia rangaistuksia sait kotona? Ööö.. Kotiarestia ja omaa huonetta? Eikai meillä muuta.. 
2. Kuka kuritti sinua? :DD Ei kukaan! Meillä puhuttiin asiat läpi ja jos se ei tehonnut niin kotiaresti. 
3. Kuinka usein sinua kuritetiin kotona? No jos mua olisi kuritettu niin luulisin että aika usein.
4. Käyttivätkö vanhempasi positiivista vahvistusta negatiivisen lisäksi? Kyllä kai joo.. Jos ymmärsin kysymyksen oikein niin joo?
5. Minkätyyppistä positiivista vahvistusta he käyttivät? Päästiin johonkin reissuun tai ostamaan jotain kivaa tai jotain.. En minä tiedä! Outoja kysymyksiä.
6. Kuinka kauan ei-ruumiillinen rangaistus (kuten kotiaresti) yleensä kesti? Se riippui aika paljon siitä mitä olin tehnyt. Joskus viikonloppu, joskus päivä.. loppuilta.. Kauimmillaan ehkä pari viikkoa?
7. Kuinka kauan ruumiillinen rangaistus (kuten selkäsauna) yleensä kesti? Ei sellaista ollut, koska mun vanhemmat osaa kasvattaa lapsensa ilman yletöntä.. ruumiillista rankaisua. Mustakin tuli ihan kiva ihminen ilman sellaisia!
8. Jos vanhempasi läimäyttivät/piiskasivat sinua rangaistuksena, sallivatko he muiden aikuisten tehdä sinulle samoin? Aika kurituspainotteisia kysymyksiä nämä. Ei, eivät he olisi antaneet kenenkään tehdä niin. 
9. Tekikö kurituksesi mielestäsi sinusta väkivaltaisemman/vihamielisemmän jälkeenpäin? Joo olen nyt hirmu väkivaltainen. Yarrr!
10. Onko rangaistuksesi koskaan saanut sinut itkemään? Tottakai sitä paruttiin aina kun jouduttiin kotiarestiin! Se oli tylsää ja kamalaa eikä silloin voinut nähdä kavereita! 

(jos et saanut selkääsi, voit hypätä seuraavaan osioon) (Thank God!)
11. Minkä ikäisenä sait selkäsaunoja?
12. Millä?
13. Mihin päin kehoa?
14. Varattinko paljas takamus erikoistilaisuuksiin?
15. Mistä rikkeistä vanhempiesi mielestä ansaitsi selkäsaunan?
16. Kuinka usein sait selkääsi?
17. Olivatko ne mielestäsi koskaan pahoinpiteleviä?
18. Tiesikö kukaan kavereistasi että sait selkäsaunoja vanhemmiltasi?
19. Olivatko ne kovia?
20. Kannatko kaunaa vanhemmillesi selkäsaunojen takia? Vai rakastatko vahempiasi?

LAPSUUS: YLEISESTI

1. Missä kävit koulua? Ennen Tylypahkaa paikallisella ala-asteella ja sitten Tylypahkassa.
2. Millaisessa talossa asuit? Kuvaile. Sellanen mukava kaksikerroksinen (+ vintti) omakotitalo kolmella makuuhuoneella? 
3. Oliko teillä piha? Aita? Keinu? Kukkia? Puita? Nurmi? Uu jee! Oli joo. Keinua ei kyllä ollut, koska siinä oli leikkikenttä lähellä. (Ja ei, se ettei minulla ollut keinua, ei tee minusta yhtään väkivaltaisempaa.)
4. Oliko sinulla oma huone vai jaoitko sen jonkun kanssa? Jos jaoit, niin kenen? Ennen Tylypahkaa mulla oli oma huone, mutta sitten Klaus syntyi ja kun se kasvoi isommaksi niin jouduin kesäisin jakamaan huoneen Alisonin kanssa.
5. Jos muutitte lapsuutesi aikana, kerro minne ja milloin, perhetilanne ja syy muuttoon. Ei me muutettu kai! Tai jos muutettiin niin olin niin älyttömän pieni ettei mulla ole mitään muistikuvaa asiasta.
6. Kuka kokkasi ateriat? Äiti yleensä, mutta grillijuhlissa isä toimi grillimestarina! 
7. Kuinka vietitte joulua? Kuvaile. Koristelitteko kuusen? Vaihdoitteko lahjoja? Kotona perheen kanssa. Isovanhemmat tulivat käymään. Joskus käytiin taas isovanhemmilla riippuen joulusta. Oli meillä joulukuusi ja lahjoja. Meillä kävi joulupukkikin kunnes pienenä tyttönä päätin vahingossa kutistaa sen hatun sen päähän! Se oli eka kerta kun osoitin taikuutta.. Ei tullut pukki seuraavana vuonna, haha!
8. Mitkä ovat tähtimerkkisi, ja olitko hyvä esimerkkilapsi niistä? Ööö.. Kauris? Ehkä. En ole kiinnostunut tähtimerkeistä, koska ne ovat niin outoa jästien pälinää!
Takaisin alkuun Siirry alas
Rabastan Lestrange
Kuolonsyöjä
Rabastan Lestrange


Viestien lukumäärä : 470
Join date : 05.01.2011

Lapsuuskysely vol. 2 (hahmoille) Empty
ViestiAihe: Vs: Lapsuuskysely vol. 2 (hahmoille)   Lapsuuskysely vol. 2 (hahmoille) EmptyMa Kesä 17, 2013 4:33 pm

TUNNUSTUKSIA: LAPSUUS

Rabastan

Koskaan syönyt saastaa?
- Ei en ole

Varastanut lelun kaverilta?
- En

Toivonut useammin kuin kerran eri vanhempia?
- No isän olisin voinut vaihtaa toiseen.

Varastanut rahaa äidin käsilaukusta?
- En

Salaa syöttänyt vihannekset koiralle perhepäivällisen aikana?
- Ei meillä ollut koiraa, mutta kyllä ne saattoivat päätyä kotitontulle.

Kastellut petisi pyjamabileiden aikana?
- En mä ole koskaan ollut pyjamabileissä...

Imenyt peukaloa viidennen ikävuoden jälkeen?
- En

Työntänyt marmorikuulan nenääsi?
- .... en

TUNNUSTUKSIA: KOULU

Tunnusta...

Oletko koskaan ennen varastanut koulutarvikkeita?
- En ole. Eiköhän sieltä saanut ihan tarpeeksi pergamenttiä ja muuta tarpeellista kun vain pyysi.

Levitellyt huhuja opettajasta?
- En ole.

Hiiviskellyt kouluun koulupäivän jälkeen?
- No siellä koulussahan oltiin koulupäivän jälkeenkin..., mutta koulusta tuli kyllä hiiviskeltyä pois joskus.

KOTIKURI:

1. Millaisia rangaistuksia saat kotona?
- Selkäsaunoja lähinnä. Ei meillä uskottu siihen, että pennut oppii jos niitä ei kunnolla kuriteta.

2. Kuka kurittaa sinua?
- Isä.

3. Kuinka usein sinua kuritetaan kotona?
- Kerran viikossa ehkä. Riippui vähän siitä miten hyvällä tuulella isä mahtoikaan olla.

4. Käyttävätkö vanhempasi positiivista vahvistusta negatiivisen lisäksi?
- Eivätpä nuo tainneet...

5. Minkätyyppistä positiivista vahvistusta he käyttävät?
-

6. Kuinka kauan ei-ruumiillinen rangaistus (kuten kotiaresti) yleensä kestää?
-

7. Kuinka kauan ruumiillinen rangaistus (kuten selkäsauna) yleensä kestää?
- En minä muista. Siihen asti, että äiti sattu tulemaan väliin.

8. Jos vanhempasi läimäyttävät/piiskaavat sinua rangaistuksena, sallivatko he muiden aikuisten tehdä sinulle samoin?
- Eivät. Se oli vain isän yksinoikeus.

9. Tekeekö kurituksesi mielestäsi sinusta väkivaltaisemman/vihamielisemmän jälkeenpäin?
- Ehkäpä.

10. Onko rangaistuksesi koskaan saanut sinut itkemään?
- Silloin nuorempana juu.

11. Minkä ikäisenä sait selkäsaunoja?
- Joskus lapsena.. nuorena. 

12. Millä saat selkäsaunan?
- Vitsalla. Kidutuskirouksin.

13. Mihin päin kehoa?
- Takamukselle nyt yleensä, mutta kiroukset nyt tuntuu koko kehossa.

14. Varataanko paljas takamus erikoistilaisuuksiin?
- Joo tottakai. Sitä piiskattiin vain jouluisin ja pääsiäisenä. Ei.

15. Mistä rikkeistä vanhempiesi mielestä ansaitsee selkäsaunan?
- Eipä sitä tarvinnut tehdä edes mitään rikettä. Riitti, että isällä oli huono päivä ja se piti johonkin purkaa, mutta.. hmm jos sattuin vaikka tulemaan myöhemmin kotiin kuin oli sovittu. Hieman kaikesta!

16. Kuinka usein saat selkääsi?
- Liian usein.

17. Ovatko selkäsaunasi mielestäsi koskaan pahoinpiteleviä?
- Ovat

18. Tietääkö kukaan kavereistasi että saat selkäsaunoja vanhemmiltasi?
- Eivät tienneet. Ei sellaisesta puhuttu.

19. Piiskaavatko vanhempasi sinua kovaa?
- Joo.

20. Kannatko kaunaa vanhemmillesi selkäsaunojen takia? Vai rakastatko vanhempiasi?
- Kannan. Ja isää en rakasta.

LAPSUUS: YLEISESTI

1. Missä käyt koulua?
- Tylypahkassa

2. Minkälaisessa talossa asut? Kuvaile.
- ... Se oli sellainen suvun kartano. Isolla pihalla ja paljon huoneita.

3. Onko teillä piha? Aita? Keinu? Kukkia? Puita? Nurmikko?
- Mikä on piha jossa ei ole nurmikkoa? HAHAHHAAH. Kaikki löytyi. Suihkulähdettä myöten. Tosin! Ei meillä mitään keinua ollut.

4. Onko sinulla oma huone vai jaoitko sen jonkun kanssa? Jos jaoit, niin kenen?
- Oli ihan oma huone.

5. Jos muutitte lapsuutesi aikana, kerro minne ja milloin, perhetilanne ja syy muuttoon.
- Kerran muutettiin kun Rodolphus aloitti Tylypahkan. Lontooseen piti päästä, että sillä olisi helpompi pääsy junalle.

6. Kuka kokkaa ateriat?
- Kotitonttu. Ja äiti välillä.

7. Kuinka vietätte joulua? Kuvaile. Koristeletteko kuusen? Vaihdatteko lahjoja?
- Koristeltiin kuusi, vaihdeltiin lahjat, syötiin ja pelattiin shakkia.

8. Mitkä ovat tähtimerkkisi, ja olitko hyvä esimerkkilapsi niistä?
Härkä/Rotta.

- Enköhän.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Lapsuuskysely vol. 2 (hahmoille) Empty
ViestiAihe: Vs: Lapsuuskysely vol. 2 (hahmoille)   Lapsuuskysely vol. 2 (hahmoille) Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Lapsuuskysely vol. 2 (hahmoille)
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Kysymyksiä hahmoille
» Perhekysely (hahmoille)
» Kysymyksiä hahmoille - Vol. 2
» MP3-vastauksia hahmoille
» Kysely hahmoille: Elämästä

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Seven years of magic :: Off-game :: Oleskeluhuone-
Siirry: