Seven years of magic
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Kaikki roolipeliä koskevat säännöt ja tiedot löydät Kotisivuiltamme!
 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Höpötysloota

Siirry alas 
+37
Nithe M. Hawthorne
Wallace Mayorette
Giana Mayorette
Reynardine Welz
Matthew Peacock
Connor Dane
Lucius Malfoy
Severus Kalkaros
Josh Peacock
Hermione Granger
Bellatrix Lestrange
Randa Mohandosh
Morgana Peacock
Aaron Gray
Shawn Gabriel Scott
Samantha Slayer
Albus Dumbledore
Jacob King
Harry Potter
Fairfax Avery
Indico Zolnerowitch
Ninji
Remy Gallow
Pius Thicknesse
Chaos Denbright
Rodolphus Lestrange
Lordi Voldemort
Remus J. Lupin
Stephen Hunter King
Leticia Mayer
Barty Crouch Jr.
Leon Elroy
Rabastan Lestrange
Will McDonnell
Neville Longbottom
Theodore Nott Jr.
DrRockter
41 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3 ... 20 ... 39  Seuraava
KirjoittajaViesti
DrRockter
Admin
DrRockter


Viestien lukumäärä : 436
Join date : 03.01.2011
Ikä : 34
Paikkakunta : Tampere

Höpötysloota - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Höpötysloota   Höpötysloota - Sivu 2 EmptyMa Tammi 10, 2011 8:34 am

Ohhoh täällähän on leipureita kohta vino pino! Very Happy Itsekin tykkään kyllä leipoa niin suolaisia kuin makeitakin juttuja ja joskus onnistuu ja joskus ei.. Bravuurini ovat oikeastaan kääretorttu, omenapiirakka ja nekku-karkit. xD Ja sienipiirakka! Mutta sitten kaikista epäonnistunein leivonnainen on ollut viime syksyn luumupiirakka.. Ihan oman pihan luumuista ajattelin piirakan väsätä ja hyi että! Se oli niin älyttömän hapan vaikka tungin kilokaupalla sokeria ettei sitä voinut syödä. Tai no.. Kyllä kaikki sitä rohkeasti söivät koska eivät kehdanneet heittää suoraan roskiinkaan.. :'D
Takaisin alkuun Siirry alas
http://roxxdeckerinelokuvablogi.blogspot.com/
Vieraili
Vierailija




Höpötysloota - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Höpötysloota   Höpötysloota - Sivu 2 EmptyMa Tammi 10, 2011 1:31 pm

Joo, täälläpä on tosiaan teitä leipoja-ihmisiä paljon. Ite en oo mikään kaksinen leipoja ja ainut, mitä edes ylipäätään jaksan vääntää, on porkkanakakku. Sitä mäkään en saa pilattua, vaan se on niin hyvää... om nom nom. <3 Toisaalta sitten on ihan kiva leipoo vaihtelun vuoks myös joskus mokkapaloja (joita kukaan muu kuin minä ei edes syö) ja herkutella sitten niillä. Oikeastaan kaikenlaisessa muussa leipomisessa olen aika onneton. Ensinnäkin olen armoton perfektionisti ja kaikki tulee mitata grammalleen ja sentilleen oikein. Että jos ohjeessa sanotaan 150 grammaa, niin minähän punnitsen kirjevaa'alla sen 150 grammaa tasan enkä sinne päin. Olen siis aika hidas leipoja ja teen asian kerrallaan. Kokkina tai leipurina olisin varmaan aika pulassa. Mut semmonen unelma, mitä haluisin joskus tehdä, ois Crème brûlée, joka on jotain niin hyvää (vaikkei leivonnainen olekaan >8D)

Alkoipa muuten nyt taas koulu sitten kunnolla, vaikka ehdin siellä jo tosin perjantaina piipahtaa istumalihaksiani puuduttamassa. Huomasimpa siinä taas, että olen aika pihalla kaikesta, mutta ihan kivaa oli. Aamun hypärillä kävästiin kahvilla ja Ice Lattehan on niiiiiin nannaa. En olekaan tainnut muuten muuta tänään syödäkään... hupsistah. No se asia korjaantuu varmaan aika nopeasti. Eli ensin nyt ruokaa massuun ja sitten peleihin vastailemaan. *wirn*
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Höpötysloota - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Höpötysloota   Höpötysloota - Sivu 2 EmptyMa Tammi 10, 2011 1:46 pm

En minäkään mikään superhyvä leipuri ole, mutta tykkään siitä puuhasta silti. Oon huomannut, että paras tapa saada joku onnistumaan on vaan tehdä se ihan niin kuin ohjeessa sanotaan, eikä ryhtyä säveltämään omiaan. Tosin en ikinä onnistu tekemään leipomuksista niin hienonnäköisiä kun ne esim. jossain reseptin kuvissa ovat. (:

Takaisin alkuun Siirry alas
Neville Longbottom
Rohkelikko
Neville Longbottom


Viestien lukumäärä : 217
Join date : 05.01.2011

Höpötysloota - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Höpötysloota   Höpötysloota - Sivu 2 EmptyMa Tammi 10, 2011 5:02 pm

Sain joululahjaksi muffinssivuuan, ja ajattelin tässä lähiaikoina tehdä Dumle-muffinsseja. Löysin niin hyvänkuuloisen ohjeen, että nyt täytyy vaan jaksaa lähteä kauppaa joku päivä ja hakea kaikki ainekset. Olen jo ihan innoissani. :D

Ajattelin tänään katsoa Puoliverisen prinssin, leffan siis. En ole sitä edes nähnyt ja kirjan lukemisestakin on aikaa. Tosin nyt kun täällä on kirjahylly, niin toin sen kirjan mukana tänne ja ajattelin aloittaa jossain vaiheessa. Kun ei ole vielä edes mitään esseitä tai muita painamassa päälle. Tilasin muuten eilen Jaana Kapari-Jatan kirjoittaman kirjan Pottereiden kääntämisestä. Onko joku lukenut ja oliko hyvä? :)
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Höpötysloota - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Höpötysloota   Höpötysloota - Sivu 2 EmptyTi Tammi 11, 2011 7:21 am

Neville Longbottom kirjoitti:
Tilasin muuten eilen Jaana Kapari-Jatan kirjoittaman kirjan Pottereiden kääntämisestä. Onko joku lukenut ja oliko hyvä? Smile

Hohoo minäkin haluan lukea tuon kirjan! En ole aikaisemmin vissiin kuullutkaan koko teoksesta ja todellakin kiinnostaisi tutustua tuollaiseen. Jos siitä sitten saisi selvitystä siihen miksi juuri kaikki nimet ja loitsut ovat käännetty juuri niin kuin ne ovatkin. Ja miksi kuraverinen on kuraverinen! Vihaan sitä sanaa Very Happy

Aah tunti alkoi. Jotain digimediaa ja meillä on hollantilainen opettaja. Näin aikaisin aamusta on jokseenkin jäätävää yrittää opiskella mitään saatika sitten vielä englanniksi. Noh ehkä nyt täytyy lopettaa lyhyehkö löpinä ja keskittyä opetukseen. Tai sitten menen kirjoittamaan seuranhakua tälle Marylleni niin ehkä jossain vaiheessa pääsisin sitten silläkin aloittamaan pelaamisen. (:
Takaisin alkuun Siirry alas
Neville Longbottom
Rohkelikko
Neville Longbottom


Viestien lukumäärä : 217
Join date : 05.01.2011

Höpötysloota - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Höpötysloota   Höpötysloota - Sivu 2 EmptyTi Tammi 11, 2011 8:13 am

Muakin kiinnostaa juuri se, että miten ne on keksitty. Olen kyllä aina ollut sitä mieltä, että suomennokset on tosi hyviä ja ärsyttää ku jotkut haukkuu ne uudet sanat ihan pystyyn. Suomentaja on siinä kuitenkin joutunut keksimään ihan uusia sanoja suomen kieleen, ja siinä täytyisi kuitenkin yrittää välittää sama tunnelma kuin alkuperäisessä, menettämättä sitä merkitystä. Tajusin vasta ihan lähiaikoina, että miksi Oljo on Oljo. :D Tai siis alkuperäinen nimi on Kreacher, mikä siis lausutaan melkein samalla tavalla kuin "creature". Hihi. :D
Olen kyllä jo aikaa sitten päättänyt, että vaikka voisin täällä suuntautua kääntäjäksi, en kyllä aio. Vähän turhan vaativaa.

Tänään on vapaa päivä koulusta, voisin viettää tämän ihan vaan laiskotellen. Kun ei onneksi vielä ole mitään suurempaa tekemistä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Höpötysloota - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Höpötysloota   Höpötysloota - Sivu 2 EmptyTi Tammi 11, 2011 3:12 pm

Tzädäm, pitäisi varmaa itsekkin lukea kyseinen kirja, saisinpahan kenties vastauksen siihen, mistä kaikki ne Potter-sanat, jotka ovat ihastuttaneet ja vihastuttaneet minua, ovat syntyneet (: Ankeuttajan ollessa ehdoton favourittiini, en vaan voi olla nauramatta, kuullessani tai nähdessäni kyseisen sanan (:

Kokkailu on kanssa kyllä miellyttävää puuhaa. Itse olen ihan kohtalainen kokki, mitä tulee suolaiseen ruokaan. Leipojana olen lähes onneton : D En vaan osaa tehdä mitenkään silmiä tai makuaisteja hiveleviä leivoksia... no mutta onneksi jotkut osaavat (:

Olisipa minullakin vapaapäiviä koulusta :S Torstaina klo 7.00->16.30 (y)... Eikös Suomen Perustuslaissakin ole kielletty yli kahdeksan tunnin koulupäivät : D. Hehe, aina saa toivoa... Sain tänää jo ensimmäisen projektinkin tälle kevät-lukukaudelle.. Tän kanssa meneekin sitten varmaa muutama ilta ja muutama kerrasto hiuksia, kun revin niitä päästäni..

meneepä monologiksi, mitäs muut? joko teilläkin alkaa kouluhommia/työkeikkoja yms.. riittämään?
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Höpötysloota - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Höpötysloota   Höpötysloota - Sivu 2 EmptyTi Tammi 11, 2011 3:35 pm

Mietin joskus aikoinaan miksi ihmeessä kaikki loitsut ja varsinkin hahmojen (suku)nimet piti suomentaa, mutta sinänsä se kyllä on ymmärrettävää koska useimmilla Rowlingin hahmoilla on juuri jostain sanoista/asioista väännettyjä muunnoksia hahmojen niminä. Aina kun minulla on tylsää niin rupean miettimään miksi mikäkin sana on suomennettu niin kuin nyt onkaan. Odotum suojeliuksesta ja sen kääntämisestä kirjoitin jopa suhteellisen pitkän blogimerkinnän tässä jokunen kuukausi sitten.

Hestia Carrow kirjoitti:
meneepä monologiksi, mitäs muut? joko teilläkin alkaa kouluhommia/työkeikkoja yms.. riittämään?

Me rupesimme juuri koulussa työstämään uutta lyhäriä (lyhytelokuvaa) ja siitä oon hyvin innoissani! Muuten koulun kanssa on hieman tylsää tällä hetkellä. Meille annettiin myös yhdellä kurssilla valokuvaus-tehtävä, jossa meidän pitäisi löytää esineistä/luonnosta muotoja jotka muistuttaisivat jotakin kirjainta A:sta Ö:hön. Valitettavasti olen jonkun sortin perfektionisti enkä voi valokuvata ihan mitä tahansa esineitä, jotka nyt sattuvat muistuttamaan jotakin kirjainta vaan pyrin etsimään mahdollisimman täydellisen vastikkeen kirjaimelle. Hankalaa!
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Höpötysloota - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Höpötysloota   Höpötysloota - Sivu 2 EmptyTi Tammi 11, 2011 9:47 pm

Mulla on koulussa alkanu heti hirvee hulina ja kiire ja YYYH, en ala mitään. Siksi tässä taas kirjottelen ja pahottelen, etten vieläkään ole saanut mitään vastausta aikaiseksi. Anteeksi, olen hirveä, ampukaa mut. Noni älkää kuitenkaa, koska kuka sit tekee kaikki mun kouluhommat? 8D

Niin eli siis tuossa äskön väänsin kokoon uskonnon tehtävää ja ei hitsi huomasin, etten oo oikeestaan ollenkaa uskontoihminen. Oon aina ollu ateisti, mut ei toi ET kiinnostanu ni aattelin kokeilla uskontoo ja ja ja... Noh, kai se on pärjättävä. Ei sinällään, ovathan aiheet toki ihan kiintosia, mutta mutta. Matikan jotain harjotuksia pitäisi muuten alkaa seuraavaksi raapustella, koska oon jo aika kujalla – ja mitä tää on, oiskohan toi ollu joku 5. tunti tätä kurssii 88D Ehkei olekaan ihme jossei ihan suju, kun olen iskostanut päähäni, että olen surkea siinä aineessa.

Noni, monologiks meni mullakin, mutta pakko sanoo vielä, että oli hauska lueskella teidän kuulumisii. *hymy*
Takaisin alkuun Siirry alas
DrRockter
Admin
DrRockter


Viestien lukumäärä : 436
Join date : 03.01.2011
Ikä : 34
Paikkakunta : Tampere

Höpötysloota - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Höpötysloota   Höpötysloota - Sivu 2 EmptyTo Tammi 13, 2011 6:48 pm

Lainaus :
Tilasin muuten eilen Jaana Kapari-Jatan kirjoittaman kirjan Pottereiden kääntämisestä. Onko joku lukenut ja oliko hyvä?

Oi juma! Very Happy Kuulostaa ihan sairaan mielenkiintoselta. Pitää varmaan jostain yrittää tuommoinen opus käsiin saada! Tietysti tämmöinen oheistuote olisi kiva tuolla hyllyssäkin.. hmm..
Itse olen aikeissa hankkia tuon "Harry Potter kumppani"-kirjan, jossa on näitä Potter-faktoja olisikohan ollut 300. Yritin tänään kirjakaupan alehyllyistä sitä etsiä, mutta en harmikseni löytänyt. :/ Sen sijaan mukaan sattui kyllä Tolkienin Keskeneräisten tarujen kirja ja sitten semmoinen Digivideo - kuvaajan käsikirja, jossa on ihan kivaa tietoa. Potter-kirjoja ei silmiin sattunut muuta kuin nämä perus seittemän kirjaa, mutta mitään oheistuotteita ei näkynyt. :/
Mutta toi Kapari-Jatan kirja on pakko lukea! Täytyy lähtä kirjastossa nyt ainakin käymään joku päivä..

Lainaus :
Olen kyllä aina ollut sitä mieltä, että suomennokset on tosi hyviä ja ärsyttää ku jotkut haukkuu ne uudet sanat ihan pystyyn. Suomentaja on siinä kuitenkin joutunut keksimään ihan uusia sanoja suomen kieleen, ja siinä täytyisi kuitenkin yrittää välittää sama tunnelma kuin alkuperäisessä, menettämättä sitä merkitystä.

Mun mielestä noi suomennokset on ihania! Very Happy Oon aina tykänny niistä! Kaikki Kuhnusarviot ja kaikki, tosin en ole kirjoja alkuperäiskielellä lukenut joten tavallaan nämä suomennokset on mulle niitä "alkuperäisiä", koska niihin törmäsin ensimmäisenä. Tajuaakohan taas kukaan mitä haen takaa.. O.o Mutta siis pidän toki enkunkielisistäkin sanoista, mutta en väheksy missään muotoa noita suomennoksiakaan. Minun mielestäni ne ovat juurikin niin onnistuneita kuin vain voivat olla..
Tietty, kuten Ashelin tossa totesikin, mietityttää jotkut loitsut jotka on käännetty mutta kai nekin oli tavallaan "pakko kääntää". Mutta sitten on tietty joku avada kedavra, jota ei käsittääkseni suomennettu missään muotoa. Miksi tämä sitten on jätetty suomentamatta? Very Happy
Ainoa suomennos mikä häiritsee on Irkoroff, koska Karkaroff kuulostaa vaan niin paljon paremmalta. Toisaalta eivätkös suomentajat vedonneet tässä suomennoksessa siihen että Karkaroff on liian paljon Kalkarosta ja siksi suomensivat sen Irkoroffiksi? Ainakin jotain tälläistä muistelin.
Ja toinen mistä tykkään enempi enkuks ku suomeks on morsmorde/kalmokalvaus. Tämä on ehkä ainoa suomennos mikä ärsyttää koska tuo kalmokalvaus kuulostaa niin hölmöltä.. Mutta pääasiassa tosiaan pidän suomennoksista!

Lainaus :
meneepä monologiksi, mitäs muut? joko teilläkin alkaa kouluhommia/työkeikkoja yms.. riittämään?

Äh.. Mä olen Hän-jolla-ei-ole-mitään-tekemistä tänä keväänä. Very Happy Postin perhana teki oharit eivätkä lupauksistaan huolimatta ottaneet töihin. Työkkäriin siis vaan pikaisesti ja ennakkotehtäviä odottelemaan. Mutta mikäs tässä työttömänä laiskotellessa. Aloin kuitenkin kuntoilemaan nyt äiskäni kanssa niin menee tämä aika jotekin.. Ja on onneksi tämä rope ja sitten vielä elokuvat ja kirjat.. Ja tosiaan nuo ennakkotehtävät, joille on nyt sitten onneksi paaaaljon aikaa kun ei ole muuta tekemistä.

Ainiin! Sitten kävi mielessä tuossa tänään josko editoisin yhden tapahtuma-materiaalin vanhalla lukiollamme aikani kuluksi. Täytyisi vaan ottaa muutamaan tahoon yhteyttä että saisi asiat järkättyä mutta ainakin olisi jotain tekemistä jatkossa..
Ja Ashelin, minä tulen maskeeraamaan jos tarvii! xD Muista! :'D
Takaisin alkuun Siirry alas
http://roxxdeckerinelokuvablogi.blogspot.com/
Neville Longbottom
Rohkelikko
Neville Longbottom


Viestien lukumäärä : 217
Join date : 05.01.2011

Höpötysloota - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Höpötysloota   Höpötysloota - Sivu 2 EmptyPe Tammi 14, 2011 12:15 pm

Oli kyllä tosi mielenkiintoinen kirja! Eilen tuli postissa ja luin sen loppuunkin jo eilen illalla. Tosin ei siinä ollut kuin n. 162 sivua. Ja alussa oli jotain yleistä kääntäjän työstä, mikä ei itseäni niin kauheasti kiinnostanut, joten luin sen osan vähän silmäillen. Siinä oli monesta sanasta selityksiä, että miten kääntäjä on tullut siihen lopputulokseen ja koko kirjassa painotettiin aika paljon juuri sitä tunnelmaa ja kirjan henkeä, mikä on minustakin aika tärkeää.

DrRockter kirjoitti:

Tietty, kuten Ashelin tossa totesikin, mietityttää jotkut loitsut jotka on käännetty mutta kai nekin oli tavallaan "pakko kääntää". Mutta sitten on tietty joku avada kedavra, jota ei käsittääkseni suomennettu missään muotoa. Miksi tämä sitten on jätetty suomentamatta? :D
Ainoa suomennos mikä häiritsee on Irkoroff, koska Karkaroff kuulostaa vaan niin paljon paremmalta. Toisaalta eivätkös suomentajat vedonneet tässä suomennoksessa siihen että Karkaroff on liian paljon Kalkarosta ja siksi suomensivat sen Irkoroffiksi? Ainakin jotain tälläistä muistelin.

Avada kedavra ei ole englantia, eli siksi sitä ei luultavasti ole käännetty. Ei vaikuta latinaltakaan, joten se on luultavasti joku Rowlingin itse keksimä sanayhdistelmä. Lisäksi tuo loitsu sopii melko hyvin suomalaisenkin suuhun, ja siksi sitä ei varmaan ole käännetty. :)
Ja tuossa Irkoroff-Karkaroff-jutussa takana on nimenomaan se, että Kalkaros ja Karkaroff on liian samanlaiset, ja kun kohdeyleisö on kuitenkin pääasiassa lapset ja nuoret (tai nuoret aikuiset :D) niin on selkeämpää kun sitä nimeä vähän muuttaa. Snapesta tuli kuitenkin Kalkaros ennen kuin Karkaroffia/Irkoroffia oli edes esitelty. Mutta joo, kannattaa tosiaan lukea jos sattuu eteen!
http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=951314044X Tuolta saa ainakin melko halvalla, eikä tule edes postikuluja.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Höpötysloota - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Höpötysloota   Höpötysloota - Sivu 2 EmptyPe Tammi 14, 2011 3:41 pm

Muistaakseni tuo "Avada Kedavra" tarkoitti jotain; "Kun minä sanon, kuole!" tai "Kun niin sanon, kuole"; tai vastaavasti "Anna tuhoutua".. Se taisi olla Arameaa, tai näin muistan kuulleeni/lukeneeni... kaitpa sekin jostain wikistä löytyisi jos jaksaisi kaivella.
Mielestäni tuo Irkoff suomennos on ihan onnistunut.
Takaisin alkuun Siirry alas
DrRockter
Admin
DrRockter


Viestien lukumäärä : 436
Join date : 03.01.2011
Ikä : 34
Paikkakunta : Tampere

Höpötysloota - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Höpötysloota   Höpötysloota - Sivu 2 EmptySu Tammi 16, 2011 6:30 pm

Olen palannut Turusta takaisin ainakin puoliksi elävänä ja autuaassa hurmiossa. Very Happy Jejee. Michael Monroe vetää kyllä niin täysillä ja rakastan niitten kitaristia Steve Contea.
Juujuu, meen hehkuttaa muualle. ;D

Lainaus :
http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=951314044X Tuolta saa ainakin melko halvalla, eikä tule edes postikuluja.

Ohhoh! Very Happy Eipä ole muuten pahan hintainen tämä! Täytynee jostakin repäistä muutama euro ylimääräistä ja tilata tuo opus.. Vaikka samaan syssyyn sen Kumppani-kirjan kanssa. Synttäritkin lähestyy sopivasti ens kuussa joten josko sen saisi vaikka synttärilahjaksi jostain suunnasta.. ;D

Ja mäkin muistelin että jotain kieltä tuo avada kedavra oli muttei ollu kyl mitää hajua et mitä kieltä! Oisin villisti veikannu jotaa latinaa tai vastaavaa mut ei sitte.. xD Mut kyl oon siis ihan onnellinen etteivät kedavraa lähteneet suomentamaan, ois ollu aikas kamalaa! O.o
Takaisin alkuun Siirry alas
http://roxxdeckerinelokuvablogi.blogspot.com/
Neville Longbottom
Rohkelikko
Neville Longbottom


Viestien lukumäärä : 217
Join date : 05.01.2011

Höpötysloota - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Höpötysloota   Höpötysloota - Sivu 2 EmptyKe Tammi 19, 2011 7:10 am

Täälläpä on ollut hiljaista pari päivää! Tulin rikkomaan hiljaisuuden turhalla höpötyksellä. :D Datailen tässä ennen koulupäivän alkua... Matka on onneksi niin lyhyt ettei tarvitse kovin aikaisin herätä. Tänään on koko viikon kamalin päivä, kymmenestä neljään eli kolme luentoa ja en missään välissä ehdi käymään syömässä kunnolla. Toivokaa että selviän! :D
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Höpötysloota - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Höpötysloota   Höpötysloota - Sivu 2 EmptyTi Tammi 25, 2011 11:56 am

Toivottavasti Pinch selvisit urakasta! Very Happy Ja toivottavasti me muutkin hiljaiseloa viettelevät immeiset olemme yhä elävien kirjoissa?O.o Missä kaikki on? Ite oon ravannu tääl joka päivä mutta koska tosiaan elin keikkahurmiossa viime viikon niin en kunnon vastausta peleihin saanut aikaseksi.. Mutta nyt sain! (: Saatte taas urakoida. Nyaha. Cool

Mä tässä nyt myös jouduin laittamaan korkeakouluhaut uuteen uskoon viikonlopun aikana, koska tuli tuo ikävä tieto että Lahdessa ei järjestetä elokuva ja tv-linjaa. -.- Se oli ollu mulla kakkosvaihtoehtona, mutta nyt on sitten Tampereen amk ja Joensuun amk vaihtoehtoina.. Ja tuo armas Kouvolan amk (en haluu sinne xD).
Mutta hyvää tässä nyt on se että ennakkotehtäviä ei tule olemaan kun tuo Tamk. Joensuuhun ja Kyamkiin kun ei ennakkoja ole. (:
Haen tänä vuonna nyt sitten myös Heinolaan ihan ammattikouluun media-assistentiksi koska lukion käyneenä pääsisin sen kahdessa vuodessa läpi. Sellanen varavaihtoehto vaikka aika hyvillä mielin lähden tamkin ja joensuun pääsykokeisii. (:

No mutta mitenkäs teillä muilla mennöö? Mä sain sepostettuu kaik mun tapahtumat viimeselt kahelt viikolt :'D
Takaisin alkuun Siirry alas
Neville Longbottom
Rohkelikko
Neville Longbottom


Viestien lukumäärä : 217
Join date : 05.01.2011

Höpötysloota - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Höpötysloota   Höpötysloota - Sivu 2 EmptyTi Tammi 25, 2011 12:17 pm

Joo, selvisin. :D Ja mäkin olen käynyt täällä joka päivä monta kertaa katsomassa olisiko joku kirjoitellut jotain, mutta kaikki on tosiaan kadonneet johonkin! Vietän tässä vapaapäivää koulujuttuja tehden. Yritän tehdä jotain muistiinpanoja aiheesta "non-standard varieties in the English-speaking world". Aihe on kiva mutta laiskottaa niin en oikein jaksaisi mitään. :D

Tänään tuli sähköpostia, että pääsen mukaan tällaiseen Turun korkeakoulujen yhteiseen kansainvälinen ystävä -juttuun. Ensi maanantaina menen sitten sellaiseen alkutapaamiseen ja saan sieltä sitten jonkun tänne tulleen vaihtarin yhteystiedot ja varmaan tapaan sen myös siellä ja sitten olen yksi tämän vaihtarin vähän kuin "tukihenkilöistä" ja yritän auttaa tutustumaan suomalaiseen kulttuuriin. Odotan jo ihan innolla. :D
Takaisin alkuun Siirry alas
DrRockter
Admin
DrRockter


Viestien lukumäärä : 436
Join date : 03.01.2011
Ikä : 34
Paikkakunta : Tampere

Höpötysloota - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Höpötysloota   Höpötysloota - Sivu 2 EmptyTi Tammi 25, 2011 1:36 pm

Lainaus :
...sitten olen yksi tämän vaihtarin vähän kuin "tukihenkilöistä" ja yritän auttaa tutustumaan suomalaiseen kulttuuriin. Odotan jo ihan innolla. Very Happy

Whoa! Very Happy Kuulostaa hienolta! Mä en oo koskaan ollut tukihenkilö kellekkää, mutta muistan ku meillä oli lukiossa chileläinen vaihto-oppilas ni oli ihan älyttömän kivaa turista sen kanssa! Vieläkin joskus mesessä tai facebookissa turistaan silloin tällöin ja vaihdetaan kuulumisia.. (: Tosi hienoja nää vaihto-oppilasjutut. Itsekin haluaisin joskus tuonne Los Angelesiin vaihtoon mutta pitäisi nyt eka saada se opiskelupaikka jostain.. Josko sitten tokana tai kolmantena vuonna vaihtoon tai ainakin kielikurssille sinne suunnalle! (:

EDIT: Ja pakko iloita! Tänään ilmestyi vihdoin ja viimein oscar-ehdokkaat ja nyt alan sitten niitäkin kyyläilemään etten ole sitten sinä yönä ihan tyhmänä että mitä leffoja nämä on.. Onks tääl ketää muit ketkä ois valvomassa oscar-yötä?
Ehokaslista löytyy täältä sikäli mikäli ketään kiinnostaa: Oscar.go.com
Takaisin alkuun Siirry alas
http://roxxdeckerinelokuvablogi.blogspot.com/
Neville Longbottom
Rohkelikko
Neville Longbottom


Viestien lukumäärä : 217
Join date : 05.01.2011

Höpötysloota - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Höpötysloota   Höpötysloota - Sivu 2 EmptyTi Tammi 25, 2011 3:15 pm

Niin no siis en ole varsinaisesti mikään tukihenkilö, luulen että vaihtareilla on omat tuutorit. Mutta siis ideana on että tavataan vapaa-ajalla aina kun on aikaa tai halua ja ihan vaan hengataan ja ystävystytään. :)

Luulen että en valvo koko yötä ainakaan oscareita katsomassa, kun meillä ei edes ole telkkaria enkä tiedä näkyykö se suorana netissä... Mutta menempä tästä nyt heti katsomaan ehdokkaat.
Takaisin alkuun Siirry alas
DrRockter
Admin
DrRockter


Viestien lukumäärä : 436
Join date : 03.01.2011
Ikä : 34
Paikkakunta : Tampere

Höpötysloota - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Höpötysloota   Höpötysloota - Sivu 2 EmptyTo Tammi 27, 2011 8:59 am

Lainaus :
Niin no siis en ole varsinaisesti mikään tukihenkilö, luulen että vaihtareilla on omat tuutorit. Mutta siis ideana on että tavataan vapaa-ajalla aina kun on aikaa tai halua ja ihan vaan hengataan ja ystävystytään.

Ehkä tämä on vielä parempi vaihtoehto kuin tutorina oleminen! Very Happy Tai mulle itelleni tää ainaki kuulostais paljon paremmalta vaihtoehdolta.. Tavallaan rennompaa ja sillai.. mukavampaa muutenkin varmaan kun voi vaan pälistä joutavia ja ystävystyä siinä. (:

Mä taas oon jo jonku pari kolme kertaa kattonu oscareitten ihan koko lähetyksen ja samal pälissy kaverin kanssa mesessä gaalasta. Very Happy Se on jotenkin semmonen tapahtuma mitä odottaa alitajuntaisesti koko ajan ja sit on taas (kuten nyt) ihan paniikissa kun ehdokkaat julkistetaan ja tajuaa ettei ole nähny ku muutana ehdokaselokuvan ja sit alkaa kattoo niit kymmenii elokuvii sillai hirveel mätöl.. Mut on se vaan hienoa! (:
Aina on ehdokkaiden kanssa tosin niin että osa ei ole edes rantautunut vielä suomeen.. Esimerkiksi ens kuussa saa ensi-iltansa vasta tyyliin Winter Bones ja The Fighter ja Black Swan ja muutama muu.. :/ Ja sitten Another year ei ehdi ees suomessa saamaan ensi-iltaa. Ja sit on noi lyhärit ja dokkarit jotka tuntuu aina olevan hieman kinkkisiä. Nythän tosin DocPoint-festareilla on tuo Exit Trough the Gift Shop esityksessä mutta mitenkäs mä johkuu Helsinkii rahatonna painan täältä jostain korvesta..
Noh, onneksi tälläisiä hätätapauksia varten on netti olemassa.. xD
Takaisin alkuun Siirry alas
http://roxxdeckerinelokuvablogi.blogspot.com/
Rabastan Lestrange
Kuolonsyöjä
Rabastan Lestrange


Viestien lukumäärä : 470
Join date : 05.01.2011

Höpötysloota - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Höpötysloota   Höpötysloota - Sivu 2 EmptyPe Tammi 28, 2011 8:17 pm

Munkin ois tarkotus taas valvoa kattomassa nuo oscarit kera parin kaverin mesessä. Viime vuonna ne jäi ja .. no viimeksi tuli katsottua silloin kun Heath Ledger tuon pystin sai ja matkustin aamun ekalla bussilla kaverin luokse juomaan kello kuuden skumppa lasillisen sen kunniaksi. Suurinta osaa noista leffoista.. jos mitään muuta kuin nuo piirretyt ole nähny, mutta silti kiva katsoa.

Luin tuossa taas potteria kun seiskakirjaan asti nyt pääsin.. alotin siis kutosesta : D Pian ollaan kohassa mihin eka osan leffa loppu, mutta mitä hemmettiä nää Luciuksen riikinkukot on!? Olin aivan unohtanu semmoset. Maltan tuskin odottaa, että saan Rabastanin Malfoyn luokse kylään ja retuuttamaan näitä perheen lemmikkejä.. tai mihin ikinä ne niitä käyttääkään. Kasvattavat varmaan ruuaksi : <
Takaisin alkuun Siirry alas
Neville Longbottom
Rohkelikko
Neville Longbottom


Viestien lukumäärä : 217
Join date : 05.01.2011

Höpötysloota - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Höpötysloota   Höpötysloota - Sivu 2 EmptySu Tammi 30, 2011 12:48 pm

Mulla on ollut tässä nyt projekti, että kuuntelen kaikki Potterit läpi. :D Pääsin juuri seiskan loppuun... Kuuntelin siis äänikirjoina ja englanniksi, oli ihan hauska kokemus. Ja meni tiskaaminen ja muut kotityöt paljon nopeammin kun oli kuunneltavaa! :D Siitä on jo vähän aikaa kun olen kuudennen ja seitsemännen kirjan lukenut (niihin aikoihin kun ilmestyivät muistaakseni) ja oli kyllä aika kivaa vähän virkistää muistia.

Olen suunnitellut tänne toista hahmoa, mutta en millään keksi sopivaa nimeä sille. Tai oikeastaan en osaa päättää kahden nimen väliltä. En pysty jatkamaan sitä ajatusta ennen kuin olen päättänyt nimen, koska se nimi vaikuttaa niin paljon hahmon luonteeseen. Saa nähdä kauanko menee kun pohdin. :D
Takaisin alkuun Siirry alas
Barty Crouch Jr.
Kuolonsyöjä
Barty Crouch Jr.


Viestien lukumäärä : 88
Join date : 30.01.2011

Höpötysloota - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Höpötysloota   Höpötysloota - Sivu 2 EmptySu Tammi 30, 2011 9:51 pm

Haa! En ole vuosikausiin pelannut jonkun toisen kehittämässä ja ylläpitämässä roolipelissä. En edes muista mikä viimeisin sellainen oli. Tämä saattaa olla rentouttavaa, kun ei tarvii huolehtia muusta kuin pelaamisesta ja sääntöjen noudattamisesta. ^^

Ja muutenkin, mielestäni tämä on ihana idea--koko kouluaika yhdessä sopassa. <3 Haastavaa ehkä, mutta ihanaa. Razz
Takaisin alkuun Siirry alas
http://hiddenkiss.net/bartycrouchjunior.php
Neville Longbottom
Rohkelikko
Neville Longbottom


Viestien lukumäärä : 217
Join date : 05.01.2011

Höpötysloota - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Höpötysloota   Höpötysloota - Sivu 2 EmptyMa Tammi 31, 2011 7:30 pm

Heei, tervetuloa Nibs! :) Bongasin tuolta esittelystäsi heti että olet kieli-ihmisiä (tai ainakin englanti-ihmisiä), opiskeletko/opiskelitko englantia vai onko ihan vaan harrastus? Englanti on meinaan yksi minunkin intohimoistani. :D

En tajua miten yksi maanantaipäivä voi väsyttää näin totaalisesti, enkä ole viikonloppuna edes tehnyt mitään muuta kuin nukkunut! Täytyy varmaan pian mennä jo nukkumaan. Huomenna on onneksi vapaapäivä, vaikka täytyykin tehdä hirveä määrä koulujuttuja. Huomaa että nytkin olen tehnyt koulujuttuja kun kirjoitan niin virallisen kuuloista tekstiä. :D
Takaisin alkuun Siirry alas
Barty Crouch Jr.
Kuolonsyöjä
Barty Crouch Jr.


Viestien lukumäärä : 88
Join date : 30.01.2011

Höpötysloota - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Höpötysloota   Höpötysloota - Sivu 2 EmptyMa Tammi 31, 2011 9:36 pm

Kiitos. Smile

Ja ihan harrastus vain. Luin kyllä pari kurssia aikuislukiossa aikoinani, mutta en ole vuosiin opiskellut. Muutoin kyllä luen paljon englanniksi ja kirjoitankin mieluummin englanniksi. Heh. Muistan kun peruskoulussa tein aina englannin tehtäväkirjasta monta aukeemaa pidemälle tehtäviä, mitä kotiin oli annettu. x)

Takaisin alkuun Siirry alas
http://hiddenkiss.net/bartycrouchjunior.php
Will McDonnell
Kuolonsyöjä
Will McDonnell


Viestien lukumäärä : 121
Join date : 05.01.2011
Paikkakunta : Valkeala

Höpötysloota - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Höpötysloota   Höpötysloota - Sivu 2 EmptyTi Helmi 01, 2011 12:58 pm

Hah Very Happy Pitänee ottaa kaikki kunnia itellee siit et sai houkuteltuu Nibsin johkuu semmosee ropee, jota et ylläpidä. ; D No ei vainee.. Kiva ku liityit ja toivottavasti viihdyt! Aina mukava saada uusia pelaajia. (:

Mäkin rakastan englantia ihan mielettömästi.. harmikseni olen tai ainakin tunnen olevani älyttömän huono siinä. Tämä johtuu ehkä lukioaikasesta opettajasta joka ei kannustan ei niin yhtään opiskelemaan ja jos teki virheitä ni eeei hän niitä selkeästi oikaissut vaan päin vastoin! :'D Noh, kyl puhuisin ihan hyvää enkkua mut en uskalla koska.. no itsetunto on aika hajalla kielten puhumisen kanssa. xD
Mutta enkku<3 Mut on siitä toisinaan haittaakin! Onko mikään ärsyttävämpää kuin se että jos kirjottaa fickiä tai jotain ja ikäänkuin kuulee replat enkuks ja sit kirjottaa kuitenki suomee? Sit ne replat pitäs kääntää kans enkust suomee ja eihän ne nyt yhtä kivoilt kuulosta suomeks ku enkuks.. Joo, on mullaki ongelmat. Very Happy

Mut koulussa lähinnä vihasi enkkua koska en tosiaan osannut sitä juuri kummosestikaan ja oppitunnit oli yhtä tuskaa. :/ Mutta nyt näin jälkeenpäin kun on liittynyt englannin kielisille sivustoille ja kommunikoi ihmisten kanssa enkuks ni se on ihanaa<3 Kirjoja en kyllä lue enkuksi juurikaan koska muuten lukisin vuoden päivät jotaa parisataa sivusta opusta.. Nikki Sixxin Heroin Diaries taitaa olla ainoa kirja minkä olen saanut luettua enkuksi. Tommy Leen Tommyland on kesken vieläkin koska on niin vaikeaa lukea pitkiä enkkupätkiä. Tommylandia ei oo ees suomennettu niin se ois pakko lukee enkuks..
Takaisin alkuun Siirry alas
http://sevenyearsofmagic.yolasite.com/
Sponsored content





Höpötysloota - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Höpötysloota   Höpötysloota - Sivu 2 Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Höpötysloota
Takaisin alkuun 
Sivu 2 / 39Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3 ... 20 ... 39  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Seven years of magic :: Off-game :: Oleskeluhuone-
Siirry: