|
| Höpötysloota | |
|
+37Nithe M. Hawthorne Wallace Mayorette Giana Mayorette Reynardine Welz Matthew Peacock Connor Dane Lucius Malfoy Severus Kalkaros Josh Peacock Hermione Granger Bellatrix Lestrange Randa Mohandosh Morgana Peacock Aaron Gray Shawn Gabriel Scott Samantha Slayer Albus Dumbledore Jacob King Harry Potter Fairfax Avery Indico Zolnerowitch Ninji Remy Gallow Pius Thicknesse Chaos Denbright Rodolphus Lestrange Lordi Voldemort Remus J. Lupin Stephen Hunter King Leticia Mayer Barty Crouch Jr. Leon Elroy Rabastan Lestrange Will McDonnell Neville Longbottom Theodore Nott Jr. DrRockter 41 posters | |
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Fairfax Avery Kuolonsyöjä
Viestien lukumäärä : 106 Join date : 11.12.2011
| Aihe: Vs: Höpötysloota Ke Helmi 20, 2013 8:10 pm | |
| - Lucas K. Dawson kirjoitti:
Sanokaa "Hei Lucas" mun uudelle poitsulle. :3 Hei...Lucassss... | |
| | | Lucas K. Dawson Taikaministeriö
Viestien lukumäärä : 104 Join date : 20.02.2013
| Aihe: Vs: Höpötysloota Ke Helmi 20, 2013 8:19 pm | |
| .. O_O' must tuntuu et unohin miten hengitetää. | |
| | | Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: Höpötysloota Ke Helmi 20, 2013 8:24 pm | |
| Jotenkin mulla on pakkomielle, et munkin täytyy sanoo hei Lucas! :''D |
| Aihe: Vs: Höpötysloota Ke Helmi 20, 2013 8:40 pm | |
| Hei Joohn! haha. Jänniä pakkomielteitä tosiaan! | |
| Aihe: Vs: Höpötysloota Ke Helmi 20, 2013 8:43 pm | |
| Niin tosiaankin on. |
| | | Albus Dumbledore Rehtori/Kilta
Viestien lukumäärä : 135 Join date : 16.02.2012
| Aihe: Vs: Höpötysloota To Helmi 21, 2013 8:53 am | |
| *möyrii paikalle häpeissään* mua kyllä niin nolottaa tää mun peleissä hidastelu ;__; Jospa sitä vaikka nyt alkais vastauksia rustailemaan...
Ja hei Lucas!
| |
| Aihe: Vs: Höpötysloota Ma Helmi 25, 2013 12:16 pm | |
| Hei Albus! Hei jengi! Ketkä katto oscarit tai vaikka ette kattonukkaa; mitä mieltä? Menikö pystit oikeeseen osotteeseen vaiko eikö? Musta suurin osa meni aika oikeille, mutta sitten muutama pettymys tuli kyllä. Mut kaiken kaikkiaan aivan loistava gaala! Paras sitten sen kun Hugh Jackman juonsi muutama vuosi sitten. | |
| | | Christian Hardy Taikaministeriö/Kilta
Viestien lukumäärä : 89 Join date : 07.08.2012
| Aihe: Vs: Höpötysloota Ma Helmi 25, 2013 12:53 pm | |
| Harmittaa kun en voinut valvoa Oscareita! Ikävää, kun ne sattuu joka vuosi tähän tenttiviikolle... Mun mielestä ei ollut mitään erityisiä yllätyksiä, mutta en kyllä kauheesti voi mitään mihinkään edes sanoa kun en ole nähnyt noista elokuvista melkein mitään vielä. :D | |
| | | DrRockter Admin
Viestien lukumäärä : 436 Join date : 03.01.2011 Ikä : 34 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Höpötysloota Pe Maalis 01, 2013 11:58 am | |
| Hah Kukaa muu ei taida olla kiinnostunu oscareist! Höh! Vuoden suurin juhla! Mä ite valvon ton yön vaiks mitä tapahtuis seuraavaan päivään. xD Muistan ne jotkut kouluaamut ku piti lähtee maanantain kouluu samoil silmil. Nyt on kaks vuotta onneks käyny niin et hiihtolomaviikko alkanu just sopivast et on vaa voinu koisii ja lahnata maanantain. No okei koska nyt sit joo.. Onks kukaa käyny kattoos Les Miserablesii? Jos ette ni nyt juoksujalkaa sitte leffaan! Viime vuoden ehdottomasti paras leffa heti Hobitin jälkeen, joten tätä ei vaan voi missata! Mut joo varoituksen sana kai pitää kans antaa? Kyseessä on musikaali ja lähes kaikki replat lauletaan, joten jos ei oo tottunu semmosii leffoihi ni voi viedä aikansa ennen ku tottuu.. Mul meni hetki. Mut ah sit ku siihe pääs mukaan niin voi luoja! Oon jo kaks kertaa käyny kattoos.. Ensi-illas silloo perjantain ja nyt keskiviikkona raahasi kans kaverin kattoo sitä. Voi että on upee leffa, ei voi muuta sanoa! | |
| | | Stephen Hunter King Korpinkynsi/Ihmissusi
Viestien lukumäärä : 411 Join date : 05.03.2011
| Aihe: Vs: Höpötysloota Ti Maalis 05, 2013 11:38 pm | |
| Argh! Tein pitkästä aikaa taustatutkimusta Britannian poliisista lähinnä tulojen suhteen mutta satuin siinä sit törmäämään myös tuliaseiden käyttöön... Mä en aiemmin asiaan perehtynyt koska oon pitänyt itsestäänselvyytenä että partiopoliisin ja etsivän ammateissa on aseenkantolupa ja velvollisuuskin. Mutta Britannian poliisi ei kuulema saa pitää aseita ellei erikseen kuulu aseistetun poliisin ryhmään ja sekin on hiton pieni. Nykyäänkin Lontoossa vain 300 aseistettua poliisia koko kaupungin kattavaksi. Tsiisus. Ja sekään ryhmä ei saa kantaa niitä kuin erityisissä tilaisuuksissa virka-aikana. Jouduin siis muoksimaan tuota yhtä Hunter-ficciäni ihmissudenmetsästäjä-selkkauksen kohdalta...Tosin se onkin nyt tavallaan parempi, mystisempi. Ainakin niille jotka ei tunne Potter-universumia. Hahmohistoriaan tää heräämys ei onneksi tarvii suuremmin vaikuttaa. Aattelin muutenki että Jacob ois ollu aseistetussa ryhmässä vain etsiväaikojensa loppuun eli Hunterin syntymään, ja sen myötä vähentänyt työnkuvansa riskejä ja vähentänyt vielä lisää jouduttuaan yksinhuoltajaksi. Mutta musta on aika pelottavaa että suurin osa Britannian poliiseista joutuu kohtaamaan aseistetut rikolliset vaan jonku hikisen kaasupullon, pampun ja erikoiskäsirautojen kanssa. Olkoonkin että ne on koulutettu riisumaan ihminen aseista, se on silti törkeen vaarallista ottaen huomioon miten nopeasti luoti toimii. Siis eihän tietty poliiseilla ole lupaa ampua ellei ole aivan pakko, mutta kyllä mä uskoisin että aseistetutkin tyypit kunnioittaa herkemmin asetta kuin kyynelkaasupulloa tai pamppua... Ja tää poliisin aseistaminen onkin Britanniassa jatkuva kiistanalainen keskustelunaihe... | |
| Aihe: Vs: Höpötysloota To Maalis 07, 2013 7:29 pm | |
| Miten taustatutkimusten tekeminen voikin olla niin koukuttavaa? Pari päivää menny silmät ristisssä tuolla kun yöt on livahvatnu Googlen parissa ihan innolla. =D
Mutta nyt tiedän missä Hunter perheineen asuu, missä Jacob tarkalleen ottaen työskentelee ja missä Hunter (ja Freya) käy koulua ennen ja jälkeen Tylypahkan. Siis Skotlannista muuton jälkeen. Oli mulla Skotlannin ajoillekin kai noi jo kaavailtu mutten muista ihan kaikkea...Vielä pitäis päättää millä kadulla ne asuu...(Google Kartat on ystävä, aivan loistava väline tällaiseenkin tarkoitukseen.) No mutta on yllättävän inspiroivaa ja helpottavaa kun on asettanut tarkemmat paikat hahmojensa elämän kiinnikkeeksi kuin vaan epämääräisesti kirjotella ajatellen 'no jossain päin Lontoota'. Se on kumminki ihan *piip* giganttinen alue.
Mä lykkäsin siis Kingit asumaan Suttonissa, Surreyssä. Ja Jacob työskentelee pääosin Suttonin poliisiasemalla. (Met poliisipiiriin kuuluvana se tietty joskus lähtee muuallekin Lontooseen jotain tekemään.)
Hunterin koulun taasen...no, mä aattelin ensin että se ois se yks tietty mutta sielläkin ois koulupuvut. Ja mä en voi sietää koulupukuja Tylypahkan ulkopuolella. Mä en tiedä miks mutta mulla on todella vahva inho yksilöllisyyttä tappaviin tapoihin. Etenkin kun Britannian koulujen perusteet niihin pakottamiseen eivät suurelta osin mielestäni ole erityisen päteviä. Ainoa pätevä on se kiusaamisen mahdollisuuden väheneminen, mutta kun ei sekään sitä merkittävästi vähennä. Mä en oo ainakaa tieotinen että vaatetus ois jotenki suosituin koulukiusaamisen aihe...Tylypahkassa koulupuvut on ihan jees, koska niillä on coolit kaavut ja neljä tupaa jotka pitää ulkoisesti erotella toisistaan.
No mut siis tosin muutenki, mä taidan mieluiten heittää Hunterin ennen ja jälkeen Tylypahkan, kuvitteelliseen kouluun jossain siellä Suttonissa, niin saan samalla just sellaisen koululaitoksen kuin haluan - tietysti mallintaen Britannian käytäntöjä. Siis onhan niilläkin kouluja joissa ei ole pakko pitää koulupukua, harvinaisia vaan sellaset. ja Suttonissa ei satu oleen yhtäkään sellaista ala-astetta oikeassa elämässä enkä saa selville josko jossain niistä ei oliskaan ollut koulupukuja kakskyt vuotta sitten. Paras vaan kokata kuvitteellinen koulu sinne jonneki ja lisätä vaikka yks kadunnumero lisää ko. kadulle. =D
Kuvitteellisista paikoista tuli mieleen Rowlingin Harrylle luoma Pikku Whinging. Joka on Surreyssä. Mutta onkohan se määritellyt mitään tarkempaa sijaintia sille siellä? Oli miten oli, Heta, kiinnostaisko sua jonkinlainen peli Hunterin ja Harryn välillä Tylypahkan ulkopuolella? Nyt kun (tosiaan ihan sattumalta) lykkäsin Hunterin samalle alueelle ja Harry oli vähän yksinäinen koulun kesälomilla. Hunter on niitä jotka suhtautu Harryn legendaan suht neutraalisti. Kirjat ei tietty mainitse että se ois tavannu niillä ketään koulun oppilasta kaveripiirinsä ulkopuolelta, mutta ei kai ne sitä suoraan kielläään? Tosin mä en vielä viitsis '92 kesään kauheesti hyppiä, mutta näin alustavasti kyselen jos sua edes kiinnostais...? =D | |
| | | Giana Mayorette Korpinkynsi
Viestien lukumäärä : 193 Join date : 30.11.2012 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Höpötysloota To Maalis 07, 2013 7:54 pm | |
| Joo ja Nibsin innoittama myös minä varmensin Gianan ja Wallyn kotia ja se sijaitsee Barnetissa, Pohjois- Lontoossa. Barnet Lanen ja Brook Placen kulmauksessa, heidän ovensa on sininen.
Google Earth on melkein God. | |
| Aihe: Vs: Höpötysloota To Maalis 07, 2013 9:20 pm | |
| Tajusin vasta että eihän sen tietenkää tavii just Suttonissa sen koulun olla...Bussi kulkee. muuallekin =D Jos Surreyn valikoimasta ei löydy koulupuvutonta laitosta joka on muutenkin fiksu niin sit menee kuvitteelliseks. Mikä mua ehkä kumminki eniten risoo tossa koulupukupakossa noissa kouluissa, on se syy minkä ne listaa aivan ensimmäisenä: "se ilmaisee ylpeyttä koulustamme". Kraah! Ymmärrän kyllä periaatteessa, mutta tarviiks ton olla ykkössyy koulupukuun?! Ärsyttävää. Hunterin perhe asuu Ringstead Roadilla jossain alkupäässä. Nyt kun on vauhtiin päässyt vois täs viikonlopun aikana kokeilla jotain pohjapiirrosta niiden talosta alkaa väsään. Tiedän suurinpiirtein mitä niillä on, mutta ei oo vielä selkeää kuvaa talon arkkitehtuurista. =P EDIT: IAAAAH! Siellä on kouluja joissa on koulupukupakko JA ne määrää myös että pitkät hiukset on pakko pitää taakse kiinni sidottuna "turvallisuussyistä". MILLÄ VUOSISADALLA NE ELÄÄ??! Kuin mä kestän. | |
| | | Harry Potter Poika joka elää
Viestien lukumäärä : 124 Join date : 16.12.2011
| Aihe: Vs: Höpötysloota Pe Maalis 08, 2013 4:50 pm | |
| Nibs, kyllä kiinnostaisi. Harryn kesälomista ei kerrottu käytännössä mitään muuta kuin että tämä oleili kesät Dursleylla joten mahdollisuut monenlaiseen peliin on aika hyvät. :)
Itse olen käsittänyt koulupukupakon niin, että kun oppilaalla on tietynlainen koulupuku tämä ilmaisee asullaan sen, mitä koulua käy. Esimerkiksi jos koululla on vastuu oppilaasta kouluun kulkemisen aikana, ja tapaturman sattuessa oppilaan koulu olisi puvun takia helposti tunnistettavissa ja siten viestin vieminen oppilaasta myös nopeampaa. | |
| Aihe: Vs: Höpötysloota Pe Maalis 08, 2013 7:01 pm | |
| Jee, hienoa! Katsotaanko sitä tarkemmin sitten myöhemmin. Hoitelen ensin noita muita Hunterin pelejä, niitä on nyt auki aika kasa. =D Joo, no toi on ihan hyvä pointti, mutta ei tosta tai mistään tollasesta ainakaan sanallakaan mainita yhdenkään koulun perustelulistalla. =D Mut Surreyssäkin on kouluja jotka on ottaneet koulupukupakon käyttöön vasta tällä vuosikummenell, niin ettäjos käy säkä, niin ess yks niistä muutenkin sopivista olis Suttonin läheisyydessä. Pitää ottaa selvää, koska oishan se aina mukavempaa jos vois sijoittaa hahmonsa realistiseen kouluun silloin kun asuinaluekin on oikeasti olemassa. | |
| | | Jacob King Poliisi
Viestien lukumäärä : 82 Join date : 02.01.2012
| Aihe: Vs: Höpötysloota Su Maalis 10, 2013 4:57 pm | |
| Huh! Sain vihdoin selvitettyä mikä tarkalleen ottaen Jacobin poliisiarvo ja tehtävänkuva on näin '90-luvulla. Että sinänsäkin hvyä että päätettiin Cardean kanssa ottaa täysin uusiksi tuo Jacobin ja Indicon ensikohtaaminen. Koska se on nyt vahvistunut että Jacobin työnkuvaan ei kuulu katupartiointi lainkaan. Tai siis voisi kuulua, jos haluaisin, mutta en halua kun ei kerta tarvitse sillä Jacob ei yksinhuoltajana halua riskeerata itseään enempää kuin on tarve. Ja kun päätin tuon asuinpaikankin ja sitä kautta työpaikan niin sekin todennäköisesti vaikuttaa siihen miten Indico ja Jacob voisivat tavata. =D
Jacob on siis kersantin arvossa ja tehtävissä Suttonin poliisiasemalla, (siis kirjaiemllisesti sillä niistä kolmesta jonka nimi on Suttonin poliisiasema.) Se ei ottanut takaisin enää mitään virallista linkkiä etsiväosastoon eli se ei ole etsiväkersantti vaan ihan tavallinen sellainen, jolloin se voi pitäytyä kaikesta virallisesta rikostutkinnasta vaikka on rikospaikoilla tietysti muissa hommissa. Mä uskoisin että tavallisen kersantin työnkuva sopii sen elämäntilanteeseen hyvin, varsinkin kun rikostilastoihin nähden Sutton on Lontoon kolmanneksi rauhallisin kaupunki. Mutta entisenä etsivänä se toimii yksityisenä avustajana tapauksissa joiden havaitaan mahdollisesti linkittyvän sen veljen katoamiseen. (Tietysti joutuu tekeen sen vapaapäivinään ja lomilla. Mutta yli kolmenkymmenen vuoden jälkeen ja taikayhteisöönkin liittyen, moisia tapauksia tuskin ilmenee kovin usein.) Ja tietysti jos sen veljen tapaus joskus avattaisiin uudestaan.
Ja täytynee perua visioni että Jacobilla olis oma auto. Tai siis, kun nyt vaivauduin tutkimaan Lontoon liikennettä, siellä ei kai järjissään selviä yksityisautolla ja matkojen kestot venyvät tolkuttomasti. Mutta ei se mitään, sillä on kaikki tarpeellinen vähintään sopivan kävely, pyörä -tai bussimatkan päässä, myös maanalainen ja juna-asema. =D | |
| Aihe: Vs: Höpötysloota Ma Maalis 11, 2013 1:25 pm | |
| Nääh, kyllä näillä auto on. Ne vaan käyttää sitä harvoin. Luultavasti autovero on turhan korkea nähden siihen miten vähän ne sitä käyttäisi, mutta eipä se niiden tauloutta kaada edes kahden lapsen kanssa, kun on velkavapaa talo, keskiluokkaiset tulot ja huomattavasti perintörahaakin jäljellä. Mä en vaan osaa enää mieltää niitä ilman autoa. Mutta tiätteks, mä luulin etten ikinä tympääntyis taustatutkimusten tekoon, mutta kai mullekin sitten liika on aina liikaa. Kirjoittamisesta menee ilo jos joutuu tekeen ihan törkeet vuoret taustatutkimusta että saa tarpeeks uskottavuutta kehiin. Joten mä päätin yksinkertaistaa Hunterin ja Jacobin historiaa jotta saisin pysyttyä yhdessä maassa ja yhden työn kuvioissa. - Ne ei koskaan muuttaneet Skotlantiin, ne vain lomaili siellä jolloin Hunter sai pureman. - Eli muuttaessaan kun Hunter oli 5v, ne muutti saman tien tuonne Suttoniin. - Jacob ei koskaan ole kouluttanut missään poliisiakatemiassa. (Tämän seikan muutin myös siksi että päätin sen sittenkin jääneen koti-isäksi muutamaksi vuodeksi '80-luvulla joten tuohon suuntaan jatkaminen töihin palatessa olisi käytännössä mahdotonta. Eli se vaan palas takas Met poliisin piiriin, samalle asemalle kuin ennenkin.) Mutta nuo muutokset ei mitenkään vaikuta hahmoihini persoonina, eikä historiansa merkittävimpiin tapahtumiin joten ei tässä sinänsä mitään suurta muutosta ole tapahtunut. Ajattelin vaan ilmoittaa mikäli jollakulla ois sattunut pyöriin jotain peli-ideoita kyseisten alueiden tai työpaikkojen tiimoilta. =) | |
| | | Leticia Mayer Taikaministeriö/Kilta
Viestien lukumäärä : 411 Join date : 28.01.2011
| Aihe: Vs: Höpötysloota Ke Maalis 13, 2013 1:48 pm | |
| Nibs heitti Seiskan mainosta.orgiin. Menkäähän ihmiset jakelemaan tähtiä ja äänestämään niin saadaan näkyvyyttä ja sen kautta toivon mukaan uusia pelaajia! | |
| Aihe: Vs: Höpötysloota Ke Maalis 13, 2013 4:12 pm | |
| Jep, mä kävin omasta puolestani tähdittään ja äänestään. Noi mainokset taitaa olla tuolla puoli vuotta kerrallaan että jossain vaiheessa toi linkki ei sit enää toimi. Mut sen voi kuka tahansa sit ilmottaa uudestaa niin halutessaan, tolle sivustolle ei tarvii ees rekisteröityä. =)
HAA, mä muutin Hunterin perheen talon sittenki Kingsley Avenuelle! (Viereinen katu alunperin aikomastani.) Koska kyyläsin vähän myynnissä olevia taloja ja sitten vielä Googlen karttojen katukuvaa ja löyysin varsin sopivan talon niille siltä kadulta. =P En välttämättä kehtaa kuvia linkitellä, mutta ainaki saan kirjoitettua niiden kodista melko yksityiskohtaisen kuvauksen talon ulkopuolesta ja tilojen koosta. Sisustus tulee tietysti oleen kuvitteellinen, ja pohjapiirroskin ainakin osittain.
Viimeinen muokkaaja, Stephen Hunter King pvm La Maalis 16, 2013 12:07 pm, muokattu 1 kertaa | |
| Aihe: Vs: Höpötysloota Ke Maalis 13, 2013 6:14 pm | |
| Kävin äänestää. En vaan tiedä, tuliko mun ääni mukaan kun kone on temppuillu tänään aika paljonkin. Vika taitaa olla noissa päivityksissä, mitä en ole jaksanut päivittää. :/ |
| | | Albus Dumbledore Rehtori/Kilta
Viestien lukumäärä : 135 Join date : 16.02.2012
| Aihe: Vs: Höpötysloota To Maalis 14, 2013 8:48 am | |
| Tottahan toki mäkin äänestin. :) | |
| | | Ninji Admin
Viestien lukumäärä : 45 Join date : 14.06.2011
| Aihe: Vs: Höpötysloota To Maalis 14, 2013 11:12 am | |
| En kyllä jaksais välttämättä ihan noin tarkkaan alkaa kenenkään kotia suunnittelemaan, mutta mikäs siinä jos joku jaksaa :DD Niitä pohjapiirroksia kyllä on tullu tehtyä - tai laitettya Rockter tekemään, koska aina sitä ajattelee kämpät ihan toisella tavalla kuin se vastapelaaja ja ne selkeyttää kyllä todella paljon varsinkin sillon jos on paljon pelejä mitkä sijoittuu jonkun kotiin. | |
| | | Jacob King Poliisi
Viestien lukumäärä : 82 Join date : 02.01.2012
| Aihe: Vs: Höpötysloota To Maalis 14, 2013 12:32 pm | |
| No en minäkään kaikkien hahmojeni koteja jaksa visioida näin. =DD Hunter ja Jacob ovat mun rakkaimmat ja sitä myöten intohimoisimmin panostamani omat hahmoni ikinä ja aion kirjoittaa niistä vielä vuosikausia hartaasti ja huolella. Edes Juniori ei ole koskaan inspiroinut mua näin paljon tai ollut läheskään yhtä rakas, mutta liekö tuo ihmekään kun se ei perustavanlaatuisesti ole mun oma. Muutin mieleni kuvien linkittelystä niiden talon ulkopuolesta, koska ne linkit ei kuitenkaan näy koko maailmalle vaan vain tänne rekisteröityneille, ja nappasin ne googlen kartan katukuvasta enkä kenenkään myynti-ilmoitukseen ottamia kuvia. | |
| | | Reynardine Welz Kuolonsyöjä
Viestien lukumäärä : 116 Join date : 15.11.2012
| Aihe: Vs: Höpötysloota To Maalis 14, 2013 3:26 pm | |
| Heh, musta tuntuu, että hahmoista löytyy aina pikkuhiljaa jotain korjattavaa tai lisättävää. Viimeisin juttu oli Reyn näyttelijän silmien värin tarkistaminen. x3 Ja voisi olla kyllä hyvä kehitellä jossain vaiheessa myös kuvaus sen asunnosta. Nyt kun ei vielä ole itelläkään mitään selvää käsitystä, miltä se näyttää. Ainoa ajatus on, että keittiö on ylhäältäpäin jostain suunnasta katsottuna vasemmassa yläkulmassa ja eteinen oikealla puolella. | |
| | | Wallace Mayorette Pyhä Mungo
Viestien lukumäärä : 64 Join date : 28.11.2012 Paikkakunta : Uleåborg
| Aihe: Vs: Höpötysloota To Maalis 14, 2013 3:38 pm | |
| - Giana Mayorette kirjoitti:
- Joo ja Nibsin innoittama myös minä varmensin Gianan ja Wallyn kotia ja se sijaitsee Barnetissa, Pohjois- Lontoossa. Barnet Lanen ja Brook Placen kulmauksessa, heidän ovensa on sininen.
Google Earth on melkein God. Mä luulen, että Google Earthista näätte meiän kämpän siis "Gianan ja Wallyn" ehkä mä joskus teen sisältä sen. | |
| | | Sponsored content
| Aihe: Vs: Höpötysloota | |
| |
| | | | Höpötysloota | |
|
| Oikeudet tällä foorumilla: | Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
| |
| |
| |