|
| Höpötysloota | |
|
+37Nithe M. Hawthorne Wallace Mayorette Giana Mayorette Reynardine Welz Matthew Peacock Connor Dane Lucius Malfoy Severus Kalkaros Josh Peacock Hermione Granger Bellatrix Lestrange Randa Mohandosh Morgana Peacock Aaron Gray Shawn Gabriel Scott Samantha Slayer Albus Dumbledore Jacob King Harry Potter Fairfax Avery Indico Zolnerowitch Ninji Remy Gallow Pius Thicknesse Chaos Denbright Rodolphus Lestrange Lordi Voldemort Remus J. Lupin Stephen Hunter King Leticia Mayer Barty Crouch Jr. Leon Elroy Rabastan Lestrange Will McDonnell Neville Longbottom Theodore Nott Jr. DrRockter 41 posters | |
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Stephen Hunter King Korpinkynsi/Ihmissusi
Viestien lukumäärä : 411 Join date : 05.03.2011
| Aihe: Vs: Höpötysloota Ma Huhti 09, 2012 7:12 pm | |
| - DrRockter kirjoitti:
- minä en missään tapauksessa lähtisi syyllistämään niitä veneissä olleita ihmisiä; kuvitelkaa kuinka paska elämä niillä on varmaan muutenkin ollut ton turman jälkeen. Ne varmaan elää syyllisyydentunnois muutenkin saatika että niitä vielä erikseen syyllistetää siitä.
Eli. Kaikkien luulis olevan jo kuolleita tähän päivään mennessä. Ja yhtälaillahan se insinööri ja kaikki muutkin eloonjääneet toilailijat varmasti syyllistivät itsejään ja kärsivät jatkossa, vieläpä varmasti median kynsissä, ja kyllä te niitä tunnutte pystyvän silti erikseen syyttämään. ;D Perustilanne on sama, ainoo vaan että jälkimmäisten valinnoista ei välttämättä kärsineet niiden omat rakkaat. (Tietty voi ajatella että 1500 tuntematonta ajaa saman asian.) Joo, kauhuleffojen suhten jaksan aina toppuutella muitakin ja pysyn ainaki itse rationaalisena sen suhteen ettei sitä voi tietää mitä itse tekisi ko. tilanteessa, (paitsi sen että rakkaitaan ei hylkäisi.) Mutta tällaisen leffan kanssa tunteet nousee "hieman" enemmän pintaan. | |
| | | Bellatrix Lestrange Kuolonsyöjä
Viestien lukumäärä : 126 Join date : 09.04.2012
| Aihe: Vs: Höpötysloota Ma Huhti 09, 2012 7:14 pm | |
| Joo, piti sanookkin että jokainen jotka oli Titanicissa ni on nykypäivään mennessä jo menehtyneitä. Viimevuonna taisi kuolla viimeinen, se joka oli selvinnyt äitinsä kanssa Titanicista ollessaan noin kahden kuukauden ikäinen. Eli ei sieltä ketään enään elossa ole. | |
| | | DrRockter Admin
Viestien lukumäärä : 436 Join date : 03.01.2011 Ikä : 34 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Höpötysloota Ma Huhti 09, 2012 7:15 pm | |
| No mut kyl mä mieluummin syytän niitä jotka on oikeesti vastuussa koko turmasta kun niitä raukkoja jotka vaan joutu sen turman uhriks ja sit viel joutu tekee pakon eessä ratkasun että nyt lipettiin ja rakkaat jäi sinne. Ja olkoonki vaan kuolleita, must on silti inhottavaa syyllistää niit veneis olleit ihmisii. | |
| | | Stephen Hunter King Korpinkynsi/Ihmissusi
| Aihe: Vs: Höpötysloota Ma Huhti 09, 2012 7:20 pm | |
| - DrRockter kirjoitti:
- No mut kyl mä mieluummin syytän niitä jotka on oikeesti vastuussa koko turmasta kun niitä raukkoja jotka vaan joutu sen turman uhriks ja sit viel joutu tekee pakon eessä ratkasun että nyt lipettiin ja rakkaat jäi sinne. Ja olkoonki vaan kuolleita, must on silti inhottavaa syyllistää niit veneis olleit ihmisii.
Hetkinen nyt vain, muistuttaisin että minä olen tässä koko keskuselun ajan (joka taisi minun viestistäni alkaakin), syyllistänyt myös niitä turman synnyttäjiäkin. Ja pohjimmiltani ensisijaisesti nimenomaan niitä, tietenkin. Ja mitä tulee veneissä olleiden syyllistämiseen, olen jo perustellut kantani kaikin tavoin mitä koen tarpeelliseksi.
Viimeinen muokkaaja, Stephen Hunter King pvm Ma Huhti 09, 2012 7:25 pm, muokattu 1 kertaa | |
| | | DrRockter Admin
| Aihe: Vs: Höpötysloota Ma Huhti 09, 2012 7:24 pm | |
| No minä en muista kuka sano mitäkin tässä viestien tuoksinnassa ja kommenttini oli lähinnä tohon edelliseen ja lisäksi nimenomaan ilmaisin omaa mielipidettä asiaan.
Nyt se ylläpito! hitsi.. xD | |
| Aihe: Vs: Höpötysloota Ma Huhti 09, 2012 8:39 pm | |
| Onko minun oletettava, että tämä viime heinäkuussa esittämäni Tylypahkan vuosikirja -idea on täysi susi? Kun kukaan ei ole kommentuinut sitä millään tavalla missään päin tätä foorumia. =( Yritin nyt järjestellä tuota viestin sisältöä selkeämmäksi, jos asiaan tarttuminen on sekavuuden takia ollut vaikeaa. | |
| | | DrRockter Admin
| Aihe: Vs: Höpötysloota Ti Huhti 10, 2012 7:47 pm | |
| Mä oon edelleen sitä mieltä että meillä ei ole tarpeeks ihmisii Tylypahkas että tossa vuosikirjas viel ois mitää järkee! Ees lähtä toteuttaa koska voi olla et meil menee monta vuotta viel ennen ku meil on oppilait ja opettajii tarpeeks! Muuten! Hermione on meidän hahmokaartin 30. jäsen! Miniaalto meille! Wohoo! Deatheater: Ekaks, jostain syystä mese ei lähetä sulle viestei joten whattaa? Toivottavast luet tän Ja tokaks; Voldemort ja Bellatrix tuolla Pikku Hirttivaarassa aloittelevat peliä ja meidän pienimuotoisten suunnitelmien mukaan tarvittaisiin joku, jolta kiduttaa tietoja! Olisko siis jonkun hahmo vapaaehtoinen tälläiseen operaatioon? Mietittiin että Volde vois tos vaihees haluta tietää että onko Kilta perustettu uudelleen vai ei ja tämmösen massiivisen tiedon vuotoon me nyt tarvittais vapaaehtonen! Anyone? | |
| Aihe: Vs: Höpötysloota Ti Huhti 10, 2012 8:42 pm | |
| Kannattais varmaan alkaa pohtia jotain kikkaa jolla houkutella ja inspiroida ihmisiä luomaan oppilashahmoja (ja opettajia.) Ei nyt niinkään minkään vuosikirjaprojektin takia vaan kun täällä on nähdäkseni muutama (minun lisäkseni) kaivannut ainakin oppuilashahmoja peliin ylipäätään. Ja tässä nyt kumminkin pääaikajanana nimenomaan Harryn kouluvuodet eli aika Tylypahka-painotteinen perusidea.
Kun ne oppilaat ja opet eivät kerran pelkästään maailman ja pelin idean pohjalta tunnu ihmisiä puoleensa vetävän, voisiko kehittää jotain...vetonailan tapaista. Tuo vuosikirja ei välttämättä toimisi sellaisena ainakaan kovin hyvin, mutta jokin joka heittäisi valoa oppilashahmojen olennaisuudelle ja hauskuudelle tavalla johon oppilashahmoja peliin tuovat voisivat käyttää omaa luovuuttaan muutenkin kuin tavallisella pelaamisella.
On toki musta tosi hienoa että on niin paljon Tylypahkan ulkopuolisiakin hahmoja enkä missään nimessä toivo niidenkään tulvan tyrehtyvän, mutta siis sinne sekaan olisi hienoa saada ihmiset inspiroitumaan myös oppilas -ja opettajahahmoista.
Mulla ei kyllä nyt juuri ole aavistustakaan mitä se jokin voisi olla, mutta aion pohtia. | |
| | | Morgana Peacock Kotirouva
Viestien lukumäärä : 94 Join date : 24.03.2012
| Aihe: Vs: Höpötysloota Ti Huhti 10, 2012 9:02 pm | |
| Minun nähdäkseni seiskan suurin juoni ei ole niinkään HARRYN seitsämän vuotta, vaan ne seitsämän vuotta jolloin velhomaailma mullistui. Harry nyt vain sattui kivasti käymään koulua silloin. Kirjoistahan me saadaan kaikki lukea mitä jänskää koulussa tapahtui, joten minusta on kivempaa pelata aikuisilla ja koulut käyneillä, kuin koululaisilla. Toki luokissa tapahtuu jo kaikkea ja käytävillä jne. suhde draamat ja muut.
Jos ylläpito alkaa suosimaan pelkkiä oppilaita tai vain tiettyä ryhmää hahmoista menisi vähän maku hyvästä hengestä. Kaikkihan henk.koht päättävät tekevätkö sen aikuisen vai opiskelija vaiko sitten nuoren joka valmistuu ja on jo muuallakin. Ei siinä oikein voi mitenkään ohjailla.
Hahmoissa minä tykkään vanhemmista. En tiedä, teinit ärsyttää mua yleensä vain suunnattomasti :'D Mä teen niistä aina semmosia ongelmanuoria tai jotain ihan kaheleita. Lunan harkitsin vakavasti tekeväni, koska se on tarpeeks sekasin meikälle. | |
| Aihe: Vs: Höpötysloota Ti Huhti 10, 2012 9:40 pm | |
| - Morgana Peacock kirjoitti:
- Jos ylläpito alkaa suosimaan pelkkiä oppilaita tai vain tiettyä ryhmää hahmoista menisi vähän maku hyvästä hengestä. Kaikkihan henk.koht päättävät tekevätkö sen aikuisen vai opiskelija vaiko sitten nuoren joka valmistuu ja on jo muuallakin. Ei siinä oikein voi mitenkään ohjailla.
Enhän minä mistään tietyn ryhmän suosimisesta puhunut. Vaan jonkin tietyn hahmoryhmän suhteen inspiroivan ja houkuttelevan lisäjutun kehittelystä. Käytin nimenomaan noita sanoja. Liittymisohjeet pysyisivät tietenkin ennallaan ja ylläpito tietenkin jatkaisi hahmohakemusten hyväksymistä niin kuin aina ennekin. Mutta pelissä olisi jotain ekstraa/puolta joka mahdollisesti lisäisi ihmisten kiinnostusta oppilas -ja opettajahahmojen luomiseen ja niillä pelaamiseen, ilman mitään paineita tai puolueellista ylläpitoa. Kyllä, olen samaa mieltä että pelin kokonais-idea on ylipäätään ne seitsemän vuotta joina Harry sattui käymään koulua, mutta koska suurin osa aikajanan olennaisista tapahtumista myöskin sattui tapahtumaan Tylypahkassa, varsinkaan canon-tylypahkalaisten mukaan saaminen mahdollisimman pian ei ainakaan minun mielestäni olisi lainkaan pahitteeksi. Ja ylipäätään mitä värikkäämpi hahmokaarti myös sukupolvilen suhteen, sen mielenkiintoisempaa luulisi olevan myös Tylypahkan ulkopuolella. Ja painotan edelleen, että olen tässä yrittänyt provosoida inspirointia, en suosimista ja hyvän hengen vahingoittamista.... -.- | |
| Aihe: Vs: Höpötysloota Ti Huhti 10, 2012 10:01 pm | |
| Pahoitteluni, minä lurittelen vastaukseni tähän aina aika oikealla kädellä (olen vasuri). Mutta siis pääpointtini oli, että ei kannata varmaan kauheasti nostelemaan mitään inspiraatiota tai houkuttelevuutta vain oppilaita kohtaan vaan yleisesti hahmoja. Siinä seiska on minusta onnistunut hyvin, koska kun katsoo hahmojen päärää per lärvi niin niitä on kiitettävästi. Tällä hetkellä on lähes turhaa lähteä kehittämään mitään kamalaa ekstraa pelkästään oppilaita varten. Minun kävisi sääliksi ylläpitoa kun siinä on aina tietenkin töitä heille.
Suurin osa merkittävistä tapahtumista kieltämättä tapahtui tylypahkassa, mutta yleensä niihin ottivat osaa vain Harry, Ron ja Hermione plus muutamat muut mainitut. Lisäksi niille voisi luoda taistelun tyyliin oman paikkansa esimerkiksi kolmivelho turnajaisille, mutta koska meillä on tällä hetkellä on vain Harry ja Hermione niin pelien tapahtumat ovat... vähän suppeita, sillä jos joku joskus tarttuu Roniin tai muuhun niin olisi surullista ettei hän pääsisi näihin peleihin mukaan, jos ne kaikki on jo pelattu.
Uusien hahmojen saaminen on aina hienoa, kaikkihan me sitä haluamme. Itsekin väkerrän tällä hetkellä viiden idean kanssa päässäni ja ne käyvät taistelua voitosta joka sitten pääsee hahmoksi tuttuun tapaan kahdessa tunnissa. Eikä kukaan muruseni sanonut sinun ketään vahingoittava, minun sanavalintani vain olivat vähän harkitsemattomia. Niin sattuu kun kirjoittelee kahdentoista jälkeen, vaikka äiti sanoo ettei sen jälkeen tapahdu mitään hyvää, vai oliko se kahdelta...
Tuo sinun vuosikirjasi toimisi ehkä parhaiten, jos peli todellakin olisi vain oppilaille. Voisihan siitä kehittää jonkin muun version, mutta en sitten tiedä meneekö se jo liikaa säheltämiseksi ja ylläpitohan siitä päättää mitä tänne tulee loppu peleissä, koska heidän pitää se koko duuni tehdä. Nostan hattua vaan jos jaksavat. Minä olin aikanani niin laiska admin, että itse olisin varmaan vain sanonut, että pistäkää töpö pystyyn jos tykkäätte, mutta aakkosilla en ala leikkimään kun ei ole juonelle olennaista. :'D Tiedän, osaan olla ämmä.
PS. Jos Volde ja Bella tahtoo jonkun rääkättäväkseen niin mun Indico on... einiinyhteistyöhaluinnemuttakunmäpäätänniin... valmis peliin. | |
| Aihe: Vs: Höpötysloota Ti Huhti 10, 2012 10:44 pm | |
- Tällä hetkellä on lähes turhaa lähteä kehittämään mitään kamalaa ekstraa pelkästään oppilaita varten. Minun kävisi sääliksi ylläpitoa kun siinä on aina tietenkin töitä heille.
No yleisinspiroiva sitten? Ja miksi sen pitäisi olla kamalaa? Peienelläkin säädöllä voi saada paljon aikaan. Ja voihan sitä aina pohtia jotain minkä säätäminen on kivaa eikä tunnu vaivalloiselta. - Lainaus :
- Tuo sinun vuosikirjasi toimisi ehkä parhaiten, jos peli todellakin olisi vain oppilaille. Voisihan siitä kehittää jonkin muun version, mutta en sitten tiedä meneekö se jo liikaa säheltämiseksi ja ylläpitohan siitä päättää mitä tänne tulee loppu peleissä, koska heidän pitää se koko duuni tehdä.
Vuosikirjoissa ylläpidon ei tarvitsisi tehdä yhtään mitään jos ei huvita, paitsi se sivuille linkittäminen mikäli siis vuosikirja-idean tänne hyväksyisivät. Ja juuri siksihän minä näitä ideoita ja ideoidenkehityskeskusteluja herättlene, kun ylläpidolla on ratkaiseva päätös mutta meidänkin mielenliikkeidemme pitäisi painaa jonkin verran. Esim. tuolla vuosikirjaketjussa nimenomaan kyselen teidän kaikkien ehdotuksia idean kehittämiseksi muun muassa, mikäli se ei mielestänne tuollaisnaan ole hyvä tai kiva. Ja tuo vuosikirja-ideanihan ei olisi tarkoitettu minään stressaavana paineaaltona vaan nimenomaan vain huvin vuoksi hauskana lisäprojektina ja lisävärinä. Ei sellaisista haittaakaan olisi, varsinkaan kun se ei vaatisi ylläpidoltakaan mitään muuta kuin pikaisen linkityksen. Mutta ihansama. Minä en nyt sitten ehdottele enää mitään tänne. Kun tuntuu että kaikki viimeaikaiset ideani ovat yleisön mielestä joko epäajankohtaisia, turhia tai pahempaa. Hyvä tämä Seiska on näinkin. Hillitsen siis tästedes luovuuteni ja muun innostukseni, pelaamista lukuunottamatta tietenkin. | |
| | | Chaos Denbright Taikaministeriö/Kilta
Viestien lukumäärä : 377 Join date : 22.08.2011
| Aihe: Vs: Höpötysloota Ke Huhti 11, 2012 8:12 am | |
| - Stephen Hunter King kirjoitti:
- Mutta ihansama. Minä en nyt sitten ehdottele enää mitään tänne. Kun tuntuu että kaikki viimeaikaiset ideani ovat yleisön mielestä joko epäajankohtaisia, turhia tai pahempaa. Hyvä tämä Seiska on näinkin. Hillitsen siis tästedes luovuuteni ja muun innostukseni, pelaamista lukuunottamatta tietenkin.
Noh noh, tällanen on nyt ihan turhaa! Eihän tässä ole tuosta ideasta mielipiteitään antanut mun lisäksi kuin Cardea ja DrRockter. Mun mielestä on kivaa että joku ideoi, mutta eihän kaikille ideoille aina löydy kannatusta, oli kyseessä sitten ihan mikä vaan asia. :) Ja ainakin mun mielestä tossa vuosikirjaideassa on ihan potentiaalia, mutta ihan tuollaisenaan se ei välttämättä ihan sovellu tähän peliin. ---- Tosi kivaa yrittää lukea tenttiin, kun alakerrassa joku soittaa musiikkia niin, että tää mun tuoli melkein pomppii basson tahtiin... Jos tuntisin kappaleen, vois varmaan laulaa mukana. | |
| Aihe: Vs: Höpötysloota Ke Huhti 11, 2012 10:56 am | |
| Juu, anteeksi - ehkä väsyneenä ylireagoin. Tuntui vain hetken kuin ylipäätään ideani tyrmättisiin kerta toisensa jälkeen lähes jo käsitetasolla ennen kuin ne saavat edes kunnolla mahdollisuutta. (Päiväkirja-ehdotukseni ulos laskien, hahmoinspirointi oli kolmas ehdotukseni.) Mutta tosiaan, väsyneenä ylireagoin eikä DrRockter ole tainnut vielä edes sanoa mielipidettään tuohon viimeisimpääni. Enkä toki kuvittele että mikään idea kaikkien kannatusta saa, enhän minäkään tuota hahmot-osion uudistusta kannattanut. (Olen muuten lämmennyt sille sen jälkeen kun lähdin käytännössä mukaan sen toteutukseen.) | |
| | | Bellatrix Lestrange Kuolonsyöjä
Viestien lukumäärä : 126 Join date : 09.04.2012
| Aihe: Vs: Höpötysloota Ke Huhti 11, 2012 11:29 am | |
PS. Jos Volde ja Bella tahtoo jonkun rääkättäväkseen niin mun Indico on... einiinyhteistyöhaluinnemuttakunmäpäätänniin... valmis peliin. Noniin hienoa saatiin vapaaehtoinen! Ja juu, Bellanhan tehtävä on tosiaan saada tieto irti keinolla millä hyvänsä, en tietenkään laita Bellaa tappamaan hahmoasi, kun en koskaan muutenkaan laita hahmojani tappamaan toisten hahmoje ilman vastapuolen suostumusta. Jos sulla on messenger tai vastaava ni voitais sopia messengerissä paremmin? | |
| | | DrRockter Admin
| Aihe: Vs: Höpötysloota Ke Huhti 11, 2012 1:21 pm | |
| Nyt tämä keskustelu oppilashahmoista sun muusta jatkuu Täällä! Eli Kysymyksiä ja ehdotuksia-puolella. Ja täällä rauhoitutaan nyt sitten puhumaan mukavemmista asioista! (: Kuten vaikka siitä että.. Volde ja Bella saivat kidutettavan jee! Kiitos Cardea! ollaan mesessä joo yhteyksissä tästä! | |
| Aihe: Vs: Höpötysloota Ke Huhti 11, 2012 3:47 pm | |
| wuhuu mun hahmoo kidutetaan eikusiismitä... X3 muahahahahhaaaa...
Asdf mua ei kannata herättää päiväunilta, varsinkaan mäkättämällä siitä, että nukun. Olin varmaan tosi vihasen marsun kuulonen... Mutku oon tehny tänään paaaaljon kaikkea. mm.feilannut ruotsin kokeen kun kokeessa tuli semmonen totaalinen blackout. Mun aine oli jotain... ah niin kaunista Jag är.... Holy shit I'm gonna DIE! Ja sit mä näinkin mun tyttöi kaupungilla, köyhdyin koulun takia ja köyhdyn vielä lisää. Nuudelit on mun ruokaympyrä. \o/ Pirkan kanayrtti nuudelit on namia.
Joo... Mä koetan herätä jja pelata mesen kanssa kun se ei lisää taas mitään yhteystietoja. | |
| Aihe: Vs: Höpötysloota Ke Huhti 11, 2012 5:21 pm | |
| Onko kukaan täällä American Pie -leffojen ystävä? Kävin juuri kiatsomassa veljeni kanssa uusimman, American Pie: Luokkakokous ja oli yhtä hyvä kuin kolme alkuperäistäkin. =P Ne osat siinä välissä ovat toki myös hyviä, mutta eivät läheskään yhtä hyviä + tuntuvat vähän ylimääräisiltä kun vain yksi "canon-hahmo" on mukana. Tämä uusin on kuitenkin ehkä suosikkini canon-hahmojen elämää käsittelevistä, koska ne on tässä jo aikuisia eli mukaan tuli uudella tavalla lisää syvällisyyttä. Ja Stifflerillä kävi tuuti että Finchilläkin on samanlainen äiti kuin hänellä...;'D Mjoo, mutta enpä höpötä tästä enempää ennen ku tiedän olenko ainoa ko. sarjasta kiinnostunut vai en. | |
| | | DrRockter Admin
| Aihe: Vs: Höpötysloota Ke Huhti 11, 2012 9:39 pm | |
| - Lainaus :
- wuhuu mun hahmoo kidutetaan eikusiismitä... X3 muahahahahhaaaa...
Joo 8D Ja paljo kidutetaaki koska se joutuu nyt sit paljastaa Killan olemassaolon! Hohohoho! Mä kävin tänää kattoos Titanicin leffas ja voi luoja että vollotin! Siin vaihees ku se orkesteri meinaa lähtä menee mut se yks alkaa soittaa viuluu ja ne palaaki ni.. Siit lähtien sit. Melkee tauotta. Ah, James Cameron<3 Rakastan sitä miestä. Se tosin aiheuttaa mul kuivat ja turvonneet silmät, päänsärkyy ja väsymyst :'D mut pikkujuttui! | |
| | | DrRockter Admin
| Aihe: Vs: Höpötysloota To Huhti 12, 2012 4:47 pm | |
| Ah nyt sorrun tuplapostaamiseen mut veikkaan et monet on jo lukenu edellisen viestini ja oon niin innoissani tästä minkä nyt väänsin teille innosta puhkuen! Toivottavast tekin innostutte! Verkosto-haaste! | |
| | | Neville Longbottom Rohkelikko
Viestien lukumäärä : 217 Join date : 05.01.2011
| Aihe: Vs: Höpötysloota To Huhti 12, 2012 7:19 pm | |
| | |
| Aihe: Vs: Höpötysloota To Huhti 12, 2012 8:33 pm | |
| Ah, ihanaa, lisää tietoa Rowlingin kirjasta. Kyllä kuulostaa siltä että se pitää käsiinsä hankkia ihan englanninkielisenä. En halua menettää mitään suomennoksen takia Row'n ensimmäisestä aikuisten kirjasta. Pottereista en jaksanu lukea kuin viimeisen englanniksi, vaikka muutaman muunkin niistä englanniksi omistan. Vaikka rakastan englantia, olen laiska lukemaan paksumpia kirjoja sillä kielellä. Paitsi tosiaan Deathly Hallows tuli ahmittua muutamassa päivässä. | |
| Aihe: Vs: Höpötysloota La Huhti 14, 2012 6:22 pm | |
| Anteeksi tuplapostaus mutta kaikki ovat varmaan jo lukeneet tuon edellisen... Tulin vaan hehkuttamaan, että kävin katsomassa Titanic 3D:n juusri äsken.. ...ja näin sen 3D:nä! Viimeksi kun yritin katsoa 3D:tä, (DVD:ltä), se oli vaik kuinka monta vuotta sitten ja sillon ne linssit oli viel kahta eri väriä eikä onnistunu. Nyt kun sit himotti nähdä Titanic vielä kerran leffassa eikä 2D:tä julkaistu, otin selvää olisiko mitään mahdollisuuksia ja kuulosti siltä kuin yksisilmäisetkin pystyisivät katsomaan kuhan pitää ne lasit päässä, mutta se vain näkyisi 2D:nä. Siis mä kutsun itseäni "yksisilmäiseksi" koska jokapäiväisessä elmässäni en tietoisesti käytä kuin vasenta silmään ja pelkästään oikean silmäni varassa en uskaltaisi ulkona tai uusissa paikoissa liikkua...sillä siinä on niin paljon huonompi näkö että se toimii vain apusilmänä. Vuosia sitten kun tämän heikomman silmäni paine nousi niin korkeaksi että siitä meni näkö kokonaan, huomasin miten suuri ero kokonaisuuteen tuli. (Siihen saatiin entinen näkökyky takaisin leikkauksella.) Eli siis mulla on kaksi silmää käytössä, toinen vaan on käytössä enemmän. En tiennyt että sillä on merkitystä ennen kuin äsken leffateatterissa. Nyt kävin katsomassa Wikiperiasta joka kertoo näin: "Additionally, since both lenses have the same color, people with one dominant eye (amblyopia), where one eye is used more, are able to see the 3D effect, previously negated by the separation of the two colors." Olis pitäny käydä Wikissä jo Leijonakuningas 3D:n aikaann niin oisin senki menny kattoon viel kerran. Siis ihan vaan siks että se on mulle kaikkien aikojen suosikein leffa. Mutta siitä huolimata ei harmita niin paljon kuin olisi harmittanut jos en tätä olisi ehtinyt nähdä leffateatterissa. Titanic nyt kumminki on paljon enemmän leffateatterimateriaalia kuin animaatio ja paljon enemmän järkeä 3D-efektiin muokkaamisessa. Mutta jokatapauksessa, ei, mielestäni 3D-efekti ei ole 14 euron arvoinen. (Käytin tähän kertaan ilmaiseksi saamani sarjalipun.) Olihan se mielenkiintoista, mutta ei DVD:n hinnan arvoista. Ainoa mikä haittasi katselunautintoani oli ne lapset/varhaisteinit samassa rivissä kanssani. Vasemmalla n,12-13v pojat ja oikealla samanikäiset tytöt. Tytöt kommentoivat normaaliin puheääneen joka välissä elokuvan tapahtumia ja pojat ilmeisesti menettivät kiinnostuksensa koko leffaan jossain vaiheessa. Siinä vaiheessa kun ne alko harrastaan oikeen kunnon keskustelua, normaaliin puheääneen, samalla kun Jack ja Rose riitelivät siitä pitäiskö Rosen mennä pelastusveneeseen...mun oli jo pakko sanoo että voitteko jutella elokuvan jälkeen. Kyllä mä ymmärrän että nuroimmat katsojat ei ehkä osaa pysyä hiljaa, mutta eikö nykyajan lapset osaa edes kuiskia? Saatana. Ku ei tosta mene edes arkipäivisin päivänäytöksiä. Ois minimaalisin riski kun ton ikäset on todennäköisimmin koulussa. Huoks. Täytyy kytätä jos ne viel ennen teattereista vetämistä heittäs pari sellasta ni voi skokeilla onneaan tokalla kerralla. Mutta siis ihanaa tietää että voin surutta käydä katsomassa suosikkileffoeni merkkivuosi-julkaisuja leffateatterissa vaikkei niitä julkaistakaan 2D:nä. Ja ylipäätään mielenkiintoisia 3D-leffoja. Ei se 3D-efekti itsessään mikään vetonaula mulle ole. | |
| | | Shawn Gabriel Scott Taikaministeriö/Kilta
Viestien lukumäärä : 505 Join date : 12.12.2011
| Aihe: Vs: Höpötysloota La Huhti 14, 2012 6:37 pm | |
| Hyvä että 3D-leffojenkin katsominen sitten onnistui! Mähän sanoin sul et kyl se varmaa onnistuu! Kun lasit tosiaan on vähän kehittyneempiä kuin joskus kymmenen vuotta sitten. Mutta siis joo en mäkään ole mikään 3D-leffojen fani. Enkä todellakaan halua tukea näitä jälkikäteen 3D:ksi väännettyjä leffoja mutta kävin mäkin sitten Titanicin katsomassa.. Tosin ilmaiseksi kiitos työpaikkaetujen. xD Jotenka niiin.. En muutenkaan oo mikää 3D:n ystävä. Jos elokuvaa kannattelee vain jotkut typerät efektit ni todennäkösesti elokuva on siinä tapauksessa äärihuono. xD Kyllä se elokuva toimii 2D:näkin jos on toimiakseen! Mitäs muuta piti sanoa.. Ainiin tosta että noi jätkät ja likat keskusteli siinä vieressä! Hyvä kun Nibs sanoit siitä! Mä ite työskentelen tosiaa leffateatterissa ja mä en voi sietää sitä että joku pitää mitään ääntä siellä salissa! Itkeä saa, nauraa saa.. Mutta keskustelu on jotain anteeksantamatonta. Kun Studiolla käyn leffassa niin mulla on "henkilökuntakortti" käytettävissä johon sitten vetoan jos joku salissa mellastaa. ;D On siistii ku voi vedota olevansa henkilökuntaa ja sen voimalla saa sitten pälisijät ruotuun! Tosin Studiolla on niin ihania asiakkaita pääsääntösesti että harvoin pitää komentaa. Sitten taas kun Finnkinoo menee ni siel ei taideta poista hiljaisuus-sääntöä tunteakaan. Hyvä esimerkki on Nälkäpeli, jonka kävin kattoos molemmissa! Studiolla kukaa ei puhunu mitää ja Finnkinos kaikki 12 v ipanat kikatti joka helkutin kerta ku elokuvas pussattii. Ja sit piti jutellaki siin jossain.. >_< vihaan sitä. Ei mul muuta! 3D sucks! Paitsi että Hobitit tulee 3D:nä ja niihin mul on luottoa, koska Peter Jackson osaa. Ja Titanic toimi kyl kans 3D:nä mutta siitäkin kiitos James Cameronille vaikka nyt jälkikäteen pelleilyä olikin. | |
| | | Rabastan Lestrange Kuolonsyöjä
Viestien lukumäärä : 470 Join date : 05.01.2011
| Aihe: Vs: Höpötysloota Su Huhti 15, 2012 6:27 am | |
| Mä aina hyppään Titanicia kattoessani suoraan siihen kun ne törmää siihen jäävuoreen. Turhaa rakkauslässytystä se alku! Eilen telkkarista tuli joku mustavalkonen Titanic ja kun siinä ei ollu mitään rakkaustarinaa mausteena oli se paljon parempi. Keskityttiin vaan kertomaan asiat lähinnä Titanicin miehistön näkövinkkelistä ja kun sekaan lisättiin vielä mitä lähistöllä olevassa Californianissa tuumailtiin kaikkeen teki se tuosta huomattavasti mielenkiintosemman. | |
| | | Sponsored content
| Aihe: Vs: Höpötysloota | |
| |
| | | | Höpötysloota | |
|
| Oikeudet tällä foorumilla: | Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
| |
| |
| |